کد خبر 1293344
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۴
کیا اسپورتیج ۲۰۲۳

کیا اسپورتیج ۲۰۲۳ پس از معرفی در کره‌جنوبی و اروپا، سرانجام در ایالات متحده نیز رونمایی شد. نسل پنجم این کراس‌اوور در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ در آمریکا عرضه خواهد شد.

به گزارش مشرق، اسپورتیج ۲۰۲۳ مانند سورنتو از پلتفرم N۳ بهره می‌برد که از قطعات آلیاژی و فولاد با استحکام بالا برای بهبود استحکام کششی و پیچشی استفاده می‌کند. همچنین عایق‌های صوتی بیشتری در این مدل استفاده شده تا سرنشینان سواری آرام‌تری را تجربه کنند.

طول کلی اسپورتیج جدید ۱۸ سانتیمتر و فاصله بین دو محورش ۸.۶۴ سانتیمتر نسبت به مدل قبلی بیشتر شده است.

بیشتر بخوانید

نگاهی به گران‌ترین خودروهای جهان +عکس

کیا اسپورتیج ۲۰۲۳ +عکس

پیشرانه‌

موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر جدید با توان ۱۸۷ اسب‌بخار در کنار یک جعبه‌دنده هشت سرعته اتوماتیک کار می‌کند. این مدل به صورت استاندارد دیفرانسیل جلو است اما با سیستم تمام چرخ محرک نیز عرضه می‌شود. همچنین این مدل با پیشرانه هیبریدی موجود خواهد بود و ممکن است نسخه پلاگین هیبریدی آن نیز مانند کره‌جنوبی در ایالات متحده در دسترس قرار بگیرد.

کیا اسپورتیج ۲۰۲۳ +عکس

نسخه آفرود

نسخه‌های X-Line و X-Pro اسپورتیج ۲۰۲۳ با سیستم تمام چرخ محرک به عنوان نسخه‌های آفرود این کراس‌اوور عرضه می‌شوند. نسخه X-Line دارای امکانات آفرود مختلفی از جمله باربند و چرخ‌های ۱۹ اینچی است.

کیا اسپورتیج ۲۰۲۳ +عکس

نسخه X-Pro قابلیت‌های آفرود بیشتری دارد و کیا آن را به چرخ‌های ۱۷ اینچی مشکی مات با تایرهای آل‌ترین گودریچ مجهز کرده است. این مدل همچنین دارای چراغ‌های مه‌شکن LED، شیشه جلو دارای گرمکن و حالت‌های رانندگی نرمال، اسپورت، اسمارت و اسنو است.

کیا اسپورتیج ۲۰۲۳ +عکس

جذابیت ظاهری

اسپورتیج جدید ظاهر جذاب‌تری نسبت به نسل قبلی خودش دارد. جلوپنجره دماغ ببری این برند حالا کوچکتر شده و بالاتر از یک جلوپنجره مشکی قرار گرفته است. چراغ‌های روز بومرنگی ظاهر متمایزی به نمای جلو داده‌اند.

کیا اسپورتیج ۲۰۲۳ +عکس

در کابین شاهد یک نمایشگر پانورامیک خمیده هستیم که یک خوشه ابزار ۱۲.۳ اینچی دیجیتالی را با یک نمایشگر سرگرمی رسانه‌ای ۱۲.۳ اینچی ادغام کرده است. در زیر مانیتور مرکزی یک تاچ‌پد برای کنترل تهویه و سیستم صوتی وجود دارد.

کیا اسپورتیج ۲۰۲۳ +عکس

امکانات ایمنی

اسپورتیج جدید به امکانات ایمنی مختلفی مجهز شده است. حتی مدل پایه دارای سیستم اجتناب از برخورد، دستیار حفظ مسیر، هشدار فاصله پارک با دنده عقب، هشدار جلب توجه راننده و هشدار سرنشین عقب است. امکانات اختیاری شامل سیستم اجتناب از برخورد از جلو، اجتناب از برخورد در نقاط کور، اجتناب از برخورد از عقب، هشدار فاصله پارک از جلو، اجتناب از برخورد حین پارک با دنده عقب و کروز کنترل انطباقی هستند.

کیا اسپورتیج ۲۰۲۳ +عکس

اسپورتیج ۲۰۲۳ در نسخه‌های LX، EX، SX، SX-Prestige، X-Line، X-Pro و X-Pro Prestige در دسترس خواهد بود. کیا قیمت و مشخصات فنی این مدل را طی ماه‌های آینده اعلام خواهد کرد.

کیا اسپورتیج ۲۰۲۳ +عکس

کیا اسپورتیج ۲۰۲۳ +عکس

منبع: خودروبانک

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    6 8
    چینیها بهتر از کره ایها هستن
    • علی IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 0
      اره جون خودت
    • جهان IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 0
      برو لیفان ایکس ۶۰ سوار بشو
  • KR ۰۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    0 0
    کره ایا معمولا قبل اینکه یه مدلی رو به بازار جهانی عرضه کنن داخل کره عرضه می کنن. این مدل همین الان توی خیابون های کره هست.
  • IR ۰۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    0 0
    آشغال کره ای و پولهایی که به جیب این دزدان سرازیر می شود . من بودم به خاطر اون پولهایی که دزدیدن ماشین از اروپا وارد می کردم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس