هواشناسی ایران ۱۴۰۰/۰۸/۱۰| بارش باران و برف ۶ روزه در ۱۷ استان/ دمای هوا ۹ درجه کاهش می‌یابد

سازمان هواشناسی از بارش باران و برف طی امروز تا شنبه آینده در ۱۷ استان و کاهش ۵ تا ۹ درجه‌ دما در برخی مناطق از جمله سواحل دریای خزر خبر داد.

به گزارش مشرق، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی امروز و فردا در برخی مناطق استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان،‌ زنجان،‌ ارتفاعات البرز در استان‌های قزوین،‌ البرز و تهران افزایش ابر گاهی بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی شده است.

در شهرهای تهران،‌کرج، اصفهان،‌ اراک و مشهد افزایش غلظت آلاینده‌های جوی پیش بینی شده است. چهارشنبه با گذر امواج تراز میانی جو در شمال غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران،‌ غرب اصفهان و ارتفاعات شمال خوزستان ابرناکی، رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود. به تدریج با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر بارش در استان‌های ساحلی دریای خزر،‌ خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی آغاز می‌شود.

پنجشنبه بارش در مناطق مذکور افزایش می‌یابد و گستره آن استان‌های چهارمحال و بختیاری، شمال فارس،‌اصفهان و غرب یزد را فرا خواهد گرفت.

 بر اساس اعلام سازمان هواشناسی طی دو روز آینده دریای خزر مواج است و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف پیش بینی می‌شود. روز جمعه از میزان بارش در نوار شمالی کشور کاسته می‌شود و در مناطقی از غرب، جنوب غرب،‌ جنوب، مرکز و شرق کشور باران،‌وزش باد و گاهی رعدوبرق پیش بینی شده است.

طی روزهای چهارشنبه تا جمعه در سواحل دریای خزر، شمال غرب و شمال شرق و طی روزهای پنجشنبه و شنبه هفته آینده در دامنه‌های جنوبی البرز،‌غرب،‌مرکز و شرق کشور کاهش دما ۵ تا ۹ درجه‌ای پیش بینی شده است.

توصیف سامانه اول: ادامه فعالیت سامانه بارشی

نوع مخاطره: بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی، در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف

منطقه اثر:

دوشنبه ۱۴۰۰/۰۸/۱۰: آذربایجان غربی، شمال کردستان.

اثر مخاطره: احتمال آب‌گرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها همراه با کاهش دید به ویژه در گذرگاه‌های کوهستانی، احتمال بالا آمدن سطح رودخانه‌ها، کاهش دید و احتمال تأخیر در پروازها.

توصیه: احتیاط در تردد و عدم توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، احتیاط در عبور از جاده‌های کوهستانی و به همراه داشتن تجهیزات زمستانی.

توصیف سامانه دوم: افزایش گرادیان فشاری

زمان پایان: دوشنبه ۱۴۰۰/۰۸/۱۰

نوع مخاطره: وزش باد شدید گاهی همراه با گرد و خاک.

منطقه اثر: شمال و شرق سیستان و بلوچستان و جنوب خراسان جنوبی.

اثر مخاطره: خیزش گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید.

توصیه: احتیاط در تردد، تقویت سازه‌های سست و موقت مانند تابلوهای تبلیغاتی، داربست و غیره، عدم تردد و توقف در کنار ساختمان‌های نیمه‌کاره و خودداری از تردد غیر ضروری در زمان غبارآلود شدن هوا.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس