کد خبر 1293084
تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۹
طالبان: ۶۵ نیروی داعش در افغانستان تسلیم شدند

رئیس اطلاعات گروه طالبان در ولایت ننگرهار روز یکشنبه اعلام کرد که ۶۵ عضو گروه تروریستی داعش در این استان شرقی افغانستان تسلیم شده‌اند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری "آناتولی"، مقامات محلی در ولایت ننگرهار در بیانیه‌ای اعلام کردند: ۶۵ عضو داعش پس از میانجی گری بزرگان قبایل در بخش‌های کوت و باتکوت خود را به گروه طالبان تسلیم کرده و از اقدامات پیشین خود ابراز پشیمانی کردند.  

دکتر بشیر رئیس اداره امنیت ملی در ولایت ننگرهار گفت: این افراد تحت شرایط خاص عفو شده‌اند. اگر آنها قوانین را نقض کنند به شدت مجازات خواهند شد.  

ولایت ننگرهار شاهد افزایش ترورهای هدفمند و بمب گذاری بوده است. گروه تروریستی داعش مسولیت حملات متعدد در این ولایت را بر عهده گرفته است و گروه طالبان نیز حملاتی را علیه این گروه تروریستی انجام داده است.  

در اوایل ماه جاری گروه طالبان مدعی شد یک مخفیگاه گروه تروریستی داعش را در کابل پایتخت افغانستان تخریب کرده است.  

اما چند روز بعد گروه تروریستی داعش مسولیت یک حمله انتحاری در قندهار، ترورهای هدفمند در ولایت‌های ننگرهار و پروان و همچنین حمله انتحاری دیگر در مسجد شیعیان در ولایت قندوز و شهید کردن بیش از ۱۰۰ نفر را بر عهده گرفت.  

گروه تروریستی داعش همچنین در ماه اوت هنگامی که آمریکا در روزهای پایانی خروج خود از افغانستان بود، یک حمله تروریستی در مقابل فرودگاه کابل انجام داد که بر اثر آن بیش از ۱۰۰ نفر از جمله ۱۲ نیروی آمریکایی کشته شدند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس