کد خبر 1304320
تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰
حدود ۱۰۰ تروریست داعش به طالبان تسلیم شدند

مقامات محلی طالبان در شرق افغانستان اعلام کردند که حدود ۱۰۰ نفر از تروریست‌های داعش در ولایت «ننگرهار» به طالبان تسلیم شدند.

به گزارش مشرق، «محمد بشیر» رئیس اداره اطلاعات طالبان در ولایت «ننگرهار» اعلام کرد که در ادامه روند تسلیم شدن تروریست‌های داعش، حدود ۱۰۰ جنگجوی دیگر داعش نیز با میانجیگری بزرگان قومی به طالبان تسلیم شدند.

به گزارش «شینهوا»، تروریست‌های تسلیم شده در شهرستان‌های «مهمند دره»، «چپرهار»، «کوت» و «خوگیانی» ولایت ننگرهار فعال بودند.

بشیر افزود که با تسلیم شدن تروریست‌های داعش به طالبان صلح و ثبات در این ولایت تقویت خواهد شد.

اعضای تسلیم شده داعش از دیگر جنگجویان این گروه نیز خواستند تا سلاح خود را به زمین گذاشته و تسلیم شوند.

پس از تسلط طالبان بر افغانستان روند تسلیم شدن تروریست‌های داعش به طالبان شدت گرفت و در ماه‌های گذشته چند صد جنگجوی داعش تسلیم شده‌اند.

طالبان می‌گوید که این افراد بطور مشروط مورد عفو قرار گرفته‌اند و اگر از شروط طالبان سرپیچی کنند با آن‌ها برخورد قانونی می‌شود.

گفتنی است که طی چند ماه اخیر در چند ولایت به ویژه در کابل نیز چندین انفجار، حمله مسلحانه و تیراندازی به وقوع پیوست که داعش شاخه خوراسان مسئولیت آن را به عهده گرفت.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسام IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    1 0
    به درخواست چین از پاکستان برای کنترل داعش در شرق افغانستان پاکستان داعش را جمع آوری کرده وهر وقت بخواهد دوباره آن ها را فعال می کند پاکستان داعش را از مرز شرقی به کابل و مناطق تاجیک نشین وهزاره نشین انتقاا داد بزودی شاهد قتل عام هزاره های شیعه وتاجیک های فارس زبان وعلاقمند به ایران را تارومار کرده تا راه را برای اشغال افغانستان هموار ودروازه های آسیای میانه را بر ششمین ارتش جهان گشوده ببیند. سیاستمدران خرد وکلان ما از هیچ جای این خط.ر بزرگ اطلاع ندارند راه مواصلاتی ایران به آسیای میانه بسته رونق اقتصادی پاکستان به دست نظامیان کلید خواهد خورد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس