عبدالله بن یحیی المعلمی، نماینده دائم عربستان در سازمان ملل

عربستان هرگونه تلاش برای "سیاسی کاری مسائل حقوق بشری و خارج کردن این مسائل از نهاد ذیربط خود (شورای حقوق بشر) " را رد کرد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری واس امروز شنبه اعلام کرد، عبدالله بن یحیی المعلمی، نماینده دائم عربستان در سازمان ملل در سخنرانی خود ذیل بند ۶۹ گزارش شورای حقوق بشر بر "موضع ثابت کشورش در حمایت از قوانین بین‌المللی و اصول منشور سازمان ملل" تاکید کرد.

وی از تصویب قطعنامه  «ارائه کمک‌های فنی به یمن و ارتقای ظرفیت‌های آن در زمینه حقوق بشر» توسط شورای حقوق بشر استقبال کرد و آن را تمایل کشورهای عضو و جامعه بین‌الملل برای حمایت از تلاش‌های کمیته ملی یمن و گزارش‌های آن دانست که براساس استانداردهای بین‌المللی و با هدف دستیابی به راه‌حلی واقع‌بینانه برای بحران یمن منتشر می‌کند.

المعلمی همچنین از رد قطعنامه "وضعیت حقوق بشر در یمن" توسط اعضای شورای حقوق بشر استقبال کرد که توسط هلند ارائه شده بود.

وی گفت، رد این قطعنامه توسط اعضا مؤید اعتقاد آنها به غیرحرفه‌ای بودن تیم کارشناسان برجسته پیرامون یمن در تهیه گزارش‌های مغرضانه خود است که ابتکارات و قطعنامه‌های بین‌المللی را که مبنای حل بحران یمن هستند نادیده گرفته‌اند. به علاوه این تیم از ماموریتی که به وی محول شده بود، به شکل بی‌سابقه‌ای سوء استفاده کرد، زیرا بیشتر اطلاعات خود را از سازمان‌های غیردولتی همسو با انصارالله گرفت.

وی افزود، کشورهایی که این موضوعات را سیاسی می‌کنند از جنایات و نقض حقوق بشر در داخل و خارج از مرزهای خود مصون نیستند و این در سوابق حقوق بشری آنها مشهود است.

المعلمی از جامعه جهانی خواست در برابر سیاسی شدن موضوعات حقوق بشری موضعی صادقانه و جدی اتخاذ کند و اگر هدف دستیابی به راه‌حل‌های مسالمت‌آمیزی است که منافع همه را در برگیرد، باید با بحران‌ها و مسائل بین‌المللی مطابق با قطعنامه‌های بین‌المللی برخورد واقع‌بینانه شود.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    2 0
    سازمان پولکی مقهور زروسیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس