نقش کلیدی بازار سرمایه در ساخت مسکن

پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بازار سرمایه محور نظام تأمین مالی برای ساخت مسکن در کشور بوده و نقش مهمی را در فعالیت‌های ساخت ایفا می‌کند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه بازار سرمایه (سنا)، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با پیشنهاد استفاده از توان شرکت های بورسی در ساخت یک میلیون دستگاه آپارتمان در سال گفت: تولید یک میلیون مسکن در طول یک سال طرح بزرگی است که استفاده از توان شرکت‌های بورسی تأثیر فوق العاده ای برای اجرائی شدن آن دارد.

محمدرضا پور ابراهیمی داورانی افزود: ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال، در صورت تأمین زمین و منابع مالی، قابل اجرا است و بهترین روش سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن، استفاده از صندوق پروژه‌ها و صندوق زمین و ساختمان است زیرا کمک می‌کند مردم منابع خود را به سمت این صندوق‌ها بیاورند تا با استفاده از آنها و مدیریت صحیحی که بر آن حاکم است با نوسانات شدید مواجه نشوند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: کسری موجود در ساخت مسکن، رکود فعالیت‌های ساختمانی و حجم زیادی از نقدینگی‌ها باعث شده تا تشکیل صندوق‌های زمین و مسکن و صندوق پروژه‌ها با هدف افزایش تولید در حوزه ساختمان، بهترین گزینه برای تامین مالی مسکن در کشور باشد.

وی اضافه کرد: فعالیت در حوزه مسکن باید کاملا مدیریت شده و فعالیت صندوق‌ها هم با یکدیگر هماهنگ باشد و همچنین حجم نقدینگی هم به سمت و سوی تولید حرکت کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد: بازار سرمایه به عنوان محور نظام تامین مالی برای برون رفت مشکلات صنعت ساخت و ساز و احیای آن بسیار موثر است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: این موضوع در دستور کار دولت قرار گرفته و به نظر من کار مهمی در این زمینه صورت خواهد گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس