کد خبر 1265817
تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴
تولید مسکن نمایه

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ساخت یک میلیون مسکن در سال را کاملا عملی دانست و تاکید کرد: ساخت حداقل یک میلیون مسکن قانون مصوب مجلس و تکلیفی است که دولت موظف به اجرای آن می باشد.

به گزارش مشرق، علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: برای اجرای این طرح باید زمین های دولتی در اختیار این طرح قرار بگیرد و طبق مصوبه مجلس بانک ها مکلف شده اند حداقل ۲۰ درصد از تسهیلات خود را به بخش مسکن با اقساط پلکانی اختصاص دهند.

بیشتر بخوانید:

اختلاف ۵۰ میلیونی قیمت بین ارزان‌ترین و گران‌ترین منطقه تهران

وی افزود: همچنین برای تامین تاسیسات زیربنایی و روبنایی به دستگاههای ذیربط تکلیف شده تا شهرک های مسکونی به امکانات لازم از جمله حمل ونقل و امکانات رفاهی و معیشتی تجهیز شوند.

نیکزاد از طرح تاسیس صندوق ملی مسکن خبر داد و گفت: راه اندازی این صندوق با هدف تامین بودجه و ساماندهی و رونق ساخت و ساز ها در کشور صورت می گیرد که می تواند به توسعه ساخت و ساز ها در کشور کمک شایانی کند.

بیشتر بخوانید:

ساخت یک میلیون واحد مسکن در سال قانون شد

وی رونق ساخت و سازها را موجب رونق صنعت و افزایش اشتغال در کشور دانست و تاکید کرد: دولت باید رونق ساخت و ساز را در اولویت برنامه های خود قرار دهد و اجرای این طرح میتواند از ۲ ماه آینده عملیاتی شود و استارت بخورد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخش مسکن تنها بخشی است که میتوان با اتکا به توان داخلی توسعه داد و تحریم ها مانعی برای آن نیست، افزود: همه امکانات برای توسعه ساخت و سازها در کشور وجود دارد و تنها به عزم و اراده جدی نیاز است و مجلس شورای اسلامی با همه توان آماده کمک و همکاری با دولت برای رفع مشکلات اقتصادی کشور و مردم می باشد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    0 0
    نیست چون فساد زیاد است و پولی در خزانه دولت نیست.
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    1 1
    اینم مثل برکت اخرش نمی تونید الکی قول ندید
  • NL ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    0 0
    خوب بسازید. کسی مگر جلو تان را گرفته است؟؟ تا کی حرف زدن؟
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    0 0
    سالش از کی شروع میشه؟
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    0 0
    اين كار قبلا در دولت دكتر احمدي نژاد انجام شده دليل اينهمه شك و توضيح چيه؟؟
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    0 0
    نیکزاد و رستمی می خواهند کل زمین و ساخت کشور را زیر دست خود داشته باشند.. اگر زمین های دولتی به مردم و اگذار شود .خیلی زود خانه سازی از یک میلیون واحد در سال می گذرد
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    0 1
    اگر منظورتون از مسکن، آلونک های 6-70 متری هست که به قفس حیوانات بیشتر شبیه هست تا خونه آدمیزاد، هنر چندانی نمی کنید. لطفا مسئولین محترم به فکر پرکردن کارنامه نباشند. اگر سالی صد هزار مسکن بسازید اما درست بسازید که هم دین و هم دنیای مردم حفظ بشه خیلی بهتره تا یک میلیون خونه ای که برای دو نفر هم جا کم داره چه برسه به بچه و ...
  • IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    0 0
    درخيلى ازكشورهاى غربى وچين دراسيا زمين قابل خريد وفروشن نيست وفقط انرا اجاره درازمدت ميدهند حتى دربعضى ازكشورها غربى دولت همهساختمانهاى مسكونى را نمى فروشد وانرا اجاره ميدهد بايد به فكر مسكن نسل هاى اينده ودولتهاى اينده هم بود بهتربعدازاين دولت زمينها را بصورت اجاره داراز واگذاركند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس