کد خبر 1291922
تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸
تکرار سرنوشت تیم کرانچار برای مهدوی‌کیا

تیم فوتبال زیر ۲۳ سال کشورمان برای صعود بی‌چون و چرا به مسابقات قهرمانی آسیا باید از سد تاجیکستان نیز عبور کند.

به گزارش مشرق، شاگردان مهدی مهدوی‌کیا دو بازی اول مرحله انتخابی رقابت‌های زیر ۲۳ سال آسیا را با پیروزی پشت سر گذاشتند، اما برای صدرنشینی و صعود قطعی به مرحله نهایی باید در آخرین بازی هم پیروز شوند.

تیم زیر ۲۳ سال ایران در اولین بازی خود در مرحله انتخابی که در شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان در حال برگزاری است، با چهار گل نپال را شکست داد و روز گذشته با دو گل مقابل لبنان به پیروزی رسید. تاجیکستان میزبان بازی‌های گروه نیز ضمن کسب شش امتیاز با تفاضل گل بهتر صدرنشین این گروه است.

۱۱ تیم صدرنشین گروه‌های یازده‌گانه به صورت مستقیم به دور نهایی راه خواهند یافت و به همراه چهار تیم برتر دوم گروه‌ها و البته میزبان رقابت‌ها که ازبکستان است، ۱۶ تیم مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا در سال ۲۰۲۲ را تشکیل خواهند داد. بر این اساس تیم مهدی مهدوی‌کیا باید در روز یکشنبه ۹ آبان برای صدرنشینی مقابل رقیب اصلی خودش قرار بگیرد.

در دوره قبلی مرحله انتخابی رقابت‌ها نیز همین اتفاق تکرار شد. تیمِ کرانچار در دو بازی اول مقابل یمن و ترکمنستان به پیروزی رسید و در بازی آخر به مصاف عراقی رفت که با شش امتیاز و تفاضل گل بهتر صدرنشین بود. تیم امید ایران در آن بازی که به میزبانی ایران و در ورزشگاه آزادی برگزار شد، با وجود حملات پرتعداد روی دروازه حریف به تساوی بدون گل دست یافت.

عراق به‌عنوان صدرنشین با هفت امتیاز به صورت مستقیم صعود کرد و ایران با هفت امتیاز و تفاضل گل کمتر در جایگاه دوم ایستاد، اما در نهایت بین چهار تیم دوم برتر گروه‌های ۱۱ گانه قرار گرفت و به مرحله نهایی رقابت‌ها در تایلند صعود کرد.

شاگردان مهدوی‌کیا در صورت تساوی مقابل تاجیکستان میزبان مثل دوره قبلی باید منتظر سایر نتایج و حضور در جمع چهار تیم برتر گروه‌ها برای صعود به مرحله نهایی باشند، اما در صورتی که بتوانند تاجیکستان را شکست بدهند، به صورت مستقیم و به‌عنوان صدرنشین به دور پایانی رقابت‌ها صعود خواهند کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس