انگلیس سفیر فرانسه را فراخواند

به دنبال توقیف یک شناور انگلیسی ازسوی فرانسه، لندن سفیر پاریس را فراخوانده است.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، لندن در اقدامی متقابل به توقیف یک شناور انگلیسی ازسوی فرانسه پاسخ داده و سفیر این کشور در انگلیس را فراخوانده است.

سخنگوی دولت انگلیس در این باره در مصاحبه با یکی از رسانه‌های انگلیسی اعلام کرد: «سفیر فرانسه برای ارائه توضیحات درباره آخرین اختلاف ما و فرانسه در زمینه ماهیگیری از سوی ما به وزارت خارجه انگلیس احضار شده است.»

دفتر نخست‌وزیر انگلیس نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «از زبان تقابلی ایجاد شده میان انگلیس و فرانسه بسیار متاسفیم. اکنون وزیر امورخارجه انگلیس به وزیر امور اروپایی اتحادیه اروپا دستور داد تا سفیر فرانسه را احضار کند.»

از بهمن‌ماه گذشته که انگلیس رسما از اتحادیه اروپا خارج شد، نزاع میان لندن و پاریس بر سر حق ماهیگیری ادامه دارد. اردیبهشت ماه گذشته اختلافات دو طرف در آب‌های اطراف جزیره جرسی بالا گرفت و به دنبال آن حدود ۱۰۰ کشتی فرانسوی اطراف این جزیره را محاصره کردند.

صبح امروز وزارت دریانوردی فرانسه یک قایق ترال (قایق‌های بزرگ کف روب) انگلیس را توقیف کرد و به یک کشتی دیگر نیز به صورت شفاهی هشدار داد.

پیش از این، فرانسه هشدار داده بود که در صورت حل نشدن اختلافات دو کشور بر سر مجوزهای ماهیگیری، قایق‌های انگلیسی حق ورود به آب‌های فرانسه را نداشته و پاریس کنترل قایق‌ها و کامیون‌های انگلیسی را تشدید می‌کند.

«کلمنت بوون» وزیر امور اروپایی فرانسه نیز پس از توقیف یک قایق ماهیگیری انگلیسی با لحنی تند خطاب به انگلیس گفت: «انگلیسی‌ها فقط زبان زور را می‌فهمند. ما بسیار صبور بودیم و ماهیگیران ما بسیار مسئولیت پذیر بودند، اما از دوم نوامبر همه این‌ها تمام می‌شود و اگر انگلیسی‌ها بخواهند وارد گفتگو خواهیم شد، اما ما اقدامات تلافی‌جویانه انجام خواهیم داد.»

در مقابل، انگلیس تهدیدهای فرانسه را نامتناسب و نقض قوانین بین المللی و توافقات تجاری می‌داند و امروز بعد از اعلام توقیف یک شناور انگلیسی از سوی فرانسه دولت انگلیس تهدید کرده بود که اگر فرانسه به این اقدامات خود ادامه دهد، لندن نیز تلافی خواهد کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
    5 0
    الهم اشغل الشیاطین بالشیاطین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس