وزیر امور اروپایی فرانسه: انگلیس فقط زبان زور می‌فهمد

وزیر امور اروپایی فرانسه بعد از توقیف یک شناور انگلیسی اعلام کرد انگلیسی‌ها فقط زبان زور را می‌فهمند.

به گزارش مشرق به نقل از ایندیپندنت، «کلمنت بوون» وزیر امور اروپایی فرانسه پس از توقیف یک قایق ماهیگیری انگلیسی با لحنی تند خطاب به انگلیس گفت: انگلیسی‌ها فقط زبان زور را می‌فهمند. ما بسیار صبور بودیم و ماهیگیران ما بسیار مسئولیت پذیر بودند، اما از دوم نوامبر همه این‌ها تمام می‌شود و اگر انگلیسی‌ها بخواهند وارد گفتگو خواهیم شد، اما ما اقدامات تلافی‌جویانه انجام خواهیم داد.

او در ادامه افزود: اکنون ما باید به زبان زور صحبت کنیم، زیرا متأسفانه به نظر می‌رسد این تنها چیزی است که دولت انگلیس می‌فهمد.

آنیک ژیراردن، وزیر دریانوردی فرانسه نیز در این خصوص اضافه کرد: عدم پایبندی انگلیس به توافقنامه تجارت و همکاری (TCA) غیرقابل قبول است. این یک جنگ نیست یک دعواست.

بعد از اعلام توقیف یک شناور انگلیسی از سوی فرانسه دولت انگلیس تهدید کرده است اگر فرانسه به این اقدامات خود ادامه دهد، لندن نیز تلافی خواهد کرد.

دولت فرانسه ساعاتی پیش در خصوص توقیف شناورهای انگلیسی اعلام کرد: شناور توقیف شده به شرکت اسکاتلندی «Macduff Shellfish» متعلق است و دو کشتی دیگر انگلیس تنها هشدار شفاهی دریافت کرده و جریمه شدند.

روز گذشته نیز «گابریل آتال» سخنگوی دولت فرانسه از تصمیمات جدی این کشور علیه انگلیس خبر داده و اعلام کرد از دوم نوامبر کنترل‌های گمرکی و بهداشتی سیستماتیک بر محصولات وارد شده به فرانسه و ممنوعیت تخلیه غذاهای دریایی اعمال خواهد شد.

از بهمن‌ماه گذشته که انگلیس رسما از اتحادیه اروپا خارج شد، نزاع میان لندن و پاریس بر سر حق ماهیگیری ادامه دارد. اردیبهشت ماه گذشته اختلافات دو طرف در آب‌های اطراف جزیره جرسی بالا گرفت و به دنبال آن حدود یکصد کشتی فرانسوی اطراف این جزیره را محاصره کردند.

دولت فرانسه نیز در ماه‌های اخیر از پاسخ مقامات انگلیس به لزوم اخذ مجوز از کشتی‌های ماهیگیری فرانسوی در تعاملات پسابرگزیت به منظور اجازه دادن برای تردد آن‌ها در آب‌هایش خشمگین شده است و از روز گذشته تنش‌ها به اوج خود رسیده است.

در حالی که تنش میان لندن و پاریس بر سر ماهیگیری در کانال مانش (آبراهه میان انگلیس و فرانسه) بالا گرفته است ماهیگیران دو کشور می‌گویند این نزاع‌ها به آنان خسارت زیادی وارد کرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
    8 0
    کاشکی همین موضوع نقطه آغاز اختلاف وتفرقه در قاره اروپاشود همان چیزی که به سبب آن انگلیس خبیث تا الآن کشورهای مسلمان را به جون هم انداخته.
    • IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
      0 0
      اقا میبینم که سر عقل اومدید و دیگه در مورد مشکل سوخت در انگلستان حرفی نمیزنید. فقط با یک هک ساده میشه خیلیا رو سر عقل اورد
  • IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
    5 1
    خدارو شکر که این اروپاییها فهمیدن که فقط باید باهاشون مثل خودشون صحبت کرد ،زبان زور
    • IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
      0 1
      بای باهاشون مثل خودشون حرف زد ولی کسی زورشو نداره. احدب رو نمیبینم زورشو داشته باشه با بریتانیای کبیر و اروپا با زبان زور حرف بزنه.
  • IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
    15 1
    آقا ما سی ساله داریم میگیم، یانکی جماعت و کلا غربی‌ها فقط و فقط کشیدهٔ نر و ماده و تودهنی حالیشون میشه باز بگین نه!!! فعلا این یه اعتراف رو داشته باشید تا بعد یا!!!
  • احمد IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
    5 0
    پس مذاکره و گفتگو و تعامل و تبادل و دیپلماسی و زبان دنیا چی میشه؟!
    • قریشی IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
      0 0
      سیاست اروپا و امریکای تحت سلطه صهیونیست این شکلیه که وقتی میخوان با کشورهای مسلمان خاورمیانه برخورد کنن از راه اشغال و لشکرکشی و قتل عام وارد میشن ولی وقتی لازمه ما در مقابل اونها از حقوق خودمون دفاع کنیم می گن باید از در گفتمان و دیپلماسی قضیه حل بشه!
  • بابک IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
    8 1
    حالا وقتشه که مستکبرین به سر وکلهذتم بزنند
  • بوسجين IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    0 0
    سران فرانسه هم اگر منافع ملي حاليشان باشد در اين شرايط با ايران تماس ميگيرند چند تا ميراژ به ايران مي فروشند تا امريكا و انگليس درس عبرت بگيرند تا قسمتي تحقير فرانسه توسط انها جبران شود اگر سياست مدار واقعي باشند
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    0 0
    باور نکنید جنگ کن نیستن شعور صلح دارند
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    0 0
    نوکران آمریکا به جون هم افتادن . ارباب بیاد ادب شون کنه جنگ نکنند
  • نیما HK ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    0 0
    در قضیه توقیف نفتکش ایرانی توسط انگلیس ایران هم یک کشتی از انگلیس توقیف کرد و نشان داد دنیا دنیا جنگل است حالا هرچقدر هاشمی خاتمی اراجیف ببند که دنیا دنیا موشک ها نیست و دنیا دنیا مذاکره و گفتگو تمدنی است تفاوتی نمی کند و هرچقدر احمدی نژاد اراجیف ببند که انسان ها مسیر کمال را طی می کنند که در قضیه ماسک دوزدی مشخس شود چقدر مسیر کمال طی می کنند تفاوتی ندارد
  • نیما HK ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    0 0
    مذاکره و دپیلماسی فایده ندارد اگر فایده داشته امام علی به جای جنگ با معاویه مذاکره می کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس