تاکید زاکانی بر بسته شدن پرونده معادله تبعیض‌آمیز شمال- جنوب پایتخت

شهردار تهران گفت: اساس این است که پروژه هایی را در شهرری و سایر مناطق جنوبی داشته باشیم تا بتوانیم پرونده معادله تبعیض آمیز شمال - جنوب را ببندیم.

 به گزارش مشرق، علیرضا زاکانی شهردار تهران در حاشیه نشست با نخبگان شهرری در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: از هفته قبل در مجموعه سازمان‌های شهرداری حضور پیدا کردیم و از این هفته  نیز  به صورت نوبه ای و مشخص در مناطق حاضر خواهیم شد.

وی افزود: اولین کارویژه هر منطقه این است که پروژه‌های جدی را به ازای هر منطقه  مدنظر قرار می‌دهیم و در بازدید ظرفیت شهرداری را برای تحقق آن پروژه‌ها دنبال خواهیم کرد.

شهردار تهران با بیان اینکه دیدار با نخبگان و فرهیختگان هر منطقه برای ما یک نیاز جدی است، تصریح کرد: معتقدیم که شهر بر مدار مردم و مردم بر مدار نخبگان باید محوریت تلاش در شهر  را بر عهده بگیرند و ما نیز نوکری آنها  را انجام دهیم.

زاکانی گفت: نکته بعدی دیدار مردمی و حضور بین آحاد مردم و خانواده شهداست که بتوانیم بدون  واسطه حرفهای آنها را بشنویم و در نهایت یک بسته مصوباتی برای هر منطقه  داشته باشیم.

وی گفت: به لطف خدا آغاز کار ما از  حرم حضرت عبدالعظیم بود و دیدارهایی را از پروژه‌های مختلف در شهرری داشتیم و هم تصمیمات جدی برای چند کلان پروژه گرفته  شد که برخی از آنها تبدیل به قطب موضوعاتی در تهران می‌شود.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه اساس این است پروژه هایی را در شهرری و سایر مناطق جنوبی داشته باشیم تا بتوانیم پرونده معادله تبعیض آمیز شمال - جنوب  را ببندیم، خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های بزرگی به ویژه در شهرری وجود دارد که توجه به آنها می تواند نوع نیاز و تامین نیاز شهر را از جنوب به ویژه از ری تغییر دهد.

زاکانی افزود: تلاش می‌کنیم شهرری را به افق چند هزار ساله‌اش نزدیک کنیم که هم سرآمد دنیای اسلام و  هم خیره کننده چشم‌ها  بوده و امیدواریم ماحصل این اقدامات  آسایش،   ایمنی، رشد،   نوآوری و تحول در این منطقه باشد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    1 0
    اولویت اول و حیاتی تهران رفع آلودگی هوا و معضل ترافیک است.
  • ناشناس IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    0 0
    بااین حرفها بیهوده فاصله طبقاتی تغییری نمیکند چگونه میتوان از این امر جلوگیری کنید !!؟
  • DE ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
    0 0
    یکی از مبنای رفع تبعیض شمال و جنوب تهران ، تعیین سهیمه متراژ استاندارد برای شهروندان تهران و هر کلان شهر هست. از شمال شهری ها که کیلومترها زیربنا اضافه دارند و هزاران قصر برای خود ساختن که خود نوعی اسراف مضاعف هست ، چه خبرشونه! لازمه شهرداری یک مالیات سالانه از این مسرفین بگیره و اجازه ساخت ویلاهای چند صدمتری براشون ابدا صادر نشه. با این رویه استاندارد سازی متراز حق مسکن برای هر تهرانی میتونه شهرداری ساکنین شمال شهر رو عادت به ساخت خانه های استاندارد که برای عموم مردم قابل استفاده باشه بده و جلو این بریز و بپاش و اسراف شمال شهری رو بگیره. این منابع مالی دریافت شده از ویلاهای درندشت شمال شهری ها صرف بهبود وضع ایمنی زیستی ضد زلزله و رفع فرسودگی مناطق جنوب شهر و توسعه خطوط مترو جنوب شهر، توسعه فضای سبز و مسکن مستحکم ضد زلزله جنوب شهر بشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس