بازماندگان ظریف و روحانی مشغول کاراند/ هزینه سازی مدیرکل وزارت خارجه برای کشور

موسوی که به عنوان بازمانده ظریف در وزارت خارجه شناخته می شود در حالی طالبان را خطری برای ایران می داند که سیاست رسمی جمهوری اسلامی در قبال افغانستان تلاش برای به رسمیت شناختن حق مردم این کشور است.

به گزارش مشرق، احزاب اگر چه دوران سرد و بدون سر و صدایی را تجربه می کنند، امّا نشست امروز خانه احزاب باعث شد تا آخر هفته داغی برای احزاب ثبت شود. نشستی که البته اظهارنظرهای خاص آن در رسانه ها خبرساز شد؛

«اگر طالبان با این شکل در افغانستان حاکم شود حتماً تهدید راهبردی برای ایران خواهد داشت»، «طالبان را با داعش متوقف کنیم، از لحاظ امنیتی بیشتر به نفع ماست».

این ها جملاتی است که سیّد رسول موسوی، مدیرکل آسیای غربی وزارت خارجه به عنوان مهمان نشست خانه احزاب بر زبان رانده است.

ببینید: رسول موسوی موسوی که به عنوان بازمانده محمّدجواد ظریف در وزارت خارجه شناخته می شود، اظهاراتی خلاف سیاست های نظام درباره اوضاع افغانستان مطرح می کند

موسوی که به عنوان بازمانده محمّدجواد ظریف در وزارت خارجه شناخته می شود، در حالی این سخنان را مطرح کرده است که سیاست رسمی جمهوری اسلامی در قبال افغانستان، تلاش برای حفظ آرامش و دعوت طرفین درگیری به گفت وگو و زمینه سازی برای به رسمیت شناختن حق مردم این کشور بوده است.

از همین روست که رهبر معظّم انقلاب در دیدار ششم شهریور با هیأت دولت تصریح فرمودند: «ما طرفدار ملت افغانستان هستیم چرا که دولتها همچون گذشته می‌آیند و می‌روند اما ملت افغانستان است که باقی می‌ماند».

مدیرکل آسیای غربی وزارت خارجه در حالی طالبان را یک تهدید می داند که رهبر انقلاب در ادامه بیانات خود درباره اوضاع افغانستان صراحتاً اعلام می کنند که «نوع رابطه ایران با دولتها نیز بستگی به نوع رابطه آنها با ایران دارد».

نکته قابل تأمل دیگر اینکه سخنان تنش زای مدیرکل وزارت خارجه در شرایطی مطرح می شود که پس از سخنان ۴ روز پیش رهبر معظّم انقلاب در جمع مهمانان کنفرانس وحدت اسلامی،  سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در پیامی از بیانات رهبر معظم انقلاب درباره لزوم اتحاد میان شیعه و سنی در افغانستان استقبال کرد.

بازماندگان ظریف و روحانی مشغول کاراند/ هزینه سازی مدیرکل وزارت خارجه برای کشور

محمد نعیم، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان: طالبان از سخنان آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران که خواستار وحدت بیشتر میان سنی‌ها و شیعیان در افغانستان شده‌ است، استقبال می‌کند. ان‌شاءالله توطئه دشمنان برای از بین بردن وحدت میان شیعه و سنی خنثی خواهد شد.

بازمانده ظریف در وزارت خارجه که گویی با هدف خاصی سخنان خود را مطرح می کند در همان ابتدا، نکته قابل تأملی را مطرح می کند و سخن رفتن خود را از وزارت خارجه پیش می کشد: «من امروز مدیر کل هستم اما نمی‌دانم همچنان شنبه می‌مانم یا نه... امروز حرف‌های سازمانی نمی‌زنم و تمام صحبت‌ها برای خودم است».

اگر چه حدود ۳ ماه است که حسن روحانی و محمّدجواد ظریف دولت جمهوری اسلامی ایران را ترک کرده اند، امّا هزینه سازی برای نظام به سبک آنان و اقدامات متضاد با منافع ملّی توسط برخی بازماندگان آن ها در دولت همچنان ادامه دارد.

هنوز انتشار فایل صوتی محمّدجواد ظریف در رسانه های ضدانقلاب و ایجاد دوگانه میدان و دیپلماسی و اظهاراتی علیه شهید سلیمانی از اذهان پاک نشده است.

قهر و استعفا در زمان حضور بشار اسد رئیس جمهور سوریه در ایران و دیدار با رهبر انقلاب که همه از آن به عنوان «جشن پیروزی مقاومت در تهران» یاد می کردند، نمونه ای دیگر از هزینه تراشی های ظریف برای نظام و سیاست خارجی نظام است.

بازماندگان ظریف و روحانی مشغول کاراند/ هزینه سازی مدیرکل وزارت خارجه برای کشور

درحالی که بشار اسد در ایران حضور یافت تا جشن مقاومت برگزار شود، ظریف استعفا کرد!

امروز اگرچه دیگر خبری از جنجال آفرینی های ظریف در دستگاه دیپلماسی نیست، امّا بازماندگان او در این دستگاه همچنان مشغول به کار هستند، آن هم در دورانی که دولت سیّد ابراهیم رئیسی به تبعیت از سیاست خارجی نظام، به دنبال حفظ ثبات و آرامش در منطقه و استیفای حقوق ملت ایران در محیط بین الملل است.

البته این تنها مدیرکل منصوب ظریف نیست که در دورانی که مردم به سیاست خارجی اصلاح طلبان و اعتدالیون پشت کرده اند، همچنان در حال و هوای سیاست خارجی به سبک روحانی و ظریف سیر می کند، بلکه برخی اصلاح طلبانی نیز که در نشست خانه احزاب سخنرانی کردند، نشان دادند که نه تنها پیام انتخابات ۲۸ خرداد و رأی قاطع مردم به سیّد ابراهیم رئیسی را دریافت نکرده اند، بلکه به هشت سال قبل بازگشته اند و همچنان کنار آمدن با کدخدا را آمال خود می دانند! چنانکه صادق نوروزی، دبیر کل حزب توسعه ملی ایران اسلامی در این نشست می گوید: «اگر با اربابان آذربایجان یعنی اسرائیل و آمریکا مسائلمان را حل نکنیم این کشورها مزاحم ما خواهند بود»!

فعال سیاسی اصلاح طلب با تکرار سخنان ۸ سال قبل روحانی می گوید باید با اربابان کنار بیاییم!

فعال سیاسی اصلاح طلب همچنین با نفی سیاست «نه غربی نه شرقی؛ جمهوری اسلامی» کشور می گوید: «امروز باید بگوییم هم شرقی هم غربی»!

مشابه همین سخنان از سوی محمّدزارع فومنی دیگر دبیرکل حزب اصلاح طلب مطرح می کند. دبیرکل حزب مردمی اصلاحات می گوید: «باید با آمریکا رابطه برقرار کنیم، آمریکا لولو خورخوره نیست... چین و روسیه پدر ما را در آورند... خطر آمریکا بیشتر از چین و روسیه نیست».

در حالی که دولت روحانی ۸ سال معیشت مردم را به مذاکره با آمریکا گره زد، دبیرکل حزب مردمی اصلاحات می گوید آمریکا لولوخورخوره نیست و باید با آن رابطه برقرار کنیم!

فومنی در حالی این سخنان را مطرح می کند که روزنامه اش پس از پیروزی بایدن با تیتر عجیب «امید به ایران بازگشت» خبرساز شد و اکنون در یکسالگی پیروزی بایدن هنوز خبری از تغییر رویکرد او در قبال ایران نیست.

بازماندگان ظریف و روحانی مشغول کاراند/ هزینه سازی مدیرکل وزارت خارجه برای کشور

آیا اصلاح طلبانی که ۸ سال تمام در ائتلاف با دولت حسن روحانی، مصائب بی سابقه ای چون بی ارزش شدن پول ملّی، تورم کمرشکن، اغتشاشات خیابانی، تحریم های بی سابقه و از دست رفتن سرمایه های کشور در عرصه هسته ای را به ارمغان آوردند، حاضر نیستند چندماه به دولت سیّد ابراهیم رئیسی فرصت دهند تا برنامه ها و رویکردهایی که برآمده از خواست مردم است را اجرا کند؟

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 48
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
    53 2
    برای مصونیت کشور از خطر نوکران امریکا . تنها راه حل کنار گذاشتن همه نوکران امریکا از مدیریت ها است
    • IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
      31 0
      از آقای امیر عبداللهیان تقاضا داریم که اقدام به پاکسازی کامل وزارت حساسی مثل وزرات خارجه بکنن که خیر دنیا آخرت در اون هست. مثل اویل انقلاب که پاکسازی موجب شد تهدیدات امنیتی داخلی به حداقل برسه
    • IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
      11 0
      دقیقاً، هم اکنون که جناب علی باقری در مسکو هست، بهترین فرصت برای رسوب زدایی از بخش شمالی خزر و شعبه تاریکخانه قبیله منحوس است تا روند امور در مجرای صحیح قرار گیرد، پس بسم الله
    • IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
      4 1
      فکر می کنم کار نظام در رابطه با سازش با طالبان درست بوده و نشانه درک این مسئله هست که منافع ملی و امنیت ملی ما بر شرایط مردم افغانستان ارجحیت داره.امیدوارم این درک درست و در نظرگرفتن منافع ملی به جای مسائل دیگر،به رابطمون با بقیه کشورهای منطقه هم تعمیم پیدا کنه.
    • IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
      2 5
      در تمام 8 سال دولت مقدس تدبیر و امید هم بازمانده های محمود و مشایی مشغول کار بودن
    • سوخته IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
      4 2
      این باز ماندگان با رئیسان شان منفور هستنند باید ریس شان را بازخواست کرد آنها خودشان از ترس به دامن پدرشان آمریکا فرار می کنند
  • یک جانباز IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
    23 1
    تا این تفاله ها در وزارتخانه ها باشند کارها پیش نمیرود و افکار اصلاح طلبان نخواهد گذاشت افرادی که صادقانه میخواهند کار کنند موفق شوند بخصوص تفاله های مانده از وزارت آخوندی در وزارت راه که هنوز مدعی هستند ساخت یک میلیون مسکن در سال غیر ممکن است لطفا قبل از کلید زدن پروژه ها این افراد را خلع سلاح کنید تا مردم از دست آنها راحت شوند
    • IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
      12 1
      حیف وصف تفاله که به اینها گفته بشه!
  • IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
    88 0
    آقای عبدالهیان بازماندگان دوره‌ ی ظریف کناربگذارد وبجای آن‌ها افراد انقلابی استفاده کند
    • IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
      1 1
      قراره این 4 سال هم با "تقصیر بازمانده های روحانی و ظریفه" بگذره. خدا رو شکر که روحانی رفت و دولت جهادیتونم دیدیم
    • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
      1 1
      دولت جهادیمونم دیدین ؟! چند ساله، به ما هم بگو ببینیم پرروی نجومی!!!!
  • IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
    8 10
    خجالت اصلا نمی کشین
    • IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
      14 1
      خجالت رو کسایی باید بکشند که ۸ سال ایران رو با برجام بازی ویران کردند
    • IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
      2 2
      هاجی برجام اگه بده چرا خودتون دو دستی چسبیدید بهش؟ حق ندارید از برجام عوامل برجام بد بگید
  • IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
    22 0
    جناب موسوی : به قول شما طالب بخشی از مردم افغانستان است . این بخشی از مردم افغانستان در حال حاضر حکومت را در افغانستان در دست گرفته این با خود مردم افغانستان است که چه کاری میخواهند با این طالب انجام دهند و به ایران ربطی ندارد که بخواهد در امور افغانستان مداخله کند. داعش هم ساخته و پرداخته آمریکاست او هم به ما ربطی ندارد که بخواهیم داعش راعلیه طالبان تحریک کنیم. در ضمن طالبان جرات اینکه بخواهد اقدامی علیه ایران انجام دهد را ندارد ما فقط بایستی هشیار باشیم و مراقب مرزهایمان با افغانستان. شما هم لازم نیست بیخود نگران طالب و داعش باشید! طالب و داعش روی هم عددی نیستند!
    • حیدر صالح IR ۰۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
      8 0
      پس دم خروس زد بیرون! یعنی اصلاحچی ها هم پیاله داعش هستند یا بودند ای لعنت خدا بر هرچه خائن
    • تبریزی IR ۰۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
      2 0
      طالب و داعشی های خطرناک وطنی، امثال ظ... و رو....و غربگداهای نوکر(سرمایه های نتان یابو) هستند که در چهل و چند سال بعد از انقلاب فقط برای کشور هزینه درست کرده اند!!!!!! و ادعای انقلابی گری و بعد کار بلدی!!!!
  • IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
    22 0
    تفاله ها را (فورا ) برکنار کنید . اینها هم جاسوسی برای امریکا می کنند و هم جاسوسی برای : حسن روحانی
  • IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
    1 20
    پس عامل شکست هشت ساله رییسی هم پیدا شد!!! بازماندگان ظریف و روحانی!!!!
    • IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
      1 1
      خخخخخخخ دمت گرم
    • IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
      1 1
      فعلا هشت سال دیگه نیست، الان داریم راجع به عامل شکست هشت سالهٔ شما اصلاحاتچیا صحبت میکنیم و باید جواب بدین!!!
  • س IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
    16 1
    نظام اسلامی نیاز به حجامت اساسی داردتاازشر این مسئولین بی مسولیت راحت شویم
    • IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
      1 0
      دلم برات میسوزه
  • مهماندار هواپیما DE ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
    0 0
    بزرگترین ضعف اقای رییسی سر کار بودن تفاله های زمان دولت روحانی در راس کار های مهم است و از این جا به رییسی و حکومت ضربه مثل هک پمپ بنزین ها می زنن
  • IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
    1 17
    مشرق جوجه ها رو آخر پاییز میشمرند به آقای ظریف و رروحانی افتخار میکنیم اوضاع بهتر بود اگه کارشکنی شماها نبود
    • IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
      0 0
      بعد هشت سال نکبت بار یعنی یکبار هم اخر پاییز دولت شما نیامید!؟ اصرار به تفاهم با امریکا در کمترین زمان ممکن ،عدم تقارن بین تعهدهای داده شده با وعده های گرفته شده ، عدم همکاریهای بین المللی در لغو تحریمها بعد برجام کذایی و خروج امریکا از برجام و عدم همکاریهای اروپایی ها با ایران ، این همه خفت را کارشکنی داخلی ها میدونی هنوز !!؟
    • تبریزی IR ۰۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
      0 0
      بهتر تر تر بود اگه روحانی و امثال شماها نبودید... البته این روزها منافقین و فارسی نویسهای صهیونیست بیش فعال شدن....
    • IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
      0 0
      جوجه هاتون که همشون هشت سال.... زدن تو مملکت، الان باید تفاله هاشونم انداخت بیرون چهارتا آدم حسابی جاشون گذاشت تا مثل بقیه کار کنن! حالا هروقت خواستین جوجه هاتونو بشمارین به ما ربطی نداره!!!!!!
    • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
      0 0
      این دو حالا در آخر پاییز مرغ شده اند!!!!!
    • محمدایوب IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
      0 0
      23/56 اتفاقا الان که روحانی بعد از 2سال که از کاخ سعد آباد واز روی صندلی بلند نشده بود جوجه ها درآمده دارن میشمرن. سریع برو شاید به تو برسه.
  • IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    1 0
    موسوی حرفشو زده شما چرا ناراحتی...؟ ...این که انتخاب ریسی چه پیامی داره خوبه به اندازه بهش دلخوش باشید چون روحانی هم رای داشت... البته شخصا حتی بطور تاکتیکی هم قبول ندارم که از داعش برای موازنه با دیگران استفاده کنیم اما این فقط نظرش رو گفته....همین .البته بحث استراتژی جداست....
  • ایرانی مقیم عراق IR ۰۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    0 0
    این اصلاح طلب ها بنده دنیا هستند در هر زمان که فعالیت کردند یک قوه قهریه بتونه پول اونها را که اکثرا مال حرام هست رو بگیره باور کنید همشون خفه خون می گیرن
  • DE ۰۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    0 0
    مشرق جان ، لطفا از جناب سیّد رسول موسوی چند سؤال بپرسید و جوابش را منتشر کنید .. یک ، ایشان چگونه میخواهد با داعش جلوی طالبان را بگیرد ؟ آیا وزارت خارجه روحانی با داعش رابطه مستقیم دارد ؟ یا اینکه از طریق به اصطلاح « اربابان » با داعش در ارتباط است ؟؟ .. لطفا این سر نخ را پی گیری کنید ، شاید سر از اسرائیل در آورد.
  • IR ۰۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    1 0
    خیلی کم پیدا میشه مثل کسانیکه مثل شهید چمران که علارغم اینکه در امریکا تحصیل کرده بود و نان اونها رو خورده بود بیاد ایران و بره جنگ تحمیلی و فزماندهی کند ، برود لبنان و فرماندهی جنگ های چریکی و نامنظم رو برعهده بگیرد / عده ای هم هستند که امریکا تحصیل کردند و نان اونها رو خوردند اما خودشون رو مدیون غرب میدونن و غربگدا و غربگرا هستند و منتظرند ببینند اونها چی میگن و اجرا کنند ظریف و ی روحانی از جمله کساتی هستند که در غرب تحصیل کردند و غربگدا و غربگرا بودند و هستند و خواهند بود / استعفای بچگانه ی ظریف اونطور که خودش مدعی بود برای حفظ شأن وزارت خارجه بوده ، نیود چطور شأن وزارت خارجه زمانی بهم نخورد که ی ظریف وزیر امور خارجه ایران ، رفت با مقام در جه ۳ امریکایی دیدار و مذاکره کرد برای ازادی فلان استاد و دانشمند ایرانی !؟ / مذاکرات برجام چقدر مهم بود برای اینها !؟ خیلی ، منتها ی ظریف مدعی بود که با کمتر از سطح وزرای خارجه مذامره نمیکنه !! / پس هدف ی ظریف از اون استعفا خراب کردن جشن و خوشحالی مقاومت از دیدار ی بشار اسد و مقام معظم رهبری بود و دهن کجی به اون کسانیکه اون دیدار رو ترتیب دا ه بودند ، نه حفظ شأن ؛)) وزارت خارحه / وزیری که بخاطر حضور نداشتن او در دیداری که اشاره شد بقول خودش دیگه دنیا او رو به عنوان وزیر خارجه قبول نداشته باشد اشتباهی اومده بود وزیر شده یود و در سطح یک وزیر خارجه اصلا نبود چه برسه به اینکه بخواد کاندید ریاست جمهوری هم بشه ؛)) / تقریبا کل مدیریت این حضرات برای کشور هزینه بود و ما در دوران ی روحانی اصلا وزارت امورخارجه نداشتیم انچه بود وزارت امور برجام!! بود / همونطور که میبینید اینها زبان صحبت در مورد کشورهای همسایه رو هم بلد نیستند چه برسه به اینکه ی زوحانی مدعی یود زبان دنیا رو بلدند ؛))
  • IR ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    0 0
    خب بندازید بیرون حتما کل گندهایی نمیذارند
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    1 0
    تازمانیکه اصلاح طلبها درکشورنفس میکشن هوای کشورالوده است باید نفس انها قطع بشود تامردم بتوانند نفس بکشند.ازضدانقلاب هم خطرناکند
  • US ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    0 0
    تمام وزرا دولت آقای رئیسی باید مدیران اصلاح طلب را با مدیران انقلابی در خط رهبری جایگزین کند وگرنه کاری از پیش نمیرود و این اصلاح طلب های خائن هر زمان که فرصت یابند خرابکاری خواهند کرد .
  • حسين DE ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    0 0
    آقاى امير عبداللهيان شخصًا ميبايد در برابر اراجيف اين يارو رسول موسوى موضع گيرى كند.
  • IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    0 0
    بزدلهایی چون رسول موسوی هارا از وزارت خارجه بیرون بریزید اینها بازمادگان شجره خبیثه رفسنجانی وامثال روحانیند موسوی در اهواز جاییندارد
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    0 0
    «طالبان را با داعش متوقف کنیم، از لحاظ امنیتی بیشتر به نفع ماست»، مشرق: 1. آقای موسوی کجا چنین حرفی را زده است، در نوار اول می گوید الان دربرابر طالبان ، داعش ایستاده و مبارزه مسلخانه می کند و موضع گیری ما برعلیه طالب به سود داعش است. 2. درجای دیگر اشاره به ریشه ی تاریخی، اجتماعی طالب درافغانستان و پذیرش آن از سوی بخشی از جامعه دارد که نمی توان آن را نادیده گرفت 3. همچنین اشاره کرده که چیرگی طالب بااین شکل و شرایط [ که قدرت نطلق و بلامنازع درافغانستان است] همساز با امنیت ملی ما نیست(درست نگفته؟! . خوب اگر همساز بود که ایران پیش قدم در شناسایی آنان می شد که نشد و حتی در کنفرانس تهران، بندی از بیانیه ی مسکو که شناسایی طالبان را درپی داشت به چالش نمی کشید) آقای موسوی هم سخنش همساز با سخنان شما است که براین باورید که دولت روحانی دولتی غربگرا بود و سفارش به « هم شرقی و هم غربی » می کند که هماهنگ با شعار سیاست خارجی متوازن دولت آقای رییسی است. از طرف دیگر آقای باقری (معاون سیاسی وزارت خارجه) الان به نروژ رفت که با چه کسی گفتگو کند، علیوف، طالبان ، ... یا اربابان آن ها). دیدگاه آقای محمّدزارع فومنی هم نگاه به شرق و غرب است که نگاه جمهوری اسلامی هم همین است، البته نزدیک شدن با آمریکا باید از موضع قدرت باشد . اگرچه تاریخ هفت هزار سالانه، تمدن سازی ما و... عامل هایی ارزشمندند ، لیکن این گونه عامل ها زمانی از اثربخشی کامل برخورداند که قدرت بیافرینند.
  • محمدایوب IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    0 0
    وزارت امورخارجه باید دگرگون شود. واز حالت خنثی به فعال درآید واز فعلیت نوکری وغربگدایی به عملگرا و ابعاد چند گانه تغییر یابد.
  • یک بنده خدا IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    0 0
    پرطاقت باشید و سعه ی صدر داشته باشید.
  • ایرانی بودن IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    0 0
    آقای رییسی باید تو وزارت بهداشت وزارت خارجه با بصیرتی که دارند حتما پاک سازی کنند وگرنه ضربه محکمی به دولتش وارد می کنند
  • دخی IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    2 0
    نمیدونم چرا وزرای جدید وزارتخانه هاشون رو از عناصر دولت قبل پاکسازی نمیکنند؟موندن سرکار وساز مخالف رو کوک کردن!!!
  • ایراندوست IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    1 0
    جناب رئیس جمهور : لطفا در صورت امکان یکبار به طور سرزده به وزارت امور خارجه سری بزنید و این افرادی که با پرت و پلا گوئی و آدرس غلط دادن میخواهند ایران را به بیراهه بکشانند را به خدمتشان خاتمه دهید!
  • AU ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    0 0
    .... با ضد انقلاب خارج نشین ایرانی همکار شده.
  • خجسته RO ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    دست به دست طالبان زیر یک پرچم آمریکا را نابود میکنیم و ضدانقلابیونی مثل ظریف و همفکرانش جایی در این مملکت ندارند.
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    خب که چی حالا باید مردم باید بیان تفاله های ظریف و روحانی رو بندازن بیرون و زندان , رای دادیم بهتون برا چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس