کد خبر 1291561
تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۳
علل و پیامد‌های نابرابری‌های نژادی در سیستم عدالت کیفری آمریکا

یک گزارش نشان می‎دهد که سیاه‌ پوستان حدود ۵ برابر بیشتر از سفیدپوستان زندانی می‌شوند.

به گزارش مشرق، نظام کیفری آمریکا بین محکومان به زندان ایالتی، تفاوت‌های نژادی «حیرت انگیزی» قائل می‌شود.

طبق یک گزارش جدید، به طور خاص سیاه پوستان با نرخ‌های بالاتری نسبت به سفیدپوستان زندانی می‌شوند.

به گزارش «هیل»، گزارشی از پروژه احکام صادر شده نشن می‎دهد که سیاه‌ پوستان حدود ۵ برابر بیشتر از سفیدپوستان زندانی می‌شوند و یک نفر از هر ۸۱ سیاه‌ پوست بزرگسال زمانی از زندگی خود را در زندان گذرانده و یا می‎گذراند.

بیشتر بخوانید:

وضعیت آشفته و مرگبار در زندان بدنام نیویورک

در این گزارش از داده‌ها و پیش بینی‌های سرشماری آمریکا، اداره آمار دادگستری این کشور و اطلاعات ارائه شده از برخی ایالت‌ها استفاده شده است.

«اشلی نلیس»، تحلیلگر ارشد پروژه احکام صادر شده، می‎گوید «اصلاحات واقعاً معنادار در سیستم عدالت کیفری آمریکا بدون اذعان به زیربنای نژادپرستانه آن قابل انجام نیست؛ توجه فوری و متمرکز به علل و پیامدهای نابرابری‌های نژادی برای از بین بردن آن‌ها ضروری است.»

این گزارش تفاوت‌های نژادی را بین رنگین‌ پوستان، مانند سیاه‌ پوستان، لاتین‌ تبارها و سفیدپوستانی که زندانی می‌شوند، نشان می‌دهد.

بیش از نیمی از جمعیت زندانیان در ۱۲ ایالت آمریکا را سیاه‌ پوستان تشکیل می‌دهند و جامعه لاتین‌ تبارها در مقایسه با سفیدپوستان با نرخ زندانی شدن ۱.۳ برابر مواجه است.

بیشتر بخوانید:

نابرابری نژادی بی‌پایان در سیستم قضایی و زندان‌های آمریکا

بر اساس این گزارش، ایالت ویسکانسین دارای بالاترین نرخ زندانیان سیاه پوست است، به طوری که از هر ۳۶ سیاه پوست در ویسکانسین، یک نفر در زندان به سر می‌برد.

با این حال، طبق آمار اداره سرشماری آمریکا، این ایالت جمعیتی کمتر از ۶ میلیون نفر دارد، که ۸۷ درصد آن سفیدپوست هستند؛ این در حالی است که طبق آمارها، سیاه‌ پوستان کمتر از ۷ درصد جمعیت این ایالت را تشکیل می‌دهند.

همچنین بر اساس تحلیلی از «پریزون پالیسی اینیتیتیو» که از سوی «سی ان ان»، گزارش شده، ازدحام بیش از حد در مراکز زندانی بزرگسالان در ویسکانسین در طول همه‌گیری به یک مشکل رایج تبدیل شده است.

این زندان‌ها با حدود ۱۱۳ درصد از ظرفیت خود فعالیت می‌کنند.

همانطور که در گزارش‌ها آمده، برخی از افسران زندان‌ها در مورد تزریق واکسن کووید-۱۹ مردد هستند یا از واکسینه شدن خودداری می‌کنند.

داده‌ها نشان می‌دهند که تنها ۴۰ درصد از کارکنان زندان‌های ویسکانسین واکسن کووید-۱۹ را دریافت کرده‎اند.

«سی ان ان»، همچنین بر اساس نتایج یک مطالعه، گزارش داد که نیمی از مردان جوان سیاه پوست اهل شهر میلواکی در ایالت ویسکانسین در زندان ایالتی زندانی بوده‎اند.

بر اساس این گزارش، با وجود اینکه گفته می‌شود هاوایی ایالتی با کمترین اختلاف در میان سیاه‌ پوستان و سفیدپوستان است، سیاه‌ پوستان بیش از ۲ برابر سفیدپوستان زندانی شده‌اند.

هاوایی حدود ۱.۴ میلیون نفر جمعیت دارد.

طبق سرشماری آمریکا، حدود ۲۶ درصد جمعیت این ایالت سفیدپوست هستند و این ایالت دارای ۲.۲ درصد جمعیت سیاه پوست است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس