کد خبر 1291365
تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۸

به گزارش مشرق، محسن مهدیان فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت: ماجرای هک جایگاه های سوخت و ثبت شماره دفتر رهبری روی پمپ های بنزین و شعارنویسی بر بیلبوردهای خیابانی قرار است چه پروژه ای را رقم بزند؟

اسم گوجه سبز نمک زده میآید احتمالا بزاق دهان تان ترشح می کند. این واکنش طبیعی به خاطر تجربه قبلی  است. در سیاست نیز شرطی سازی داریم. اسم کشور اوکراین میآید ناخودآگاه ذهن ایرانی سمت یک رخداد تلخ می افتد؛ هواپیمای اوکراینی. اسم اسرائیل می آید ذهن خودبه خود به رژیم کودک کش منتقل می شود.

این شرطی سازی کاملا طبیعی صورت می گیرد. اما همین ویژگی طبیعی خیلی وقت ها مورد دسیسه قرار می گیرد. اینکه تلاش کنند با تکرار و تکرار، یک روایت ناحق وغلط را در ذهن شرطی کنند.

ماجرای هک بنزین نیز همین است. اصل داستان شرطی سازی آبان 98 است. این پروژه جزئی از یک پازل عملیات روانی است. از هفته ها قبل تلاش کردند موضوع آبان را زنده نگه دارند. برای به ثمر نشاندن این پروژه نیاز به رویدادسازی داشتند و لذا ماجرای راهزن های هکری رقم خورد.

اما چرا آبان 98 تکرار می شود؟

چون مبهم است. هنوز در ذهن خیلی ها آنروزها شبهه است و نظام را متهم می دانند. آبان 98 ناقص روایت شد. این نقصان روایی ناشی از ضعف عملکرد نهادهای مسوول و مراکز امنیتی است. شوک ویرانگر دولت در ماجرای بنزین با اعتراضات به حق مردمی و سواستفاده دشمن تبدیل به یک عملیات تروریستی تمام عیار و جنگ خیابانی شد که کمترین نتیجه اش کشته شدن 250 نفر از مردم عادی و ماموران ناجا و البته به هلاکت رسیدن تروریست ها و مزدوران وطنی بود.

طبق یک برآورد اولیه در همان ایام 15 هزار میلیارد تومان براورد خسارت ها بود

تنها فرشگاه رفاه اعلام کرد 700 میلیارد تومان آسیب دیده است.

طبق گزارش ها، 50 پمپ بنزین، 256 بانک، 23 پایگاه بسیج، 760 خودرو را آتش زدند و ویران کردند.

در برخی شهرها پرچم داعش بالا بردند، در دربند تهران 4 خمپاره انداز ودر اسلامشهر ارپی جی کشف کردند. در ماهشهر تیربار آوردند و ...

اجازه ندادند جزئیات روایت این عملیات تروریستی به دست مردم برسد...

وقتی در بیان روایت حقیقی کم بگذاریم، راوی دروغ با تکرار، مخاطب را مسخ می کند. هنوز هم خیلی ها آمار کشته ها را 1500 نفر رویترز می دانند نه آمار 250 نفر وزیر کشور که یک سال اندی بعد اعلام شد.

آبان اسم رمز دعوت مردم به شورش است؛ آنهم با فشار به مردم. با این خیال خام که اگر مردم بنزین 3 هزارتومانی بزنند و سفره شان تنگ شود، قیام می کنند. همین اندازه جاهلانه. 

اگر غرش، صفت مگس شد، درندگی نیز صفت گنجشک می شود و این دسیسه های کودکانه نیز منجر به متلاشی شدن خانواده ایران.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    8 1
    اگر روزی دشمن از عداوتش در صف ها بدمد و تواند که جدا نماید خانواده را، قافله عقب مانده و دزدان به او میرسند... این روست که هوشیاری را از خوش خیالی اولاتر بدانی.
  • سید IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    30 2
    اگر بهائی و صهیون از نجس بودن مبرا شدند شاید آرزوهای شان برآورده می شد!
  • IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    22 4
    همه مثل آقایان از 2 جا حقوق نمیگیرند. با درآمد بالای ماهی 10 میلیون تومان چه درکی از جوانان تحصیلکرده بیکار دارید؟!
    • محمد IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
      0 0
      من نه حقوق می گیرم و نه در آمد خوبی دارم و نه بیمه دارم و در کل زندگی بسیار سختی دارم تحصیلکرده هم هستم اما می فهمم وقتی دشمن دنبال فتنه است نباید کمکش کنم چون به کشورم خیانت می شه
  • IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
    0 0
    عالی بود آقای ایمانی
  • IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
    0 0
    اعتراض قانونی با پادویی آمریکا خیلی فرق می کند. کسانی که با فراخوان دشمنان این سرزمین، به هر دلیلی به منافع ملت آسیب بزنند معترض نیستند، مواجب بگیر و عروسک خیمه شب بازی اند. حمله به مراکز نظامی و تاسیسات مملکت و به قصد نابودی آنها، جای مماشات ندارد.
  • IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
    0 0
    یک هدف این بود که دولت رئیسی و روحانی را در ماجرای بنزین، همانندسازی کنند بلکه مدم به این نتیجه برسند که کلیت نظام (رهبری) مشکل دارد و این دولت و آن دولت فکریی بحال مردم نخواهد کرد. هدف اصلی دشمن، خدشه به رهبری است. این موضوع در ماجرای ممنوعیت واردات لوازم خانگی خارجی و گرانی لوازم خانگی ایرانی نیز تکرار شده بود.
  • KIAN71 IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
    0 0
    آیا مسئولان امنیتی تصمیم‌گیر و تاثیرگذار که در دولت قبل بر سرکار بودند عوض شدند یا هنوز همان‌ها بر سر کارند و نوبت به تعویض آنان نرسیده؟؟ ‌ ‌ ‌ ‌‌

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس