وزارت بهداشت نمایه

وزارت بهداشت در واکنش به ضدواکسن‌ها نوشت: «هدف کلی واکسن کاهش سه مورد فوت، بستری و ابتلا است که بر اساس آمارها، اغلب کشورهایی که پوشش مناسب واکسن را ایجاد کردند، به این مهم دست یافته‌اند.»

به گزارش مشرق، پیرو انتشار گزارش «تجمع مخالفان واکسیناسیون اجباری در مقابل مجلس» در فارس من، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن ارسال جوابیه، تاکید کرد: «هدف کلی واکسن کاهش سه مورد فوت، بستری و ابتلا است که بر اساس آمارها، اغلب کشورهایی که پوشش مناسب واکسن را ایجاد کردند، به این مهم دست یافته‌اند.»

بیشتر بخوانید:

عفونت همزمان کرونا و آنفلوانزا چه مشکلی به وجود می‌آورد؟

در جوابیه وزارت بهداشت آمده است: «طبق هشدارهای سازمان جهانی بهداشت به دلیل نرسیدن واکسن موردنیاز به کشورهای فقیر، یک سال پیش از آن که باید به مرحله کنترل بیماری می‌رسیدیم، با ادامه پاندمی و تولید سویه‌های جدید، تأثیر واکسن رو به کاهش رفت و در اولین مراحل، تعداد ابتلا، بستری و در نهایت میزان فوت افزایش یافت.

در یک نگاه کلی، هدف واکسن کاهش سه مورد فوت، بستری و ابتلا است که بر اساس آمارها، اغلب کشورهایی که پوشش مناسب واکسن را ایجاد کردند، به این مهم دست یافته‌اند. بر همین اساس، در کشور ما نیز تلاش تمام مسئولان و نهادها، کمک به گسترش واکسیناسیون عمومی تا رسیدن به ایمنی جمعی است. در این راستا، مقام معظم رهبری توصیه‌های مکرر به انجام واکسیناسیون نموده‌اند. همچنین در دیدار وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با مراجع عظام در هفته گذشته، توصیه اکید به این امر مهم شده است.

با توجه به اهمیت پیشگیری از ابتلا به بیماری از ابتدای پاندمی کووید ۱۹ تا کنون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن توصیه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای آگاهی بخشی و ارتقای سواد سلامت مردم تلاش‌های بسیاری نموده و انجام واکسیناسیون یکی از این اقدامات مهم بوده است. لذا خواهشمند است دستور فرمایید اخبار آن رسانه وزین در راستای توصیه‌های مقام معظم رهبری و سیاست‌های دولت و نظام جمهوری اسلامی بوده و ضمن اطلاع‌رسانی و دعوت هموطنان عزیز به انجام واکسیناسیون، به جهت پیشگیری از تشویش اذهان عمومی، از تبلیغات و انتشار اخبار مخالف واکسیناسیون اکیدأ ممانعت به عمل آید.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    8 1
    شما چگونه از آمارهای کشورهای دیگر اطمینان دارید که بر اساس آن برای ما برنامه ریزی میکنید؟
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    8 1
    سال ها بعد،به این حرف ها میخندیم! چیزها خنده دار! سازمان ملل! بهداش جهانی (یعنی همون امریکا و غرب)راستی سازمان ملل نظر در رابطه با محاصره نظامی یمنی ها نداره! یا گشنگی افریقای ها؟! الان دلسوز واکسن شده؟! اونم واکسن که حداقل باید 5 تا 10 سال طول بکشه،تا تاثیر مشخص بشه! و بعد تجویز بشه! راستی یک سوال اساسی تر! معمولا وقتی ویروس میاد،داروش رو پیدا میکن! این چطوری که فورا رفتن روی واکسن؟! مردم اینجا بمیرن و بدبخت بشن! تا بیل گیتس و باقی سرمایه دارها ثروتمند بشن؟! میلیاردها دلار خسارت نشای از واکسن! که سهم و ارث ایندگان این کشور رو چه کسی در اینده جبران خواهد کرد! اونم در این وضعیت بد اقتصادی! که رفتید صرف اینجور کارها کردید! که چرتا روشنفکر غربگرا خوشحال بشن! روشنفکر ها بی هویت محض هستن و درد بی دردی دارن! . ما باید از هر سازمان که میخواد روی درد و بیماری مردم،پول پارو کنه! جدا بشیم! ما مسلمان هستیم،و هدف برطرف کردن درد و زخم مردما! نه اینکه پرورش انسان ها که میخوان از طریق درد و زخم مردم بانک ایجاد کنند! ..
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    7 1
    میشه بفرمایید کدوم کشورها با واکسن کرونا را کنترل کردند؟ چرا همیشه میخواهید صدای مخالفان را به اسم تشویش اذهان عمومی قطع کنید؟ صدا و سیما دیروز در رابطه با حمله سایبری به مراکز سوخت واکنش خیلی خوبی داشت امیدواریم در رابطه با واکسیناسیون هم صدای مخالفان پخش شود و یا اصلا مناظره ای در گفتگوی ویژه خبری(البته اگر این تغییرات در صدا سیما موردی نباشد)
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    7 1
    چرا در این عصر رسانه اینقدر دروغ میبافید مگه انگلیس پوشش ۹۰ درصدی نداره پس چرا روزانه چهل هزار نفر ابتلای جدید داره و کم کم مرگهای کروناییش هم رو به فزونی گذاشته، آمریکا رو هم فاکتور میگیریم
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    7 1
    واکسن اجباری غیر قانونی و غیر شرعی و مخالف آزادی ست میخواید جلوی آگاهی مردم رو بگیرید اما نمیتونید ضمنا اگر جرات دارید به کسانی که یک یا دو دوز از واکسن رو دریافت کردن حقیقت رو بگید تا بفهمن هر واکسنی که میزنن تا زمان اومدن سویه جدید کارایی داره و این تجارت پر سود تا دوز دهم و صدم هم ادامه خواهد داشت آینده روشنه اینا هم آخرین دست و پا زدن های طب استعماریه که فقط بلده بکشه
  • یک ایرانی IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    6 1
    نباید صدای 17 میلیون نفر بایکوت شود. تشویق نمودن افراد به واکسیناسیون با تحت فشار و استرس قرار دادن آنها تفاوت دارد.
  • یک ایرانی IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    4 3
    مقام معظم رهبری با قرنطینه هوشمند اشاره نمودند و منظور از قرنطینه هوشمند در دنیا، جلوگیری از رفت و آمد و سفر کردن افرادی است که مبتلا به کرنا هستند در حالی که طبق گزارش وزارت بهداشت 15 هزار مبتلا در عید نوروز به سفر رفتند
  • IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    7 1
    آقای رییسی با 17 میلیون رای مردم رییس جمهور شد چگونه وزیر همین دولت نظر 17 میلیون مخالف واکسن را بی اعتبار میشمارد و بر عدم انتشار نظراتشان اصرار دارد
    • مسعود IR ۰۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
      1 6
      هر ۱۷ میلیون بمیرید راحت شیم انسان اینقدر جون عزیز آخرش که باید بمیرید زودتر خودم دو دز استرا زدم هیچ مرگم هم نشد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس