کد خبر 1291022
تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۰
جف بزوس ایستگاه فضایی می‌سازد - کراپ‌شده

مالک شرکت «بلو اوریجین» اعلام کرد که قصد دارد یک ایستگاه فضایی با ظرفیت ۱۰ نفر به فضا بفرستد.

به گزارش مشرق به نقل از بی‌بی‌سی، جف بزوس، مالک شرکت «بلو اوریجین» اعلام کرد که قصد دارد یک ایستگاه فضایی با ظرفیت ۱۰ نفر به فضا بفرستد.

بلو اوریجین با همکاری سیرا اسپیس و بوئینگ به ساخت ایستگاهی به نام «Orbital Reef» مشغول خواهد شد که برخی تجهیزات فنی و خدمات آن توسط شرکت «Redwire Space» ،«Genesis Engineering» و دانشگاه آریزونا تامین می‌شوند.

این ایستگاه، سومین ایستگاه فضایی تجاری است که توسط شرکت‌های خصوصی ساخته می‌شود. پیش‌تر Voyager Space، لاکهید مارتین و Nanoracks اعلام کرده بودند که می‌خواهند در سال ۲۰۲۷ ایستگاهی به مدار بفرستد. شرکت Axiom Space هم قصد ساخت یک ایستگاه فضایی مستقل را دارد.

برنت شروود، مدیر ارشد توسعه پیشرفته شرکت بلو اوریجین می‌گوید: «بیش از ۶۰ سال است که ناسا و سایر آژانس‌های فضایی پروازهای فضایی مداری و سکونت فضایی را توسعه داده‌اند و ما را برای کسب‌وکار تجاری در این دهه آماده کرده‌اند».

وی ادامه داد: ما دسترسی را گسترش و هزینه‌ها را کاهش خواهیم داد و تمام خدمات و امکانات مورد نیاز برای عادی سازی پرواز فضایی را ارائه خواهیم کرد.

این پایگاه خصوصی یکی از چندین مورد برنامه ریزی شده در سال های آینده است؛ پایداری ایستگاه فضایی بین‌المللی توسط ناسا و پس از پایان دهه کنونی بررسی می‌شود.

ایستگاه فضایی بین‌المللی در سال ۲۰۱۱ تکمیل شد و مدت‌ها نماد همکاری فضایی ایالات متحده و روسیه بوده است. در حال حاضر تا سال ۲۰۲۸ ایمن ارزیابی می‌شود و  بیل نلسون، سناتور سابق ایالات متحده و فضانورد پیشین ناسا و مدیر کنونی سازمان ملی فضایی و هوانوردی این کشور گفته، امیدوار است این ایستگاه تا سال ۲۰۳۰ دوام بیاورد، تا آن زمان ناسا می‌خواهد بخش تجاری افزایش یابد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس