پایان نشست شورای امنیت درباره سودان بدون بیانیه مشترک

نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل درباره سودان در حالی پایان یافت که توافقی برای صدور بیانیه مشترک درباره تحولات سودان حاصل نشد.

به گزارش مشرق، شبکه خبری الجزیره گزارش داد نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره سودان در حالی پایان یافت که توافقی برای صدور بیانیه مشترک درباره تحولات روزهای اخیر این کشور آفریقایی حاصل نشد.

از سوی دیگر، برخی منالع دیپلماتیک گفته‌اند که مذاکرات برای صدور بیانیه مشترک درباره اتفاقات سودان همچنان ادامه دارد.

صبح روز دوشنبه رسانه‌ها از وقوع کودتای نظامی در سودان و بازداشت «عبدالله حمدوک» نخست‌وزیر و تعدادی دیگر از وزرای دولت انتقالی این کشور خبر دادند.

ساعاتی بعد از انتشار خبرهای اولیه درباره کودتا در سودان، «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای حاکمیتی انتقالی سودان با اعلام وضعیت فوق‌العاده در این کشور از انحلال شورای حاکمیتی و شورای وزیران سودان خبر داد.

برهان مدعی شد: ما تأکید می‌کنیم که نیروهای مسلح به انتقال دموکراتیک تا واگذاری قدرت به یک دولت منتخب ادامه خواهند داد. آن‌چه که در کشور در جریان است، آینده سودان را تهدید می‌کند.

در واکنش به اظهارات رئیس شورای حاکمیتی انتقالی سودان، وزارت فرهنگ و اطلاع‌رسانی سودان اعلام کرد که این اظهارات موید وقوع یک کودتای نظامی در کشور است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    0 0
    ترکیه بخاطر مخالفت با طرح خاورمیانه بزرگ و برخورد با اسرائیل و تحت فشار فراماسون بین الملل و امریکا اقتصادش بزودی از هم خواهد پاشید تا اینکه به طرح تجزیه خودش رای بدهد و اردوغان طرح تجزیه ترکیه به سه کشور عراق سوریه به سه کشور ایران به 5 کشور را قبول نماید تا این کار را نکند ارزش لیر سقوط خواهد کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس