کد خبر 1292113
تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۹
خطیب زاده: تحولات سودان را به دقت رصد می‌کنیم

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اعلام کرد با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران تحولات سودان را به دقت دنبال می‌کند، تأکید کرد که حذف غیردموکراتیک بخشی از نهاد حاکمیت سودان طی تحولات اخیر به معنای نادیده گرفتن خواست مردم این کشور است.

به گزارش مشرق، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص تحولات اخیر سودان اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران این تحولات را به دقت رصد می کند. روشن است که اتفاقات مشکوک روزهای اخیر در سودان، کمکی به روند انتقال دموکراتیک در این کشور نمی کند.

سخنگوی وزارت امورخارجه تاکید کرد: حذف غیر دموکراتیک بخشی از نهاد حاکمیت، خواست مردم سودان را نادیده گرفته و اهدافی که مردم این کشور به دنبال آن هستند را تامین نخواهد کرد.

خطیب زاده افزود: نشانه هایی از دخالت‌های موثر عوامل خارجی در این تحولات دیده شده است. به طوری که جریان های صهیونیستی خوشحالی خود را از این اقدامات کتمان نمی کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران ضمن تاکید بر لزوم هشیاری شورای حاکمیت سودان، همه طرف های داخلی در این کشور را به گفتگوی جامع الاطراف  سودانی-سودانی دعوت می کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس