کد خبر 1290693
تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۶
جزئیات تازه از نشست تهران درباره افغانستان

سفیر ایران در کابل اظهارداشت که در نشست تهران برای افغانستان درباره مشکلات اقتصادی، امنیتی و ایجاد دولت فراگیر در افغانستان گفت‌وگو خواهد شد.

به گزارش مشرق، «بهادر امینیان» سفیر ایران در کابل گفت که در نشست تهران برای افغانستان وزیران خارجه کشورهای ایران، پاکستان، ازبکستان، تاجیکستان، ترکمنستان به‌صورت حضوری و چین و روسیه (به‌صورت مجازی) پیرامون مشکلات اقتصادی، امنیت و تشکیل دولت فراگیر در افغانستان بحث خواهند کرد.

بیشتر بخوانید:

روسیه کنسولگری خود را در مزارشریف بازگشایی می‌کند

امینیان به «آریانا نیوز» گفت: کشورهای منطقه در اجلاس تهران بر مسئولیت حفظ امنیت، حفظ ثبات اقتصادی و ایجاد یک دولت همه شمول تاکید خواهند کرد.

وی افزود که کشورهای شرکت کننده در این نشست همچنین درباره ارسال کمک‌های انسانی برای مردم افغانستان و پروژه‌های درازمدت و توسعه‌ای نیز صحبت خواهند کرد.

سفیر ایران ادامه داد: تا جاییکه می‌شود برای مردم افغانستان شرایط بهتر را فراهم بسازد، نه تنها کمک‌ها به مردم افغانستان ضروری است بلکه پروژه‌های درازمدت و توسعه‌ای نیز یکی از مسایلی است که می‌تواند برای مردم افغانستان شرایط بهتر را فراهم بسازد تا بتوانند استقلال و آزادی خود را حفظ نمایند.

امینیان با انتقاد از دولت سابق افغانستان نیز گفت: در چند دهه گذشته حاکمان این کشور مسئولیت لازم برای ایجاد استقلال، عزت و امنیت این کشور به خرج ندادند، امیدواریم کسانیکه امروز در افغانستان هستند این احساس مسئولیت را داشته باشند که مشکلات مردم افغانستان را حل بسازند.

برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که از طالبان برای شرکت در این نشست دعوت نشده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس