روسیه وابسته نظامی آلمان را احضار کرد

وزارت دفاع روسیه امروز از احضار وابسته نظامی آلمان در ارتباط با اظهارات اخیر وزیر دفاع این کشور درباره بازدارندگی هسته ای مسکو خبر داد.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع روسیه امروز دوشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: وابسته نظامی آلمان در ارتباط با اظهارات اخیر وزیر دفاع این کشور درباره بازدارندگی هسته ای روسیه احضار شد.

بر اساس اعلام خبرگزاری اسپوتنیک، در بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع روسیه در این خصوص آمده است: وابسته نظامی سفارت آلمان در روسیه به اداره کل همکاری های نظامی بین المللی در وزارت دفاع دعوت شد. در دیدار با وی، به بیانیه وزیر خارجه آلمان پیرامون بازدارندگی هسته ای روسیه توجه شد و یادداشت اعتراض آمیزی در این خصوص به وی تحویل گردید.

از سوی دیگر، سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه شنبه هفته جاری به اظهارات آنگرت کرامپ-کارن باوئر وزیر دفاع آلمان در مورد ضرورت مهار روسیه با استفاده از سلاح‌های هسته‌ای پاسخ داد.

وزیر دفاع روسیه در این خصوص گفت: در ارتباط با درخواست ها برای مهار نظامی روسیه، ناتو دائماً نیروهای خود را به مرزهای ما می کشاند. وزیر دفاع آلمان باید به خوبی بداند که این امر چه سرانجامی برای آلمان و اروپا خواهد داشت. امنیت در اروپا به صورت عمومی و درصورتی است که منافع روسیه نقض نشود. اما ناتو امروز برای گفتگوی برابر آماده نیست. علاوه بر این، اجرای برنامه مهار توسط ناتو در افغانستان به یک فاجعه ختم شد که در پی آن اکنون تمام جهان درگیر آن است.

این در حالیست که وزیر دفاع روسیه پیشتر نیز در سخنانی اعلام کرد که افزایش بالقوه حضور نظامی ناتو نزدیک مرزهای روسیه و بلاروس باعث نگرانی جدی شده است.

بزرگترین رزمایش مشترک آمریکا و متحدان این کشور تحت عنوان «نسیم دریا» (Sea Breeze) در حالی در ماه های گذشته در دریای سیاه آغاز شد که از ورود غیرقانونی ناوشکن انگلیسی به آب‌های سرزمینی روسیه و شلیک هشدار آمیز این کشور، مدت زیادی نمی گذشت.

در واکنش به اقدامات خصمانه غرب نزدیک مرزهای مسکو، وی در نشستی در «کراسماش» اعلام کرد: حداقل ۴۳ هزار نظامی در آمادگی کامل برای مقابله با هر نوع شرایط اضطراری هستند. وزارت دفاع روسیه جُدا از مردم و مشکلات آنها نیست. نیروهای مسلح مرتباً به انجام وظایف مربوط به جلوگیری و از بین بردن عواقب حوادث اضطراری مشغول هستند. دست کم ۴۳ هزار نظامی و بیش از ۴ هزار واحد تجهیزات مختلف در آمادگی دائم به سر می برند. تنها در ۵ سال اخیر ۵۶ منطقه روسیه کمک هایی را دریافت کرده اند که نیروهای مذکور ۲۷۱ مرتبه برای کمک دست به کار شده اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۰۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    0 0
    آمریگا واروپا عزمشان را برای جنگ با روسیه وچین جزم کردند و با سرعت در حال ساخت تسلیحات و جابه جاییهای استراتژیک نظامی در سایر کشورها همچنین حمایت تسلیحاتی و نظامی فراوان در آن کشورها هستند به نظرمن روسیه و چین دارن از اروپا و آمریکا در این مسیر رویارویی حتمی عقی می مانند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس