کد خبر 1290209
تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۰
درد شکمی می‌تواند ناشی از آپاندیسیت باشد

متخصص جراحی کودکان گفت: درد ناشی از آپاندیسیت ظرف چند ساعت ظاهر می‌شود و هر چه شدت التهاب بیشتر باشد علائم و درد نیز بیشتر است.

به گزارش مشرق، جوان دلشاد متخصص جراحی کودکان با حضور در شبکه سلامت اظهار کرد: آپاندیسیت بیماری است که در بزرگسالان شناخته شده است، اما این در حالی است که مردم تصور می‌کنند که آپاندیس در کودکان اتفاق نمی‌افتد.

او با اشاره به اینکه آپاندیسیت مشکی است که در قسمتی از روده اتفاق می‌افتد گفت: آپاندیسیت شایع‌ترین علت جراحی اورژانسی شکم است، التهاب و عفونت ممکن است زمانی رخ دهد که به علت فشرده و مسدود شدن مجاری آپاندیس توسط تکه‌ای مدفوع سفت یا گره لنفاوی بزرگ باکتری‌ها در آپاندیس گیر می‌افتد.

دلشاد با اشاره به اینکه وقتی آپاندیس عفونی شده باشد باید برداشته شود تا از پارگی و گسترش عفونت به شکم جلوگیری کرد اظهار کرد: از علائم شایع آپاندیسیت در کودکان می‌توان به درد شکم، استفراغ اشاره کرد و در موارد نادر منجر به اسهال نیز می‌شود.

این متخصص جراحی کودکان با اشاره به اینکه شکم‌کودکان ممکن است حساس به لمس باشد ادامه داد: اگر آپاندیس ملتهب موجب تحریک عضلانی شود ممکن است فرد روی سمت راست بدن خم شود، درد شکمی که از ناف به سمت راست قسمت تحتانی شکم حرکت می‌کند آپاندیس است، اما یک کودک خردسال نمی‌تواند در فهماندن علت ناراحتی اش کمک زیادی کند و لذا نیاز به معاینه پزشکی دارد.

او ادامه داد: به نظر می‌رسد افرادی که دارای سابقه خانوادگی آپاندیسیت باشند بیشتر مستعد ابتلا هستند لذا آپاندیس در مردان نسبت به زنان بیشتر است، اگر فرزند شما مبتلا به فیبروز سیستیک باشد احتمال بیشتری برای ابتلا به آپاندیسیت وجود دارد.

او افزود: درد ناشی از آپاندیسیت ظرف چند ساعت ظاهر می‌شود و هر چه شدت التهاب بیشتر باشد علائم و درد نیز بیشتر است، اگر عفونت باکتریایی شدت یابد آپاندیسیت ممکن است پاره شود و باکتری‌ها، عفونت را به داخل حفره شکم پخش می‌کند، اگر این اتفاق بیفتد کودکان در بیمارستان بستری خواهند شد، آنتی بیوتیک‌ها با تزریق درون وریدی مستقیم به جریان خون منتقل می‌شوند تا از عفونت جلوگیری کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس