به گزارش خبرنگار اعزامی مشرق به مسکو، هیئت های 1+5 در حال ورود به محل برگزاری نشست مسکو در هتل "حلقه طلایی" هستند.


* نشست ایران و 1+5 قرار است ساعت 11:30 به وقت تهران (11 به وقت مسکو) در هتل حلقه طلایی برگزار شود.


*'سرگئی ریابكوف' معاون وزیر امور خارجه روسیه و مذاكره كننده ارشد هسته ای این كشور ، لی یو چنگ معاون وزیر خارجه چین و 'مایكل مان' سخنگوی اشتون از نخستین كسانی بودند كه وارد محل برگزاری مذاكرات در مجاورت ساختمان وزارت امور خارجه روسیه شدند.


*مایکل مان سخنگوی کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا شب گذشته در هتل مذکور برای خبرنگاران غربی نشست توجیهی برگزار کرده است.


*علی باقری معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و لی یو چنگ معاون وزیر خارجه چین دیروز در محل سفارت ایران در مسکو دیدار و گفت وگو کردند.


*بر خلاف اخبار اعلام شده جلیلی و اشتون شب گذشته با هم دیدار نکردند.


*مذاکرات علاوه بر امروز در روز سه‌شنبه نیز ادامه دارد که در پایان آن نشست خبری دبیر شورای عالی امنیت ملی برگزار می‌شود.


* رویترز ضمن اذعان به ناتوانی بازارهای جهانی از تحمل افزایش قیمت نفت در اثر افزایش تنش‌های منطقه‌ای اذعان کرد که هرچند محدودیت زمانی وجود دارد اما اشتون حاضر است تا هر زمان لازم برای حصول توافق با ایران در مسکو بماند.



* کاترين اشتون، شب گذشته پس از گفتگوي تلفني با وزير خارجه روسيه درباره مذاکرات ايران و '1+5' تاکيد کرد؛ به مذاکرات جدي، بر اساس رويکرد گام به گام و اقدام متقابل، متعهد هستيم و اميدواريم به توافق نهايي با تهران برسيم.


* روزنامه روسی "کامرسانت" مدعی شد از جزییات طرحی اطلاع یافته‌اند که در جریان مذاکرات دو روزه در مسکو مورد بررسی قرار خواهد گرفت. اگر ایران با یکی از مفاد این طرح موافقت کند، تحریم‌های بین المللی علیه این کشور متوقف خواهد شد. البته موضع گیری واحدی در این خصوص بین شرکت کنندگان در این مذاکرات وجود ندارد. آمریکا از اجازه دادن به ایران برای ادامه غنی سازی ناخرسند است و مایل است که همه ذخایر اورانیوم غنی سازی از ایران به کشور ثالثی انتقال یابد و مقامات تهران هم با این مسئله بشدت مخالفند.


* سعید جلیلی، رئیس هیئت مذاکره کننده ایران، پس از احوالپرسی با کاترین اشتون، همتای غربی خود در هتل گلدن رینگ، وارد محل مذاکرات شد.








* مذاکرات ایران و گروه 1+5 ساعت 11 به وقت تهران (11:30 به وقت مسکو) با حضور هئیت‌هایی از ایران، 1+5 (آلمان، انگلیس، آمریکا، فرانسه، روسیه و چین) و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در هتل "حلقه طلایی" مسکو آغاز شد.

* روزنامه نیزاویسیمایا چاپ مسکو: اگر چه پیش بینی نتایج مذاکرات مسکو بسیار دشوار است، با این حال به نظر می‌رسد طرف های مذاکره از آمادگی مطلوبی برای گفت‌وگوی سازنده درباره یکی از حادترین مسائل در سیاست جهانی برخوردار باشند.

این گزارش با اشاره به نام هتل "حلقه طلایی" که در مقابل ساختمان وزارت امور خارجه روسیه واقع شده است، پیشرفت‌های هسته ای ایران به خصوص اورانیوم غنی شده را نیز "حلقه ای طلایی" توصیف کرده که غرب نمی تواند به راحتی از دستان ایران خارج کند.


* مایکل مان، سخنگوی آمریکایی کاترین اشتون، با هدف فضاسازی رسانه ای همزمان با آغاز مذاکرات در مسکو، در جمع خبرنگاران حضور یافت.







* در حالی که بیش از چند دقیقه از آغاز دور اول مذاکرات ایران و گره 1+5 در هتل گولدن رینگ مسکو نمی گذرد، یک دیپلمات که عضو هیئت ایرانی در مسکو محسوب می شود، گفت: «1+5 در دور اول مذاکرات با یک رهیافت منسجم از جانب تیم ایران مواجه خواهد شد».

وی اضافه کرد: «ایران یک راهبرد مذاکراتی 3 گامی را در این مذاکرات در پیش خواهد گرفت.


* تیم مذاکره کننده ایرانی، انتقاد از فرصت سوزی غرب پس از نشست بغداد، بحث جدی و محتوایی درباره محور مدنظر 1+5 و تبیین محورهای پنج گانه ایران را راهبرد سه گامی ایران در مسکو اعلام کرد.


* سخنگوی کاترین اشتون گفت که دور اول مذاکرات ایران و ۱+۵ در مسکو که ساعت ۱۱ به وقت محلی در هتل "حلقه طلایی" آغاز شد، تا ساعت ۱۳ به وقت مسکو (۱۳:۳۰ به وقت تهران)ادامه خواهد داشت.



* خانم ماجا کوسیجانکیک، سخنگوی رسمی کاترین اشتون، بار دیگر در نشست مسکو نیز جای خود را به مایکل مان، مشاور رسانه ای سفیر آمریکا در بغداد داد. مان توانسته بود در بغداد در نبود کوسیجانکیک، جنجال رسانه ای خوبی را برای تیم غربی خلق کند.


* روزنامه هاآرتص در گزارشی برای نخستین بار اذعان کرد که غرب در مذاکرات با ایران درخواست‌های اسرائیل را مطرح کرده است.

* "سرگی ریباکوف" معاون وزیر خارجه روسیه معتقد است که روسیه این مذاکرات را ریشه‌ای آماده کرده و امیدوار است که مذاکرات گروه ۱+۵ با موفقیت انجام شود.

وی گفت بدون شک این مذاکرات هیچ انحرافی نسبت به مذاکرات بغداد نخواهد داشت و ما تلاش می‌کنیم که روند مذاکرات به تأخیر نیفتد.


* سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان پیش از ورود به نشست ایران و 1+5 در مسکو در گفت‌وگویی عنوان کرد: این نشست آزمونی برای 1+5 است که نشان دهند با پیشرفت جمهوری اسلامی ایران مخالفند یا خیر.


* سخنگوی کاترین اشتون گفت که گروه ۱+۵ در مذاکرات امروز مسکو درباره پیشنهادات پنجگانه ارائه شده از سوی ایران در بغداد گفت‌وگو می‌کند.

* سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بعد از دور اول مذاکرات مسکو با هم دیدار و گفت‌وگو می‌کنند.

* جلیلی حدود 40 دقیقه بعد در وقت تنفس، برای نماز و ناهار از جلسه خارج می شود

* در مذاکرات پیش از ظهر امروز در مسکو بین ایران و 1+5 محورهای مد نظر هیئت ایرانی مطرح شد/ مذاکرات عصر امروز نیز ادامه می یابد


* مقامات رژیم صهیونیستی با اظهار نظری عجیب سعی در به حاشیه بردن مذاکرات بین دو طرف دارند. با آغاز دور جدیدی از مذاکرات بین ایران و طرف غربی، مقامات رژیم صهیونیستی یک بار دیگر با دخالتی آشکار در روند مذاکرات اعلام کردند که غرب باید تهدیدها علیه ایران را علنی تر کند.



* یک مقام آگاه با اعلام اینکه ایران در دور اول مذاکرات با گروه 1+5 پیشنهادات پنجگانه خود را ارائه کرده است گفت: ایران در این دور از مذاکرات محورهای 5 گانه خود را به تفصیل برای طرف مقابل شرح داد و این پیشنهادها بین دو طرف مورد بحث قرار گرفت.
نماینده جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد محورهای 5 گانه شرح داده شده کاملاً با یکدیگر مرتبط و به هم پیوسته هستند و باید در فضای احترام متقابل دنبال شوند.

* سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و رئیس هیئت ایرانی شرکت کننده در مذاکرات ایران و 1+5 بعدازظهر امروز (دوشنبه) با نماینده روسیه در گروه مزبور دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

* یکی از مقامات ايراني گفت: زمان محدود است و ما براي هميشه منتظر نخواهيم ماند و در صورتي که تحريم‌ها برداشته نشود، بحث غني سازي 20 در صدي بررسي نخواهد شد.


*********
مشروح مذاکرات بعد از ظهر


*دور دوم مذاکرات هیئت ایرانی و گروه 1+5 دقایقی قبل آغاز شد

* یک منبع مرتبط با تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران در مسکو گفت که روسیه و چین نسبت به دورهای قبلی مذاکرات راهبرد فعال تری را در پیش گرفته‌اند.

*روس‌ها مصمم هستند محتوای مقاله ولادیمیر پوتین حین مبارزات انتخاباتی اخیر در روسیه را که در آن تاکید شده بود غنی سازی حق ایران است، به دستور کار درونی گروه 1+5  تبدیل کنند.

* این بار فشار زیادی از سوی روسیه و چین روی 1+5 بویژه آمریکا وجود خواهد داشت تا در مذاکرات منطقی رفتار کنند.



* هاآرتص در گزارشی با اشاره به شروع مذاکرات گروه 1+5 با ایران نوشت: قرار است پس از نشست مسکو،‌ نمایندگان کشورهای غربی عازم تل‌آویو شوند و مقامات اسرائیلی را در جریان مذاکرات قرار دهند.




*مذاکرات روز نخست ایران و 1+5 در مسكو پایان یافت. طرف های مذاکرات جاری در مسکو به توافق رسیدند که جلسات فردا نیز ادامه یابد


* باقری، معاون جلیلی تا دقایقی دیگر در جمع خبرنگاران به تبیین مواضع تیم مذاکره کننده ایرانی در نشست امروز مسکو می پردازد

*جمع بندی مذاکرات تا کنون مثبت نبوده و طرف غربی حاضر به اعتراف به حقوق مسلم ایران و تعیین چارچوب نیست.

*پایان دور اول مذاکرات در مسکو نشان داد که مهم‌ترین اختلاف میان ایران و 1+5 این است که طرف غربی چارچوبی برای گفت‌وگوها مطرح نمی‌کند.

دپیلمات‌های حاضر در مسکو که به تیم ایران نزدیک هستند می‌گویند "مسئله چارچوب" مهم ترین مسئله‌ای است که اکنون روی میز مذاکرات قرار دارد.

*رو‌س‌ها به مناسبت حضور تیم مذاکره کننده ایران، امشب در مسکو مراسم شامی ترتیب داده‌اند.


* المیادین به نقل از اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد: کشورهای عضو گروه 'جی20' در نشست امروز خود در مکزیک، طرحی درباره 'افزایش تحریم‌ها علیه ایران' در دستور کار خود ندارند

*نشست خبری علی باقری، معاون سیاست خارجی و امنیت بین الملل شورای عالی امنیت ملی در مسکو آغاز شد

* باقری: چارچوب ارائه شده در بغداد شامل محورهای پنج گانه ایران، در نشست صبح امروز با جزئیات به طرف مقابل ارائه شد.

* علی باقری معاون جلیلی پس از پایان روز نخست مذاکرات در جمع خبرنگاران گفت: ایران در جلسه عصر بر اساس پادمان و منشور ملل متحد، موضوع ارجاع موضوع هسته ای ایران از آژانس به شورای امنیت و تحریم ها را رد کرد

باقری گفت: آقای جلیلی در جلسه عصر امروز بر جلب اعتماد ملت ایران و پاسخ شایسته به اقدامات ایران در عرصه های مختلف برای تثبیت حقوق هسته ای خود تأکید کرد


معاون جلیلی ادامه داد: اشتون به نمایندگی از شش کشور از دکتر جلیلی خواست تا فردا به طرف مقابل فرصت تأمل در پیشنهادهای طرف ایرانی و نقد پیشنهادهای طرف مقابل داده شود

* ادامه گفت و گو های ایران و 1+5 فردا (سه شنبه) در دور سوم از ساعت 12 پیگیری خواهد شد.

* مایکل مان، سخنگوی اشتون: نشست فرداست که نشان می دهد مذاکرات مثبت بوده یا خیر

*5+1 پس از پایان جلسه عصر امروز اعلام کرد دیگر هیچ پرسشی از طرف ایرانی ندارد

*سخنگوی اشتون در جمع خبرنگاران حاضر در نشست مسکو به اظهارنظر درباره موضوعاتی چون تروریسم, مواضع سیاسی روسیه در قبال منطقه و تحولات سوریه پرداخت

'مایکل مان'، سخنگوی کاترین اشتون در جمع خبرنگاران: طرف ایرانی دو خواسته خود مبنی بر کاهش یافتن تحریم‌ها و حق غنی‌سازی اورانیوم را با جزییات طرح کرد/ موضوعاتی که امروز مورد بحث قرار گرفت اساسی‌تر از موضوعات مذاکرات بغداد بود

وی با بیان این که مذاکرات روز دوشنبه "سخت" و "محکم" بود گفت: ایران درباره پیشنهاد های 1+5 سوالات زیادی داشت.

مان درباره برگزار نشدن مذاکرات معاونان جلیلی و اشتون که مورد انتقاد ایران قرار گرفته است و در مذاکرات امروز به آن اشاره شده است تصریح کرد: نشست معاونان برگزار نشد چون پیشنهادهای ایران که در آن مقطع ارایه شده بود مورد پذیرش 1+5 قرار نگرفته بود.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 48
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۹
    0 0
    نباید کوتاه آمد.
  • امین ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۹
    0 0
    باید مشت محکمی بر دهان کسانی که می خواهند حق ایران پایمال کنند زد
  • سید امیر ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۹
    0 0
    ما پیروزیم چون خدا با ماست
  • ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۹
    0 0
    آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند...امام خمینی
  • ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۹
    0 0
    به نظر من تا وقتی که به صورت ساماندهی شده در نماز جمعه ها و مناسبت های حکومتی شعار مرگ بر ابرقدرت سیاسی و اقتصادی دنیا داده میشود، هیچ آشتی در کار نخواهد بود.
  • حبيب ازكرج ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۹
    0 0
    با سلام ان شائء الله پيروزي با ماست ما بايد در مسكو كارو تمام كنيم غرب داره با ادامه مذاكرات عملا نيازش به مذاكرات رو بر طرف ميكنه بدون اينكه دنبال نتيجه اي در مذاكرات باشه
  • ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۹
    0 0
    بیایید شعار ندهیم و عاقلانه با موضوع روبرو شویم. در غیر اینصورا وجود آقای جلیلی در مسکو بی معنی است!!!
  • مبارز ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۹
    0 0
    امیدوارم این بار به نتیجه برسن البته بدون ضایع شدن حقوق مسلم ایران
  • علی ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۹
    0 0
    راستی کاترین اشتون چه لباسی پوشیده :)
  • ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۹
    0 0
    این همه شهید ندادیم که حالا از حقوقمون دست بکشیم و خون اونهارو پایمال کنیم...
  • محمد مجذوب ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۹
    0 0
    ما ایرانیها با دل جان در انتظار نتیجه مثبت هستیم حالا اگه 5+1کاری نخواد کاری بکنه ...... خدا با ماست
  • امید ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۹
    0 0
    خدا خیرتون بده دستتون درد نکنه
  • علی ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۹
    0 0
    خدا را شکر که سعید جلیلی با تدبیر است از حق کوتاه نمی آید بر روابط دیپلماتیک و سیاست احاطه دارد بسیجی است و عاشق امام حسین است پس این بار هم آن پیروزی همیشگی با ماست و ان شا الله هم آن پیروزی ظاهری پس الله اکبر الله اکبر الله اکبر خامنه ای رهبر ....
  • علی ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۹
    0 0
    نباید کوتاه آمد در عین حلی که باید تدبیر داشت.
  • سید علی اکبر موسوی ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۹
    0 0
    اگر امریکا راست میگوید: 1- چرا کلاهک های اتمی خودش را نابود نکرده است؟ 2- چرا با بقیه کشورهای دارای کلاهک های اتمی از جمله اسرائیل مقابله نمی کند؟ امریکا وغرب باید بدانند که تا زمانی که خودش دست از سلاح های هسته ای بر ندارند بقیه کشور های دنیا نیز حق دارند برای دفاع از خود در قبال آنها هرگونه سلاحی داشته باشند .
  • ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۹
    0 0
    اخرش اینه ایران غنی سازی 20 درصد را تنها برا نیروگاه تهران تهیه میکنه و دیگه 20 درصد رو تعطیل و همون 3.5 رو ادامه میده با حفظ سانتریفیوژهای فردو
  • ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۹
    0 0
    معلومه که همه کسانی که کامنت گذاشته اند یه جورایی جوگیر شده اند
  • elia ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۹
    0 0
    انشاالله به حق این عید بزرگ و یاری خدا و توجهات ولی عصر پیروز مذاکراتیم
  • ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۹
    0 0
    ما همه سربازعشق تحت ولای توییم/درره معشوقه مان جان به فدای تواییم.... سعیدجلیلی دیده بان ملت، تنها نیست. خودآقا امام زمان واسط ما وخدایمان است واسلام همیشه پیروز است.
  • سعید ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۹
    0 0
    ما ملت ایران هیچ وقت از حقمون کوتاه نمیام
  • ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۹
    0 0
    فقط سه وجهي: ابتكار-منطق-اقتدار
  • ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۹
    0 0
    ای رسانه ازاد کامنت مارو هم که قبلا نوشته بودم رو هم بزار
  • ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۹
    0 0
    چون تو این چیزارو نمیفهمی
  • ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۹
    0 0
    شعار یعنی ندین واقعییت علی کوچولو
  • حسین ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۹
    0 0
    اولا کدام ابر قدرت؟ ابرقدرتی که تو گل مشکلات خودش مونده؟ ثانیا بله، نه تنها مرگ بر آمریکا که مرگ بر هر کشور و جریانی که سلطه گری کنه. ثالثا ما تا وقتی این سلطه گری ادامه داره نه آشتی میکنیم و نه حتی بهش فکر میکنیم
  • هموطن ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۹
    0 0
    پس شما به دنبال سلاح هسته ای هستین تا انرژی صلح آمیز.........
  • ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۹
    0 0
    اونوقت خود شما الان شعار ندادی !؟
  • ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۹
    0 0
    جوگیر شدی
  • توجه توجه ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۹
    0 0
    آخرین اخبار از مذاکرات مسکو به نقل از رسانه های غربی حاکی است که مایکل مان مرموز سخنگوی ناخوانده آمریکایی در میانه مذاکرات وارد شده و خواسته های رژیم صهیونیستی را مطرح کرده است؛ باید دید این مسیر به کجا خواهد انجامید.
  • ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۹
    0 0
    تا حالا بمب تو 2 متریت منفجر نشده وپاهاتو از دست بدی همش شعار میدی حسین اقا
  • ناشناس ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۹
    0 0
    چه خبرته یواش
  • امیر ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۹
    0 0
    فقط امیدوارم تحریم ها برداشته و روابط ایران با دنیای غرب درست بشه تا ما بتونیم 1تبلت بخریم
  • محمد ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۹
    0 0
    شما چطونه . داره حرف دلش رو میزنه
  • خشایار ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۹
    0 0
    اونوقت به نظر شما طرفای مقابل ایران با شعار ندادن ما دست از تخریب برمیدارن؟
  • محمد ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۹
    0 0
    سرمون رو هم برای این کشور میدیم پا که قابلی نداره شاید شما میترسی . ولی ما مرد جنگیم و نگوییم گزاف . این نکته نمایان کنیم هنگام مصاف
  • ساواش ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۹
    0 0
    باید با تدبیر بیشتر جلو رفت باید اونای که مخالف هستند نه اینکه باهشون جنکید کاری کرد ما سوار بر انها باشیم نه با جنک داوا بلکه با سیاست منطقی.
  • ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۹
    0 0
    به هیچ وجه نباید از حقوقمان دست بکشیم
  • ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۹
    0 0
    تبلت ايراني اومده از اونها بخريد
  • ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۹
    0 0
    هر توافقی صورت بگیره تحریم ها برداشته نمی شه حتی اگه ما از مسئله هسته ای عقب بکشیم. در ضمن شما حق مسلم کشور و مردم خودتو ول کردی چسبیدی به تبلت یه خورده با غیرت تر برای بعضی ها متاسفم
  • hoo ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۹
    0 0
    نباید کوتاه آمد و در عین حالی که باید تدبیر داشت منطقی عمل کرد.
  • مجتبی ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۹
    0 0
    به نظر من اقای جلیلی وقتی می بیند آنها دارند خواسته های اسرائیل را مطرح میکنند و حاضر نیستند حق ما رو به رسمیت بشناسند و حرف از تهدید و تحریم مجدد میزنند باید بلافاصله جلسه را به عنوان اعتراض و برای نشان دادن اقتدار ایران که انها در حدی نیستند که مارو تهدید کنند جلسه را برای همیشه ترک کند و پایان همیشگی مذاکرات را اعلام کند و از آن هم برایشان بدتر اینکه اعلام کند که ایران از اژانس انرژی هسته ای انصراف میدهد . اولا چون نیازی به انها ندارد و ابران همیشه روی پای خودش بوده و اژانس بجز دردسر برای ما چیزی نداشته و دوما اینکه ما هم مثل اسرائیل کسی حق نداشته باشد در مورد انرژی هسته ایمان حرف بزند
  • abbas ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۹
    0 0
    خود این شعارها برگ برنده ملت ما در مذاکرات است ، یعنی اینکه تمام فشارهای شما بی اثر بوده است و ما نمی ترسیم . ضمناً دوست عزیز دنیای امروز دنیای قدرت است ، تفاهم زمانی صورت می گیرد که حریف دریابد قدرت تسلیم تورا ندارد. در چنین آوردگاهی مردان مرد پیروزند . ترسوها هیچ وقت پیروز نیستند ، یاسر عرفات را بیاد آرید!
  • amir ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۹
    0 0
    اولا باید با تدبر و اندیشه این مشکل رو حل کرد اما اگر غربیها همینطور سر حرفشون هستند ما هم سر حرف خودمون میمونیم.این همه هزینه و بد بختی نکشیدیم که الان بخواهیم یک شبه همه اینها رو از دست بدیم.در جواب آقای ناشناس که به آقا حسین گفتند تا حالا ندیدی که بمب بخوره پیش پاهات شما مراقب پاهاتون باشید که سالم بمونند هنوز اینقدر جوان با غیرت توی این مملکت هستند که ترسی از مرگ و نقص عضو نداشته باشند.به امید آمدن آقامون که نسل هر چی بی شرفو از دنیا بکنه.
  • سید ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۹
    0 0
    و نرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض و نجعلهم اءمه و نجعلم الوارثین......
  • حسین ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۹
    0 0
    اگر همه با هم باشیم وبا اعتقاد راسخ اطمینان داشته باشید پیروزید ولی اگر محمو قدرت بیگانه و هیا هوی آ نها شدید آن زمان باید بترسید .خداوند در قرآن وعده داده کسانی که در راه او حرکت میکنند نصرت وپیروزی عطا می کند .(انشا الله ) و در طول تاریخ این موضوع مشهود است .اما شرط آن ایمان و وحدت است . پس نترسید وبه خدا توکل کنید
  • حسین ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۹
    0 0
    مطرح نشدن چارچوب مذاکرت توسط طرف غربی کاملا نشون میده اونها دنبال نتیجه نیستن. دنبال زمان خریدن هستن حالا شاید برای انتخابات آمریکا شایدم دلایل دیگه
  • ali ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۹
    0 0
    شاید نظر "امیر " خنده دار بیاد ولی باور کنید بعضی از ما ایرانی ها تفکرمون دقیقا همین جوریه متاسفانه.
  • ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۹
    0 0
    آقا مجتبی منم با نظر شما کاملا موافقم . آقای جلیلی سرنوشت کشوری را به دست گرفته که تا آخرین قطره خونشان از حق کاملا طبیعی خودشان دفاع می کنند بنابراین ایشان باید با سعه صدر کلیه مطالبات را ارائه و در نهایت به جمع بندی برسند که تائید می کنند یا تحریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس