امیر عبداللهیان نمایه

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار دبیرکل جدید اکو گفت که مذاکرات هسته‌ای با ۱+۴ بزودی از سر گرفته خواهد شد.

به گزارش مشرق، «خسرو ناظری» دبیرکل جدید سازمان همکاری اقتصادی اکو با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

دو طرف در این دیدار در خصوص نقش سازمان اکو در منطقه و تقویت همکاری‌ها فیمابین کشورهای عضو رایزنی کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان از اجرای برخی طرح‌های زیربنایی و درازمدت در حوزه‌های حمل و نقل، تجارت، مالی و بانکی در اکو اظهار رضایت و ابراز امیدواری کرد طرح‌های ناتمام در دوره دبیرکلی وی به اتمام برسد. 

بیشتر بخوانید:

دشمنان عزت و عقلانیتِ امیرعبداللهیان

وی همچنین از عملیات تروریستی اخیر در افغانستان که از کشورهای مهم عضو اکو است، ابراز تاسف کرد. 

امیرعبدللهیان همچنین به گفت‌وگوهای اخیر ایران با اتحادیه اروپایی در تهران و ادامه آن در بروکسل اشاره کرد و افزود: بزودی مذاکرات هسته‌ای با ۱+۴ از سر گرفته خواهد شد. 

بزودی مذاکرات هسته‌ای با ۱+۴ از سر گرفته می‌شود

انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پنجشنبه ۲۲ مهر ماه با علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد و مقرر شد ادامه مباحث در بروکسل مورد گفت‌وگو قرار گیرد. 

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه پیش از این در کنفرانس خبری گفت مذاکرات ایران و اتحادیه اروپا در بروکسل توافقی دوسویه بوده است و افزود:‌ ما هیچ وقت پیش‌شرطی را برای آمریکا تعیین نکردیم چون آمریکا عضو برجام نیست.

دبیرکل اکو نیز در این دیدار ضمن اظهار خوشحالی از حضور در ایران، از حمایت موثر جمهوری اسلامی ایران در خصوص انتخاب خود تشکر و گزارشی از فعالیت‌های سازمان اکو از جمله فرایند آماده سازی نشست سران اکو که قرار است در هفتم آذرماه در عشق آباد با حضور روسای جمهور کشورهای عضو برگزار شود، ارائه کرد.

 وی همچنین با تاکید بر نقش محوری جمهوری اسلامی ایران در اکو، خواستار تدوام حمایت‌های کشورمان از این سازمان مهم منطقه‌ای شد. 

وزیر امور خارجه نیز بر استمرار حمایت قوی جمهوری اسلامی ایران از سازمان اکو و دبیرکل تاکید و ابراز امیدواری کرد در نشست سران اکو که با حضور ریاست جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد، تصمیمات مهمی برای شکوفایی بیشتر همکاری‌های منطقه‌ای گرفته شود.

شایان ذکر است خسرو ناظری از کشور تاجیکستان اخیرا به عنوان دبیرکل اکو منصوب شده است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • علی ولی خداست .عبا دالله IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    0 2
    اخه جه لزومی داره این مذاکره که ان همه بان ساز مخالف می زدین اگر مضر بوده پس چرا باید ادامه داشته باشد اگر مفید بوده که بوده پس چرا در دولت روحانی ساز مخالف می زدی نه اروپا عوض شده نه امریکای جنایت کار بس کنید منافق بازی را تا کی عوام فریبی تا کی نا مرد ها بی دین مرگ بر امریکا بابا شما در مجلس در مقابل دوربین صدا و سیما شعار دادین برجام را اتیش زدیم پس چرا می خواهید از خاکستر برجام استفاده کنید ان را غلط بوده که بر جام را اتیش زدین نا مرد ها مرگ بر امریکا
    • ضد وطن فروش IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
      0 0
      منافق تیرانایی اجاق کور،دیگه بیخودی با علی ولی خداست و مرگ بر امریکا در اول و آخر پیامت نمیتونی سر کسی رو شیره بمالی، چندبار بهت گفتم به رجوی بگو یه نسخه جدید براتون بپیچه این یکی تابلو شده گوش نمیدی !! نه اون تخم مرغ شونه ای 60 تومنت دیگه اثر میکنه و نه این فحش هایی که به نظام و مردم در بین مرگ بر امریکا و عباد الله و غیره !!! یه پیام هم الان برات میزارم بفهمی ما هم بلدیم !!!
  • God Save America IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
    0 0
    دم دولت آقای رئیسی و وزیر امور خارجه جناب امیر عبداللهیان گرم که حسابی این یانکی های حرومزاده و منافقهای بی شرف خارجی و داخلی رو دارن سر یه انگشت میچرخونن جوری که قاط زدن بدجوریو به ...... خوردن افتادن !! شنیدم مریم رجوی سر چهارراهای لاس وگاس وایستاده کاسبی کنه ولی کسی تحویلش نمیگیره !! خدا نسل هرچی وطن فروشو دشمن ایران و خیانتکاره از روی زمین بکنه. درود بر امریکا !!!!! خخخخخخخخخ
  • IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
    1 0
    آمریکا باید تمام تحریم ها را با هر بر چسب و به هر بهانه و در هر زمانی که وضع کرده است، برای همیشه و به طور یک جا و در عمل لغو کرده و هزینه ی خسارت هایی را که در این شش سال به دلیل عمل نکردن به تعهداتش داده بپردازد و منتظر راستی آزمایی ایران برای انجام این موارد بماند تا ادب شود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس