امروز ندای پیامبر (ص) رساتر از همیشه به گوش می‌رسد/ اتحاد مسلمانان تمدن نوین اسلامی را محقق می‌کند

شهردار تهران با اشاره به اینکه امروز ندای پیامبر اعظم (ص) رساتر از همیشه به گوش می‌رسد، به ارائه راهکارهایی برای تحقق تمدن نوین اسلامی و توسعه روابط کشورهای اسلامی پرداخت.

به گزارش مشرق، علیرضا زاکانی، شهردار تهران در مراسم بازدید علمای جهان اسلام در سی و پنجمین دوره کنفرانس وحدت اسلامی که در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد، با تبریک‌ ایام میلاد باسعادت نبی مکرم اسلام حضرت محمد صلی الله علیه و سلم و امام صادق علیه السلام، اظهار داشت: خدا را شاکرم که توفیق داد تا در این جمع حضور داشته باشم. امیدوارم با استعانت به خداوند متعال، شرایط در جهان عادی شود و با رخت بر بستن شرایط موجود، ما در جمع‌های بزرگ‌تری در خدمت علمای جهان اسلام باشیم.

وی با بیان اینکه روز قدس و هفته وحدت دو یادگاری است که امام خمینی (ه) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برای امت اسلامی به یادگار گذاشته است، گفت: روز قدس را می‌توان نماد «اشدا علی الکفار» و هفته وحدت را «رحما بینهم» برشمرد.

شهردار تهران با اشاره به اینکه در سایه این دو یادگار برکات بسیاری نصیب جهان اسلام شده ‌است که این نقطه مقابل خواست دنیای استکبار به شمار می‌رود، افزود: مسلمانان سردرمداران پیشرفت علمی بودند و هر کسی می‌خواست به روزترین مطالب علمی را کسب کند، ناچار به بهره گیری از دانش مسلمانان بود. این چیزی است که دشمنان نمی‌خواهند تکرار شود و هر تلاش و جنایتی می‌کنند که امت اسلامی را با تفرقه و نزاع قومی و مذهبی، ‌جنگ داخلی و حتی ایجاد فرقه جعلی از این مسیر دور کنند. اما امروز امت اسلامی به ویژه اندیشمندان آنها اجازه نخواهند داد توطئه دنیای استکبار به ثمر برسد.

زاکانی با بیان اینکه اندیشمندان اسلام در جبهه مقاومت به مقابله با توطئه‌های دشمنان اسلام برخاستند، تصریح کرد: در این راه خون‌های مردم از مذاهب اسلامی در هم آمیخته و شهدای گرانقدری تقدیم شد. این شهیدانِ راه وحدت هستند؛ از سیدالشهدا مقاومت همچون حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس تا شیخ احمد یاسین، فتحی شقاقی و عماد مغنیه.

وی با اشاره به اینکه ما از ۲۳۰ هزار شهید انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و مقاومت، ۱۱ هزار شهید اهل سنت تقدیم درگاه الهی کردیم، خاطر نشان کرد: این نمودی است از درخشندگی راه و مسیری که در برابر آن قرار داریم. امروز ندای پیامبر رحمت رساتر از همیشه به گوش‌ می‌رسد و دعوت اسلام که دعوت به آزادی و رستگاری است با طنین بیشتری پژواک دارد. امروز اسلام در برابر خدایان زر و زور قرار گرفته و گوش و دل اسیران و ستمدیدگان بیش از همیشه منتظر مژده و دلگرمی و امید از سوی مسلمانان است.

زاکانی ادامه داد: امروز دو اراده در تعارض هستند؛ یکی اراده وحدت و دیگری اراده بر تفرقه مسلمانان. جهان اسلام با تأکید بر اشتراکات و بهره‌مندی از استعداد فراوان و ظرفیت بی‌بدیل خود، همچون تمسک بر قرآن و عترت و بهره‌گیری از ظرفیت علما ‌و اندیشمندان بزرگ، در کنار مواهب الهی و موقعیت جغرافیایی مناسب با انگیزه و مستعد در مسیر فتح قله دانش و معنویت قرار گرفته است و می‌تواند تمدن نوین اسلامی را به نمایش بگذارد.

شهردار تهران با بیان اینکه با این نگاه اتحاد اسلامی دست یافتنی است و می‌توان از ظرفیت موجود بهره جست، گفت: امروز در جهان اتحادیه‌های مختلفی در بین کشورهای همگرا شکل گرفته است که نیازمند آن هستیم به نتایج کاربردی‌تر برای ارتقای سطح تعامل و تردد شهروندان اسلامی تا رسیدن به قله تمدن اسلامی دست یابیم. لغو روادید بین کشورها، ایجاد واحدپولی مشترک و به اشتراک گذاری تجارب توسعه و پیشرفت شهری از اموری است که باید به تحقق آن همت گماشت.

زاکانی در پایان از آمادگی شهرداری تهران به منظور ارتقای سطح تعامل و استفاده متقابل شهرهای اسلامی و بهره‌مندی از اندیشمندان در زمینه فرهنگی، ورزشی و اجتماعی و سایر ابعاد را اعلام کرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ایرانی IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
    0 0
    تو دنیا بله ولی با این حجم فساد و رانت و دزدی و اغازاده ها ملت ایران متاسفانه دین گریز شدن بزرگ ترین ضربه را مملکت از بی عرضگی خورد و خواهد خورد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس