حرم مطهر رضوی، میزبان جشن بزرگ حافظان قرآن شد

گروه استان‌ها-همزمان با هفته وحدت، جشن بزرگ حافظان قرآن ویژه دانش‌آموزان مدارس سما کشور در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش مشرق، از مشهدمقدس ، جشن بزرگ حافظان قرآن به همت مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی، دانشگاه آزاد اسلامی و معاونت فرهنگی سازمان سما کشور و با حضور جمعی از دانش‌آموزان مدارس سما سراسر کشور در ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد برگزار شد.  

محمد مهدی طهرانچی؛ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم با بیان اینکه قرآن کتاب هدایت بشر است، اظهار داشت: خداوند آیات این کتاب آسمانی را بر قلب پیامبر مهربانی‌ها نازل کرد و تمسک به این آیات راهی برای دستیابی بشر به سعادت و کمال است.

وی تصریح کرد: قرآن کریم در بسیاری از آیات به تاریخ امت‌های گذشته اشاره کرده است ولی این کتاب آسمانی نه به عنوان کتاب تاریخ و نه به عنوان کتاب علم، بلکه به عنوان کتاب هدایت شناخته شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: این کتاب مقدس گاهی با توجه دادن بشر به تاریخ گذشتگان، گاه در قالب یک ضرب المثل و گاه نیز با توجه دادن بشر به طبیعت و رمز و راز خلقت، انسان‌ها را متوجه یاد خدا می‌کند که هر کدام از آن‌ها یک روش تربیتی جداگانه برای هدایت بشر محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: بشر امروز تنها در سایه عمل به فرامین الهی که در قرآن آمده است به سعادت دست پیدا می‌کند و مقدمه آشنایی با دستورات الهی که در قرآن آمده حفظ آیات نورانی این کتاب مقدس است.

طهرانچی بیان کرد: تدبر در آیات قرآن کریم باید در همه لحظات زندگی ما وجود داشته باشد چرا که قرآن کتاب زندگی است و برای هر بعد از ابعاد زندگی انسان برنامه دارد. البته عمل به قرآن کریم باید با تمسک به سیره پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) همراه باشد.

در این مراسم باشکوه که به صورت زنده و مستقیم از شبکه قرآن و معارف سیما نیز پخش شد، چند نفر از حافظان قرآن دانش آموزان سما کشور و همچنین تعدادی از حافظان طرح «حافظون رضوی» با اهدای هدایایی متبرک و ارزنده تقدیر شدند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس