اعتراف تحلیلگر آمریکایی به اهمیت بالای حمله به پایگاه «التنف» و خسارات وارده + تصاویر

تحلیلگر اندیشکده «خاورمیانه» آمریکا با انتشار تصاویری از خسارت‌های وارد شده به پایگاه نظامی اشغالگران آمریکایی در جنوب شرق سوریه گفت که پنتاگون برای اجتناب از تنش هیچ اطلاعاتی از این حمله ارائه نکرده است.

به گزارش مشرق، چهارشنبه شب این هفته پایگاه غیرقانونی اشغالگران آمریکایی در منطقه اشغالی «التَنف» سوریه (جنوب شرق) هدف حملات پهپادی و موشکی قرار گرفت و خسارت‌هایی به این پایگاه نظامی وارد شد.

«جارلز لیستر»، پژوهشگر اندیشکده «خاورمیانه» آمریکا امروز جمعه در حساب توئیتری خود با انتشار تصاویری از پایگاه نظامی آمریکا در منطقه مذکور نوشت که این حملات مهم بوده و خسارتی به آن وارد کرده است.

وی در توئیتی نوشت: «بر اساس تصاویر درز کرده، حمله پهپادی و موشکی به التنف در جنوب شرق سوریه (محل استقرار نیروهای آمریکایی) در چهارشنبه شب بسیار مهم است.»

لیستر افزود: «وزارت دفاع [آمریکا] حمله را تأیید کرد ولی اطلاعات بیشتری ارائه نداد. واضح است که برای اجتناب از تنش یا جنجال، بر این حمله سرپوش گذاشته و کتمان کرده است.»

کشور سوریه، کشور آمریکا، کشور سوریه، کشور آمریکا، کشور سوریه، کشور آمریکا، کشور سوریه، کشور آمریکا، کشور سوریه، کشور آمریکا،

«التنف» پایگاه نظامی اشغالگران آمریکایی در جنوب شرق سوریه است و این منطقه صحرایی در استان حمص است که گروه‌های تروریستی و گروه‌های مسلح بر آن مسلط شدند. این پایگاه در غرب عراق و ۲۲ کیلومتری آن واقع شده و از مرز سوریه با اردن هم ۲۲ کیلومتر فاصله دارد و در ۲۴۷ کیلومتری گذرگاه «الولید» در مثلث مرزی سوریه-اردن و عراق در جاده بسیار راهبردی بغداد به دمشق است.

نیروهای ویژه آمریکا در آن هستند. آنگونه که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا در سال ۲۰۱۹ اعلام کرد، حدود ۴۰۰ نظامی آمریکایی در سوریه می‌مانند که نیمی از آنها در مناطق تحت کنترل «قسد» و نیمی دیگر در پایگاه التنف هستند.

پایگاه التنف مقر اصلی آموزش گروههای مسلح، محل تمرکز نفوذ آمریکا در نزدیکی اراضی نفتی سوریه، پناهگاه عناصر فراری از ارتش برای بازپروری و فرستادن مجدد آنها به میادین جنگ به نفع آمریکاست.

این گروه‌ها قبلا نام به  اصطلاح «الجیش الحر» را بر خود گذاشته و امروز نام «مغاویر الثوره» را یدک می‌کشند. همچنین گروه‌ههایی موسوم به «اسود الشرقیه»، «قوات احمد العبدو» و «قسد» هم از دیگر گروه‌های وابسته و مزدور آمریکایی‌ها به شمار می‌روند.

پایگاه التنف نقش اصلی در جنگ جهانی علیه سوریه ایفا کرده و همچنان حملات به ارتش سوریه و متحدانش در اراضی سوریه از آنجا سازماندهی می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • علیرضا IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
    18 0
    کلا هر نوع حمله به آمریکا دارای اهمیت ویژه ای هست
    • محمد IR ۰۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
      0 0
      آره یک جرقه کوچیک هم در انبار کاه مهممه!
    • محمد IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
      1 0
      الله اکبر. مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل
  • IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    1 0
    آمریکا باید از عراق و سوریه شرش را کم کند. مقاومت اسلامی عزیز، یکروز بدون پیشرفت را در کارنامه نداشته باشید. مقرهای مرزی را به داخل زمین و عمق مناسب با طراحی تو در تو و خروجی های چندگانه ببرید. شبها در عمق زمین باشید و از سنسورهای حرارتی هشدار دهنده برای رصد استفاده نمایید.
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    0 0
    ای کاش از میزان خسارات مطلع بودیم وقتی خیلی راحت پایگاه های مقاومت و حشد رو میزنند و میروند ، آنها هم نباید آسوده باشند باید در ترس به سر ببرند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس