کد خبر 1299048
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۴
دیدار فرمانده شبه‌نظامیان «قسد» و هیئتی از وزارت خارجه آمریکا

فرمانده شبه‌نظامیان «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) روز شنبه با هیئتی از مسئولان وزارت خارجه آمریکا به ریاست دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش مشرق، گروه شبه نظامی کُرد سوریه موسوم به «قسد» که تحت حمایت آمریکا قرار دارد، در بیانیه‌ای از دیدار «مظلوم عبدی» (فرمانده این گروه) با هیئتی از وزارت خارجه آمریکا به ریاست «اتان گلدریج» دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک خبر داد.

بیشتر بخوانید:

پنهان‌کاری آمریکا درباره کشتار زنان و کودکان سوری در پوشش نبرد با داعش

در بیانیه «نیروهای دموکراتیک سوریه» آمده است: دو طرف نشستی طولانی درباره آخرین وضعیت سوریه و منطقه برگزار کردند که طی آن هیئت آمریکایی بر اهمیت حفظ توافق کاهش تنش و برقراری آتش‌بس در منطقه و سوریه و همچنین ادامه تلاش‌ها برای شکست نهایی داعش تأکید کرده است.

در این بیانیه همچنین آمده است که دو طرف در مورد مشکلات امنیتی و اقتصادی مناطق شمال و شرق سوریه و راه‌های افزایش حمایت‌های بشردوستانه در این مناطق به منظور غلبه بر اثرات جنگ و تقویت زیرساخت‌ها و توسعه اقتصادی و تضمین حفظ ثبات و امنیت بحث و گفت‌وگو کردند.

نظامیان آمریکایی و گروه موسوم به قسد که تحت حمایت ارتش ایالات متحده قرار دار، اکنون بخش عمده‌ای از میادین نفتی دو استان الحسکه و دیرالزور را در اختیار دارند.

سوریه طی ۱۰ سال گذشته، شاهد حضور گروه‌های تروریستی تحت حمایت غربی- آمریکایی- صهیونیستی و عربی است. این حمایت‌ها باعث کشته و آوارگی میلیون‌ها سوری شده است

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس