کد خبر 1288946
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳
پوتین: به سوی به رسمیت شناختن طالبان حرکت می‌کنیم

رئیس‌جمهور روسیه تصریح کرد که مسکو در حال حرکت به سوی به رسمیت شناختن طالبان است اما انجام این کار مستلزم طی شدن همان روال‌هایی است که این گروه را در روسیه در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داده است.

به گزارش مشرق، «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه در گردهمایی باشگاه «والادای» تصریح کرد که مسکو در حال حرکت به سمت به رسمیت شناختن گروه طالبان است.

به نوشته خبرگزاری ایتارتاس، پوتین درباره احتمال به رسمیت شناختن گروه طالبان که در حال حاضر در روسیه در فهرست گروه‌های تروریستی است گفت: «به نظرم می‌رسد به این مرحله (به رسمیت شناختن طالبان) نزدیک می‌شویم.»

بیشتر بخوانید:

پوتین: ما حزب‌الله را یک جریان سیاسی مهم در لبنان می‌دانیم

رئیس‌جمهور روسیه اضافه کرد: «موضع روسیه، حرکت  به سمت این مسیر خاص خواهد بود، اما چنین تصمیم‌هایی باید به همان شیوه‌ای که این گروه به عنوان گروه تروریستی در لیست سیاه قرار گرفتند انجام شوند.»

ولادیمیر پوتین گفت که آمریکا با خارج کردن نیروهایش از افغانستان «کار درستی انجام داده است» اما ایالات متحده و اروپا «نباید از قبول مسئولیت برای تحولات جاری و آینده افغانستان شانه خالی کنند.»

روز چهارشنبه نماینده روسیه در امور افغانستان ضمن رد هرگونه تعیین ضرب‌الاج از سوی مسکو برای تشکیل دولت فراگیر در افغانستان تاکید کرده بود طالبان باید انتظارات جهانی درباره حقوق بشر و فراگیر بودن دولت را برآورده کند.

گروه طالبان یکشنبه (۱۵ اوت/۲۴ مردادماه) بعد از خروج «اشرف غنی»، رئیس‌جمهور سابق افغانستان وارد شهر کابل شد. تحلیلگران ورود نیروهای طالبان را به منزله خاتمه تلاش‌های ۲۰ ساله آمریکا و دیگر کشورهای غربی برای بازسازی افغانستان به شکل مطلوب جهان غرب می‌دانند.

بعد از توافق فوریه ۲۰۲۰ آمریکا و طالبان و امضای «توافقنامه صلح» بین دو طرف، روند خروج نظامیان آمریکایی و متحدان این کشور از افغانستان شروع شد.

ایالات متحده و دیگر کشورهای عضو ناتو در سال ۲۰۰۱ در پاسخ به حملات ۱۱ سپتامبر همان سال در آمریکا، به افغانستان حمله نظامی کردند و از آن زمان به بعد حضور نظامی و اشغالگری آنها در افغانستان ادامه داشت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
    0 5
    تف یر روسیه ... از ارمنستان حمایت نمیکنه اما از طالبان حمایت میکنه
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
    1 1
    پوتین هم حزب باد و بنده پول

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس