کد خبر 1287868
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۸
تخلف فدراسیون فوتبال در ماجرای سفر به بحرین/ نادیده گرفتن مجوز شورای برون‌مرزی با حضور ۱۲ فرد اضافه

فدراسیون فوتبال در یکی از سفرهای تیم ملی، ۱۲ نفر را مازاد بر لیست شورای برون مرزی اعزام کرده است که این اقدام تخلف محسوب می‌شود.

به گزارش مشرق، سفرهای انجام شده در فدراسیون فوتبال مدتی است که به عنوان یکی از مباحث اصلی در این فدراسیون مطرح است. به عنوان مثال در سفر به لیتوانی در جام جهانی فوتسال افراد اضافه‌ای در کنار عزیزی خادم دیده می‌شدند تا جایی که علیرضا خسروی، دبیر شورای برون مرزی وقتی در گفت‌وگویی رادیویی در این باره مورد سؤال قرار گرفت اعلام کرد که این موضوع را از فدراسیون پیگیری می‌کنند.

ماجرا از این قرار است که فدراسیون فوتبال یا هر فدراسیون و تیم ورزشی که راهی مسابقات یا حتی اردوی تدارکاتی می‌شود، باید از شورای برون مرزی مجوز بگیرد. در این مجوز تعداد نفرات به تفکیک مشخص می‌شود و هر فدراسیون یا تیمی که مازاد بر مجوز اقدام به اعزام نفرات کند، باید پاسخگوی نهادهای نظارتی از جمله سازمان بازرسی کل کشور باشد. در این مورد حتی سابقه داشته فردی که بدون مجوز چنین کاری را انجام داده به انفصال از خدمت محکوم شده است.

این در شرایطی است  که فدراسیون فوتبال در سفر به بحرین (خرداد ماه سال جاری در مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲) اقدام به اعزام ۱۲ مسافر مازاد بر مجوز شورای برون مرزی کرده است.

بیشتر بخوانید:

تداوم شائبه همکاری عزیزی خادم با جادوگران/ در فدراسیون فوتبال چه می‌گذرد؟

طبق مجوزی که شورای برون مرزی در تاریخ ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ صادر کرده و این نامه به امضای علیرضا خسروی، دبیر شورای برون مرزی رسیده، فدراسیون فوتبال برای اعزام تیم ملی به بحرین برای ۴۷ نفر مجوز داشته است. طبق این نامه، بنا به درخواست فدراسیون فوتبال در جلسه مورخ ۱۳ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ شورای برون مرزی، برای اعزام ۴۷ نفر به بحرین مجوز صادر شد که این تعداد شامل ۲۵ ورزشکار، ۷ عضو کادرفنی، یک سرپرست، یک نماینده وزارت، ۳ عضو کادر پزشکی، ۲ ماساژور، ۳ عضو تدارکات، یک مترجم، یک خبرنگار و همچنین رئیس دپارتمان تیم‌های ملی، مسئول روابط بین‌الملل و رئیس فدراسیون فوتبال بود. با این حال طبق اسناد موجود ۵۹ نفر که ۱۲ نفر مازاد بر مجوز شورای برون مرزی است، راهی بحرین شده‌اند.

کادرفنی تیم ملی با توجه به فشردگی مسابقات که ۴ دیدار پیاپی به صورت متمرکز در بحرین برگزار می‌شد، ترجیح داد ۲۹ بازیکن در اردو داشته باشد که در صورت مصدومیت یا ابتلا به کرونای بازیکنان، بتواند نفرات دیگری را جایگزین کند. یعنی فدراسیون فوتبال ۴ بازیکن را مازاد بر مجوز شورای برون مرزی به بحرین اعزام کرد که می‌توان گفت اعزام این نفرات توجیه داشته و برای موفقیت تیم ملی لازم بوده است. با این حال ۸ اعزام مازاد دیگر، قابل بررسی است که یک نفر از آنها نماینده وزارت بوده، یک ماساژور مازاد بر مجوز راهی بحرین شده، ۳ خبرنگار یا عضو تیم رسانه‌ای بدون مجوز تیم ملی را همراهی کرده‌اند و حمیدرضا مهرعلی، نایب رئیس فدراسیون فوتبال به همراه مشاور رئیس و یک آشپز هم در بحرین کنار تیم ملی حضور داشتند.

حال سؤال این است که اگر فدراسیون می‌خواسته این افراد را ببرد و حضورشان در کنار تیم ملی لازم بوده چرا از طریق قانونی و شورای برون مرزی اقدام نکرده و ترجیح داده قانون را  زیر پا بگذارد؟ چرا فدراسیون که با شعار قانونمندی روی کار آمده، قانون‌گریزی را ترجیح داده است؟ فدراسیون فوتبال چرا تصمیم گرفت نایب رئیس فدراسیون را به بحرین ببرد آن هم در حالی که عزیزی خادم در ایران نبود و فدراسیون عملاً بدون رئیس و نایب رئیس اول به کارش ادامه می‌داد؟

اسناد مربوط به این تخلف موجود است و این خبرگزاری آمادگی این را دارد که توضیحات فدراسیون فوتبال را در این زمینه منتشر کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • گوران IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    0 0
    عزیزخائن روزی کثافت کاریهاش مشخص خواهد شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس