عزیزی خادم: مشکل اساسنامه حل نشود، فدراسیون با خطری جدی روبه‌رو خواهد شد/ مردم خائن و خادم را تشخیص می‌دهند/ عوام‌فریبی نخ‌نما شده است

شهاب‌الدین عزیزی خادم رئیس فدراسیون فوتبال گفت که اگر مشکل اساسنامه این فدراسیون حل نشود، فوتبال کشورمان با خطری جدی مواجه خواهد شد.

به گزارش مشرق، شهاب‌الدین عزیزی خادم با حضور در برنامه «فوتبال برتر»، درباره پایان پیروزی‌های متوالی تیم ملی فوتبال ایران اظهار داشت: این موفقیت‌های بی‌سابقه تیم ملی حاصل لطف خدا و دعای خیر ملت عزیز ایران است. کادر فنی و بازیکنان زحمت کشیده و شرایط را به درستی پیش بردند. از رسانه‌ها که یار دوازدهم تیم ملی بودند، تشکر می‌کنم و امیدوارم این پیروزی‌ها تداوم داشته باشد.

وی با بیان اینکه برد و باخت بخشی از فوتبال است، تصریح کرد: همکاران ما، گزارش عملکرد فدراسیون را در شش هفت ماه گذشته آماده کرده‌اند و معتقدم مردم که صاحب فوتبال هستند، بهترین قاضیان به شمار می‌روند. ان‌شاءالله صبر و تحمل خود را بالا ببریم. نگاه توسعه‌ای بر فوتبال حاکم شده و ثباتی به وجود آمده است که از آن التهاب خارج شدیم.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره وضعیت میزبانی تیم ملی ایران از کره جنوبی گفت: تمام تلاش خود را برای میزبانی کردیم و فدراسیون، تأمین آن را وظیفه خود می‌داند. بازی با تماشاگر لذت دیگری دارد و فدراسیون، تنها تصمیم‌گیرنده نیست. این موضوع تصمیمی جمعی است و ما از قدمی فروگذار نکردیم. کار بزرگی انجام شد و امیدوارم با ترکیب این مولفه‌ها، بازی‌های آینده تماشاگر داشته باشد. باید نگرانی نهادهای بالادستی و تهدیدات را برطرف کنیم.

عزیزی خادم راجع به عدم اجرای VAR در دیدار با کره جنوبی بیان کرد: فدراسیون به سازمانی بالنده تبدیل شده و افتخار آن برای مردم است که از رفیعی (مشاور حقوقی فدراسیون) می‌خواهم آن را توضیح بدهد. ما هم اشتباه داریم و مجموعه‌ای دانش‌بنیان، کارش را آغاز کرده است. من فرصتی برای رصد اخبار ندارم، اما عده‌ای به بازی‌های کودکانه‌ای دامن می‌زنند و برخی‌ها به دنبال منافع شخصی خود هستند. آنها عوام‌فریب و دنبال تخریب فوتبال ملی هستند. آنها در 20 سال گذشته، فوتبال را گروگان گرفته بودند و الان، فوتبال متعلق به همه است.

وی با بیان اینکه صعود به صدر رده‌بندی قاره آسیا لذتبخش است، خاطرنشان کرد: متأسفانه آگاهانه و کودکانه دست به تخریب وثیقه ملی می‌زنند و به دنبال سعایت، تهمت و بی‌تقوایی هستند. مردم خائن و خادم را تشخیص می‌دهند. هر کسی می‌تواند با گفتار، رفتار و قلمش به فوتبال کمک کند، اما عوام‌فریبی نخ‌نما شده است. این فدراسیون باج نخواهد داد و زیر بار این افراد نمی‌رود. ظرفیت پروازهای ما محدود است و آنها به دنبال بهانه واهی هستند.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره نمونه ورود دانش به فوتبال کشور عنوان کرد: برای اولین بار در تاریخ فوتبال ایران، 11 هزار و 523 نفر که در گذشته فرصتی نداشتند و از محروم‌ترین افراد جامعه بوده‌اند، استعدادیابی شده‌اند. شما اکنون شرایط تیم امید، فوتبال بانوان، اسپانسرها و داوری را می‌بینید. حاشیه‌سازی‌ها و توطئه‌ها راه به جایی نمی‌برد و این افراد، بازندگان بزرگی برابر ملت ایران هستند. افراد افتخارآفرین فوتبال ایران در کنار تیم ملی هستند و یک تیم بدون رؤیاپردازی، از صبح تا شب کار می‌کند.

عزیزی خادم در این باره که گفته می‌شود همه امور فدراسیون زیر نظر حلقه اطراف او انجام می‌شود، اظهار داشت: اصلاً اینگونه نیست و چند بار مزایده داشتیم که کسی جلو نیامد. چند روز پس از آغاز کارم در فدراسیون فوتبال، یکی از مشاوران به من گفت فدراسیون تنها دو چای کیسه‌ای داشت که همه استکان‌های چای به همین خاطر کمرنگ شده بود. من فدراسیون را اینگونه تحویل گرفتم و همه چیز حاصل لطف خدا بوده است.

وی با اشاره به شکایت فدراسیون فوتبال به دادگاه CAS به خاطر اهدای میزبانی مرحله قبلی انتخابی جام جهانی 2022 قطر به کشور بحرین گفت: میزبانی را به شکلی ظالمانه به بحرین بردند و 200 هزار (دلار) پول برای شکایت نداشتیم. بخشی از این پول توسط دکتر رفیعی و بخشی از آن توسط صاحب یک کارگزاری تأمین شد. عده‌ای که تخطئه می‌کنند، راه به جایی نمی‌برند و فدراسیون، قدرتمندانه جلو می‌رود. مسیر فدراسیون درست و روشن است.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد دلیل عقد قرارداد با شرکت آل‌اشپورت از طریق شرکت رابردومان بیان کرد: اینگونه نیست. آل‌اشپورت با ما قرارداد داشت و شرکت رابردومان، لباس‌هایی به ارزش چند میلیارد تومان بلاعوض به ما داد. این شرکت در روزهای سخت به فدراسیون کمک کرده بود. قرارداد ما باید تجاری شود. ما فدراسیون را بدون اعتبار گرفتیم؛ باید اعتبار را برمی‌گرداندیم و آن را تجاری می‌کردیم. روزی وحید هاشمیان به من گفت همسایه‌اش می‌گوید چرا فقط یک لباس از تیم ملی می‌پوشد.

عزیزی خادم با اشاره به تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان تصریح کرد: ما یک توپ نمی‌توانیم وارد کنیم و برای واردات توپ با صد مانع روبه‌رو هستیم. راهکاری ارائه کردیم که قرار بود شش هفت مغازه آل‌اشپورت در کشور باز و سهم فدراسیون هم مشخص شود. رئیس فدراسیون فوتبال کره جنوبی گفت من 10 میلیون دلار از شرکت نایک پول می‌گیرم. مساحت کره جنوبی یک چهارم ایران است. همه نهادها شرایط فدراسیون را بررسی کنند و حاضرم برای فوتبال کشور، پشتِ درِ اتاق افراد مختلف بنشینم. همانطور که این کار را کرده‌ام.

وی با بیان اینکه فدراسیون فوتبال از توان افراد مختلف، از جمله در بخش لباس استفاده می‌کند، عنوان کرد: شرکت فوق، بیش از هزار دست لباس رایگان به ما اهدا کرد. یک نفر یک تی‌شرت رایگان به ما نداده و بی‌انصافی است که ما مسیر فوتبال را درست کنیم، اما عده‌ای بخواهند فدراسیون را ناکارآمد جلوه بدهند. وقتی به بازیکنان استعدادیابی‌شده لباس دادیم، انگار دنیا را به آنها داده بودیم.

رئیس فدراسیون فوتبال در واکنش به اینکه گفته می‌شود مهرعلی نایب رئیس اول فدراسیون در موضوع VAR نقش دارد، خاطرنشان کرد: اصلاً اینگونه نیست. مسئولیت کار با من است و برخی افراد، حرف‌های بی پایه و اساس مطرح می‌کنند. AFC شرکت «هاکای» را برای اجرای VAR در نظر داشت و 14 شرکت دیگر مجری این سیستم هم به ایران نمی‌آیند. هر کسی یک مانیتور به کشور وارد می‌کند، بگوید. ما باید کمک داور ویدئویی را به داوران آموزش بدهیم و سیستم مربوطه را برای چهار دیدار (بازی‌های مقدماتی جام جهانی) آوردیم که هزینه آن مجموعاً 40 هزار یورو شد. کارشناسان 14 شرکت موردنظر فیفا برای VAR را بررسی کردند که امکان ورود آنها به ایران نبود. 

«نمی‌خواستیم اتفاقی که برای دوربین عنکبوتی رخ داد، تکرار شود.»، عزیزی خادم ضمن بیان این جمله اظهار داشت: ما برنامه کارشناسی‌شده و منطقی داشتیم که تأمین آن در تحریم کار سختی بود. این شرکت بلژیکی می‌تواند لیگ داخلی را تأمین کند و کیفیتی بالاتر از شرکت اسنوا داشت؛ همانطور که سیستم لیگ‌های سنگاپور، آرژانتین و ورزشگاه تورین را تأمین می‌کند. اگر کار سیستم خوب بود، باشگاه‌ها با این شرکت قرارداد ببندند. اگر می‌خواستیم 30 داور را برای آموزش VAR به کشور دیگری اعزام کنیم، باید 400 هزار یورو هزینه می‌کردیم و آموزش آنها در داخل کشور بار مثبت داشت. 

بیشتر بخوانید:
پای صهیونیست‌ها به فوتبال ایران باز شد؟

وی با بیان اینکه سیستمی باید وارد کشور می‌شد که با زیرساخت‌های ورزشگاه‌ها هماهنگ باشد، تصریح کرد: خرید سیستم VAR مبلغی بین 300 تا 800 هزار یورو هزینه داشت که آن را اجاره کردیم تا بتوانیم با ارتباط فیفا، AFC را قانع کنیم. ما یک شرکت را آوردیم تا به داوران آموزش بدهیم. تیم فنی ما شامل فغانی و منصوری هم این سیستم را تأیید کردند. کارکرد VAR برای آموزش داوران و برگزاری لیگ کاری بزرگ است و تأییدیه فیفا را هم گرفتیم. با تأیید کارشناسان می‌توانیم سیستم این شرکت را در مسابقات داخلی اجرا کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال راجع به ناتوانی برخی باشگاه‌ها در اجرای سیستم کمک داور ویدئویی گفت: این مشکل ما نیست، اما بسیاری از باشگاه‌ها برای اجرای VAR اعلام آمادگی کردند. کسانی که حرف‌های بی‌اساس می‌زنند، شاید نگران ماه آینده و صدور رأی سنگین پرونده ویلموتس هستند. باید سه میلیون دلار با سرمربی تیم ملی قرارداد می‌بستیم و شاید نصف این نتایج را هم نمی‌گرفتیم. بهترین نتایج تاریخ فوتبال ایران با حداقل هزینه کسب شده است و این مبلغ را برای سایر بخش‌ها هزینه می‌کنیم.

عزیزی خادم با اشاره مجدد به پرونده سرمربی پیشین تیم ملی کشورمان خاطرنشان کرد: وکلایی گذاشتیم و هزینه و زمان فدراسیون صرف پرونده ویلموتس شده است. موضوع VAR اما کاملاً شفاف است. امیدوارم هفتم آبان اتفاق بدتری در پرونده ویلموتس رخ ندهد. اگر کار نکنی، عده‌ای می‌گویند خوب است و اگر قدم بردارید، عده قلیلی کارشکنی می‌کنند. هر کسی می‌تواند در بخش‌های فناوری و خدماتی به فدراسیون کمک کند، دستش را به گرمی می‌فشاریم.

وی درباره فعالیت احسان عزیزی خادم در فدراسیون فوتبال، پسرعموی خودش اظهار داشت: او دکترای IT از دانشگاه شریف دارد و فردی بسیار کارآمد است. او از نخبگان و نوادر فناوری اطلاعات است که کارهای زیادی انجام می‌دهد.

رئیس فدراسیون فوتبال راجع به شایعه ارتباطش با جادوگران گفت: نمی‌دانم. ما شاکر خداوندیم و بحث اعتقادی خود را داریم. همه مخلوقات حضرت حق هستیم و دست خود را به سوی کسانی دراز می‌کنیم که به ما کمک می‌کنند. این مسائل بدون اساس در شأن فدراسیون فوتبال و نگاه توسعه ما نیست و برای آخرین بار درباره آن صحبت می‌کنم.

عزیزی خادم در مورد مشکل در برنامه‌ریزی مسابقات لیگ تصریح کرد: ما در این بخش برنامه‌ریزی می‌کنیم و به ترافیک مسابقات ملی برخورد کردیم. صحبت‌هایی با بیات (مدیرعامل شارلوای بلژیک) داشتیم و یک نفر خواستیم تا برای ما ساختارسازی کند. مهدوی‌کیا چهار دستیار از هلند و آلمان برای تیم امید آورد و قرار شد بیات شخصی را معرفی کند. درصدد ساماندهی لیگ و برگزاری آن هستیم تا مطابق گذشته نباشد.

وی درباره پرداخت نشدن مطالبات بازیکنان داخلی توسط باشگاه‌ها خاطرنشان کرد: ما از جاهای مختلف تحت فشار بودیم و از نورشرق (رئیس کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال) درخواست کردم سازوکاری فوری ایجاد کند. مگر خون بازیکنان خارجی رنگین‌تر است؟ بازیکنان و مربیان داخلی هم زندگی و زمان خود را می‌گذارند و نباید میان پاسکاری مراجع حقوقی قرار بگیرند. از نورشرق خواستیم ضوابط موردنظر بازیکنان خارجی، برای بازیکنان داخلی هم انجام شود.

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این پرسش که آیا وزارت ورزش و جوانان، پولی بابت پرداخت به طلبکاران خارجی استقلال و پرسپولیس به حساب فدراسیون واریز کرده است یا خیر، بیان کرد: این کار را تا امروز نکرده‌ایم و تاکنون نتوانستیم 10 یورو انتقال بدهیم. یکی از مباحثی که با اینفانتینو خواهیم داشت، پول‌های بلوکه شده است و می‌خواهیم راهی برای تزریق این مبلغ پیدا کنیم. ما در تنگنا هستیم و اگر میزبانی را برای تیم ملی نمی‌گرفتیم، باید حدود 200 هزار دلار برای هر مسابقه پرداخت می‌کردیم.

عزیزی خادم با تشکر از حمید سجادی برای بازدید از تمرین تیم ملی ایران عنوان کرد: از وزیر ورزش درخواست برگزاری جلسه‌ای با رئیس جمهور داشتیم. مزایده‌ای برای اسپانسر تیم‌های ملی داشتیم که اقدامی نشده است. توافقاتی با یک شرکت داشتیم که هنوز قراردادی امضا نشده است. امیدوارم دولت به صورت ویژه، تیم ملی را دریابد. 

وی در مورد وضعیت اساسنامه فدراسیون فوتبال اظهار داشت: فیفا سال گذشته به ما اجازه داد انتخابات فدراسیون را ظرف یک سال برگزار و بند نخست اساسنامه را اصلاح کنیم. وزیر ورزش و معاون او از اساسنامه خارج شدند و اگر موضوع اساسنامه حل نشود، فوتبال ایران دچار مشکلات عدیده‌ای خواهد شد. رقبای ما به دنبال مانور روی بحث تعلیق هستند تا فرصتی برای صعود به جام جهانی داشته باشند.

رئیس فدراسیون فوتبال با تمجید از نمایندگان مجلس شورای اسلامی بابت حمایت از فوتبال ملی گفت: جلسه‌ای با دکتر سجادی درباره اساسنامه داشتیم و اساسنامه پس از تصویب در مجلس، باید به فیفا ارائه شود، وگرنه فدراسیون فوتبال با خطر «جدی جدی جدی» روبه‌رو خواهد شد.

عزیزی خادم خبر از همکاری فدراسیون فوتبال کشورمان با فدراسیون قطر خبر داد و تصریح کرد: قرارداد چهار ساله‌ای با قطر می‌بندیم تا از امکانات فوتبال این کشور استفاده کنیم و داوران ما هم به این کشور اعزام می‌شوند.

وی درباره لوگوی جدید فدراسیون فوتبال و نیز وضعیت قراردادی مربیان تیم‌های رده‌های مختلف ملی خاطرنشان کرد: کارهای لوگو انجام شده است و ما قریب به اتفاق قرارداد مربیان تیم‌های ملی را پرداخت کردیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    0 0
    چرا کسی راجع به var های خریداری شده از سوی عزیزی خادم از بلژیک چیزی نمی نویسه؟ البته بلا استفاده مونده
    • وطن پرست DE ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
      0 1
      خدا کنه در فوتبال بسته بشه. اون وقت این همه هزینه ای که برای شوتبالیست ها می دن رو بجاش صرف ایجاد فضای ورزش برای مدارس کنند.
  • IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    0 2
    امثال عزیزی خادم که با رانت و زدوبند بالا اومدن ، هیچ وقت جوابگوی کارهای خودشون نیستن
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    0 0
    عزیزی خادم چون می دونه از طرف فیفا مصونیت داره ، رییس جمهور هم نمی تونه مواخذه اش کنه
  • عروس پر افتخار اسیا IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    0 0
    واقعا اون کسانی که با دستور بابا مسعود لنگی به این عزیزی خادم بی اصل و نسب و بی هنر که هیچی بارش نیست رای دادن الان شبا خواب راحت دارند این خانه از پایه ویرانه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس