کد خبر 1287753
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷
خریدوفروش امضاهای طلایی در کشور/ ضعف تصمیم‌گیری و شناور بودن تصمیمات مصادیق خودتحریمی هستند

نماینده ادوار مجلس گفت: امضاهای طلایی نیز از دیگر موانع در بهبود وضعیت اقتصادی کشور هستند؛ متأسفانه هم‌اینک امضاهای طلایی در کشور خریدوفروش می‌شوند، باید از ادامه این رویه جلوگیری شود.

به گزارش مشرق، منصور حقیقت‌پور، نماینده ادوار مجلس با اشاره به مصادیق خود تحریمی در اقتصاد کشور گفت: ضعف تصمیم گیری‌ها، شناور بودن تصمیمات، فقدان هماهنگی ساختاری بین نیروهای اجرایی وزارت خانه‌های مختلف، فقدان انگیزه لازم برای گره‌گشایی از کار مردم، عدم همراهی بانک با طرح‌های تولیدی و توسعه‌ای، هدایت سرمایه‌های مردم به سوی فعالیت‌های غیر مولد، فقدان حسابرسی صحیح در نهادهای اجرایی و روزآمد نبودن تصمیمات و مقررات از جمله مصادیق خودتحریمی هستند. 

ببینید:

فیلم/ وزیر صمت: امضای طلایی در فولاد برچیده می‌شود

وی با بیان اینکه همه موانع خودتحریمی در یک بازه زمانی کوتاه و مشخص قابل حل هستند، افزود: امضاهای طلایی نیز از دیگر موانع در بهبود وضعیت اقتصادی کشور هستند؛ متاسفانه هم اینک امضاهای طلایی در کشور خرید و فروش می‌شوند، باید از ادامه این رویه جلوگیری شود.

نماینده ادوار مجلس عنوان کرد: اینکه تصمیم گرفته می‎شود واردات مواد اولیه صنایع نساجی توسط مدیران کارخانجات انجام شود، تاجران در این رابطه را بیکار کرده  و تولیدکنندگان این حوزه را، تاجر و وارد کننده می‌کند و آنها دیگر انگیزه‌ای برای تبدیل مواد اولیه به دیگر محصولات را ندارند. 

حقیقت‌پور با تاکید بر اینکه هر قشر و گروهی در جامعه باید کار خود را انجام دهند، گفت: ضعف نظارت نیز موضوع مهمی است که باید درباره آن تجدید نظر شود. این مبالغ دلار ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی که به  واردات کالاهای اساسی اختصاص یافت، کجا رفت؟ باید نظارت دقیق صورت بگیرد تا اموال بیت المال به جای اصلی خود بازگردد. 

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس