کد خبر 1287740
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶
«سمیر جعجع» به سخنان «سید حسن نصرالله» واکنش نشان داد

سمیر جعجع رئیس حزب «نیروهای لبنانی» به سخنان «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق به نقل از النشره، «سمیر جعجع»، رئیس حزب «نیروهای لبنانی» به سخنان «سید حسن نصرالله»، دبیرکل حزب الله درباره تلاش حزب نیروهای لبنانی برای ایجاد فتنه و جنگ داخلی در لبنان واکنش نشان داد و مدعی شد: سخنرانی نصرالله جنبه «توجیهی» داشته و «تهدید آمیز» بوده است.

به ادعای مسئول حزب «نیروهای لبنانی»، واکنش‌ها در حین اتفاقات الطیونه طبیعی و برای دفاع از خود بوده است و هیچ گونه تصمیمی برای جنگ و درگیری به صورت سازمان یافته و یا حزبی وجود نداشت.

جعجع همچنین مدعی شد: ما به دنبال جنگ داخلی نیستیم و شرط ما این است که ارتش لبنان از ما حمایت و محافظت کند.

شب گذشته، «سید حسن نصرالله» در سخنان خود با اشاره به اقدامات خشونت بار و کشتارآمیز چند روز گذشته شبه نظامیان وابسته به جعجع در منطقه الطیونه بیروت اعلام کرد: برنامه اصلی حزب نیروهای لبنانی ایجاد جنگ داخلی است که بافت جمعیتی را تغییر دهد. این حزب از بروز درگیری نظامی و ایجاد جنگ داخلی ابایی ندارد زیرا در خدمت خارجی عمل می‌کند. آنچه از تسلیح و تجهیز و آموزش و شاکله مشخص است این است که شبه نظامیانی قاتلی هستند.

نصرالله اعلام کرد: قبلاً آنها برنامه خود در زمینه جنگ داخلی در لبنان به سبهان عرضه کردند و آن زمانی بود که سعد حریری در زندان بود و همان روز رئیس حزب القوات اللبنانیه خواستار رایزنی‌های جدید شد و اولین کسی بود که به متحدش خود خنجر زد.

وی افزود: رئیس حزب القوات اللبنانیه چند ماه قبل برخی متحدان را به مقابله با حزب الله تحریک کرد. رئیس این حزب می‌گوید که حزب نیروهای لبنانی امروز قوی‌تر از زمان بشیر الجمیل است. این ذهنیت بود که حوادث روز پنجشنبه را رقم زد. این ذهنیت کشتار جنایت بار را رقم زد.

نصرالله با اشاره به تحرکات شبه نظامیان وابسته به سمیر جعجع در شب قبل از حادثه و مطلع بودن از این تحرکات، ادامه داد: ما از نیروهای امنیتی و ارتش خواستیم که در منطقه حضور گسترده داشته باشند. آنها ساکنان منطقه را تحریک کردند که و شب قبل از حادثه گفتند که فردا حمله است و به محله‌های شما حمله می‌شود.

وی تصریح کرد: حزب نیروهای لبنانی برای جبهه النصره و تکفیری‌ها در لبنان و سوریه پوشش امن فراهم کرد. شما می‌توانید از مناطق مسیحی نشین در سوریه بپرسید که حزب الله چگونه از مسیحیان حمایت کرده است.

سید حسن نصرالله همچنین خطاب به رئیس حزب نیروهای لبنانی گفت: محاسبات تو صد درصد غلط است. محاسبات ما درست است و اصولی برای خود داریم و به اخلاق پایبندیم. عاقل باش و از جنگ‌های خود و جنگ‌های ما عبرت بگیرید.

نصرالله تاکید کرد: دولت و همه لبنانی‌ها باید در برابر این جنایتکار و خونریز به منظور ممانعت از ایجاد جنگ داخلی بایستند. ما برای اولین بار تعداد رزمندگان را گفتیم به منظور جلوگیری از جنگ داخلی نه تهدید به جنگ.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    31 10
    سمیر جعجع یک اصلاح طلب لبنانی است و بس
    • IR ۰۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
      4 0
      والبته سرمایه صهیونیستها!!!
  • مهدی IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    32 8
    یکی نیست یه گلوله حروم این حرومزاده کنه لبنانی رو از دستش نجات بده؟!
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    22 12
    حتی ظاهر شما هم شیطانی به نظر میرسه و این به خاطر نیات پلید و درون کثیفی هست که دارین.
  • IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    2 0
    این جعجع بااین اسم مسخره اش ،چقدر به لبنان ضربه زده!
  • IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    2 0
    این بی شرف در اسارت و شهادت دیپلمات های ما در لبنان نقش داره !!!
  • IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    3 0
    در حوادث گوناگون لبنان از گذشته تا الان دست این ناپاک در همراهی با صهیونیست ها کاملا مشهود است
  • IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    2 0
    مردک ملعون خدا نیامرزدتت کاری که با هیات ایرانی کردی رو فراموش نمی کنیم
  • IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    1 0
    سمیر جعجع داره میگه ارتش تو این ماجرا طرف ما نباشه جنگ راه میندازیم!
  • IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    1 0
    80 کشور از جمله عربستان و امارات و اسرائیل و ترکیه در سوریه با حزب الله جنگیدند شکست خوردند حالا می خواهند از طریق جنگ روانی پیروز شوند نباید سید حسن نصرالله کوتاه بیاید و تهدید محکم و جدی نماید که بازپرس باید عوض شود وگرنه زنده نمی ماند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس