3278490.jpg

رزمندگان در تلاش هستند بخش های الجوبه، جبل مراد و حریب را آزاد و خود را از محور جنوب به دروازه های مارب برسانند و همین راهبرد باعث شد سعودی ها با سراسیمگی اتاق فرماندهی خود را از این شهر خارج کنند.

سرویس جهان مشرق؛ پیشروی نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله در جبهه های جنوبی و مرکزی استان مارب به ویژه در بخش های الجوبه و العبدیه ادامه دارد و عناصر ائتلاف سعودی متحمل شکست های سنگینی شده اند.  

رزمندگان یمنی در بخش الجوبه چند منطقه مهم از جمله واسط که اهمیت راهبردی بالایی دارد و یکی از مقرهای اصلی به شمار می آمد را از اشغال خارج و پاکسازی کردند اما مرکز بخش هنوز در تصرف مزدوران سعودی و آزاد نشده است.  

نیروهای یمنی در این محور همچنین توانستند مناطق الجرافه، حوبرانه و ... را پاکسازی کنند و از سویی دیگر منطقه المسائل را از لحاظ نظامی ساقط کرده اند؛ در حال حاضر حدود۴۰ درصد از بخش الجوبه آزاد و به کنترل درآمده است.

براساس آخرین اخبار به دست آمده از منابع میدانی، عناصر ائتلاف سعودی به شدت در تلاش هستند بخش الجوبه را حفظ کنند چرا که از دست دادن این منطقه به معنای رسیدن رزمندگان یمنی به شهر مارب از محور جنوبی است.  

از سویی دیگر، با پاکسازی بخش الجوبه، راه برای آزادی کامل بخش های جبل مراد و حریب باز خواهد شد که این مسئله ضربه مهلک برای ریاض محسوب می شود؛ رزمندگان با شهر مارب از این محور حدود ۲۹ کیلومتر دارند.  

آخرین خبرها از تحولات‌ میدانی یمن/ مزدوران ریاض در آستانه قیچی‌شدن در استان مارب+ نقشه میدانی و عکس

به گزارش مشرق، در محور جنوب شرقی استان مارب هم بخش العبدیه به طور کامل آزاد و پاکسازی شده است؛ برخی از عناصر ائتلاف سعودی در ارتفاعات شرقی این بخش محاصره شده اند؛ فاصله رزمندگان یمنی از بخش تازه آزاد شده العبدیه با شهر مارب حدود ۷۰ کیلومتر است.  

در حال حاضر، عمده درگیری ها در استان مارب از بخش های جبل مراد، حریب و الجوبه گزارش شده و دهها تن از مزدوران سعودی در این محورها کشته و زخمی شده اند و نام چند فرمانده میدانی ارشد هم در لیست به هلاکت رسیدگان دیده می شود.  

در جریان درگیری ها در این محور، سرتیپ محمد علی حسین یکی از معاونین منطقه هفتم نظامی، سرتیپ مسعود احمد صیادی فرمانده تیپ ۱۱۴، سرتیپ عبدالرقیب النقاش فرمانده توپخانه ائتلاف در استان مارب، سرتیپ قائد ناصر العجی فرمانده گروه نصر ۱۱، سرتیپ صالح محمد علی، سرتیپ اسامه عبدالرب و ... کشته و ده ها تن دیگر زخمی شدند.

به گفته منابع میدانی، افزایش فشار بر عناصر مزدور سعودی و چند برابر شدن سرعت پیشروی رزمندگان باعث شد ریاض تصمیم بگیرد اتاق فرماندهی ائتلاف غربی، عبری، عربی را از شهر مارب خارج و به شهر سیئون در استان حضرموت انتقال دهد.  

ائتلاف سعودی به این نتیجه رسیده که تمام تلاش هایش برای حفظ مارب جواب نداده و این شهر راهبردی که قلب یمن خوانده می شود به زودی از محورهای مختلف محاصره و در نهایت از اشغال خارج و به طور کامل آزاد می شود.  

آخرین خبرها از تحولات‌ میدانی یمن/ مزدوران ریاض در آستانه قیچی‌شدن در استان مارب+ نقشه میدانی و عکس

به گزارش مشرق، ائتلاف پیشتر قصد داشت اتاق فرماندهی را به شهر عتق در شبوه انتقال دهد اما پیشروی سریع رزمندگان و پاکسازی بخش های غربی و جنوب غربی این استان از جمله بخش های بیحان، عسیلان، عین و مرخه العلیا باعث شد سعودی ها منصرف شوند چرا که خوب می دانستند باید در آینده نزدیک از این استان خارج شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    50 3
    به‌ امید آزادی شهر راهبردي مارب خداوند متعال پشت وپناه رزمندگان انصارالله
    • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
      15 3
      رزمندگان یمی چند مرتبه تا 7 کیلومتری مارب پیشروی کردند ولی متاسفانه عقب نشینی کردن. انشاالله این دفعه بتونن به شهر وارد بشن و پوزه سعودی رو در شهر به خاک بمالن.
    • minaXXXX IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
      1 2
      اینکه نامی از مستشاران و رزمندگان ایرانی در این جنگ برده نمیشود بسیار خوب و هوشمندانه است تا دیگر شاهد اتفاقات ناگوار دیگری نباشید
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    8 1
    یا ناصر
  • IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    23 1
    خدایا عیدی میلاد آخرین برگزیده ات را به مردم مظلوم یمن عطا فرما. صلوات.
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    1 7
    فایده نداره تا الحدیده آزاد نشه بدرد نمیخوره
  • ابوالفضل DE ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    2 16
    چیزی نمونده دیگه کامل قرمز بشه
    • محمد IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
      8 1
      قرمز خطر ناکه ان شاء الله به زودی به طور کامل سبز خواهد شد
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    1 1
    کارموفقیه شاید در آینده نزدیک از شمال‌غرب به سمت شیوه رفتن کارا راحتتر کنه ، البته متجاوزین همیشه باید برن مثل أمریکا حالا امارات وعربستان که گنجشک خوابند ( گنجشگ ها شبها در لانه خود پارا رو به آسمان می‌گیرند ! مهمتراینکه میگن گنجشگ اینطور می‌خوابند تااگرآسمان افتاد باپاهاشون آسمان رو بگیرن تا نیفته روشون !! ) وقتی در ادامه همین عملیات انصار الله به سمت عربستان سعودی برگشتند دنیا شاهد اتفاق بزرگی میشود ؟!
  • آرش IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    2 8
    یکساله نمی تونن مارب رو بگیرن
  • IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    11 0
    کمر آل سعود را بشکنید ای مردان خدا. مأرب حساسترین منطقه است گول مذاکره و آتش بس را نخورید. دعاگو هستیم.
  • US ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    7 0
    یک روزی عربستان و سایر دنیا ایران رو درگیر جنگ کردند و سالها به اقتصاد کشورمان صدمه زدند ولی حالا همه چی بر عکس شده
  • جاویدایران NL ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    1 1
    مگه استان شبوه رو همین چند هفته قبل حوثی ها آزادنکرده بودن؟؟ پس چرا الان بخشی از زیر سلطه های نیروهای عربستان و به رنگ قرمز نشون میدید!! ؟؟
  • IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    3 0
    ان شاالله آزادی کل یمن
  • mahdi IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    3 0
    خدایا آل سعود و یهود رو نابود و رزمندگان یمنی را نصرت عطا بفرما که با همکاری برادران یمنی بزودی مسجدالاقصی و مکه ازاد شوند الهی آمین
  • IR ۰۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    1 0
    الله مدد کار رزمندگان.
  • محمد IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    0 0
    حیف که دیگه اون نقشه های کاملو نمی ذارید تا ما یک آرشیو کامل از پیشرویهای انصارالله و تحولات یمن داشته باشیم
  • IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    1 0
    تحلیل مشرق کاملا درست است وانشالله مارب با پیشروی سریع رزمندگان یمنی ازاد خواهد شد
  • جعفر روان IR ۰۶:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    0 0
    درود خدای متعال بر شیر مردان یمن خدا عزت تون و روز افزون کنه به امید روزیکه تمام مظلومین جهان برظالمین جهان فائق آیند انشالله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس