دیدار وزیر خارجه عراق با فرستاده آمریکا با محوریت ایران

وزیر خارجه عراق امروز دوشنبه در ابوظبی با نماینده ویژه آمریکا در امور ایران دیدار کرد. محور این دیدار، تحولات سیاسی و امنیتی منطقه و واقعیت روابط تهران و واشنگتن بود.

به گزارش مشرق، فؤاد حسین وزیر خارجه عراق امروز دوشنبه در ابوظبی با رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران دیدار کرد.

خبرگزاری رسمی عراق (واع) گزارش داد، در این دیدار تحولات سیاسی و امنیتی منطقه، واقعیت روابط ایران و آمریکا و راههای فعال‌سازی گفت‌وگوهایی بررسی شد که پیش از این در راستای رسیدن یه یک فهم مشترک صورت گرفته است.

وزیر خارجه عراق هم بر افزایش ثبات، استفاده از فرصتها و مکانیزمهای هماهنگی تأکید کرد و گفت که عراق، شیوه کاهش تنش را در پیش می‌گیرد.

وی تأکید کرد که کاهش تنش، منافع همه طرفها را به همراه دارد و بر امنیت و صلح در منطقه و همسایگان عراق تأثیر خواهد گذاشت.

حسین همچنین گفت که انتخابات پارلمانی در عراق، «بازتاب مطالبات مردمی و نشانگر اهتمام نیروهای ملی‌گرا برای موفقیت در روند انتخابات» بود.

فرستاده آمریکا هم از «نقش مهم عراق در منطقه، تلاش برای برقراری ارتباط بین کشورهای منطقه به منظور حل اختلافات از طریق گفت‌وگو و مسیرهای مسالمت‌آمیز» قدردانی کرد.

پیش از این نیز، مالی و حسین در چهارم مهر ماه جاری با هم دیدار کردند. طرفین در این دیدار، تحولات سیاسی و امنیتی منطقه و بازتابهای آن، واقعیت روابط ایران و آمریکا و احتمال برگزاری نشستهای آتی را بررسی کردند.

حسین در این دیدار بر نقش و فعالیتهای عراق برای کاهش تنش بین کشورهای منطقه به منظور حفظ امنیت و صلح منطقه تأکید کرد؛ اقداماتی که به سود صلح و امنیت بین‌الملل است.

وی ابراز امیدواری کرد که مذاکرات وین از سر گرفته شود تا توافق برجام و بازتابهای مثبت آن در سطح روابط منطقه‌ای و جهانی اجرایی شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس