کد خبر 1287419
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱
این افراد باید در فصول سرد شیره انگور بخورند

فصل زمستان، فصل سرد و تر است و معمولا افرادی که بلغمی مزاج هستند و دارای طبع سرد و تر هستند در این فصل احساس سرمای بیشتر می‌کنند.

به گزارش مشرق، فصل زمستان، فصل سرد و تر است و معمولا افرادی که بلغمی مزاج هستند و دارای طبع سرد و تر هستند در این فصل احساس سرمای بیشتر می‌کنند که باید از مواد غذایی گرم مثل عسل، ارده و شیره برای رفع این حالت استفاده کنند.

یکی از بهترین زمان‌های استفاده از شیره انگور فصل زمستان است، زیرا خواص زیادی در درمان و تسکین بیماری‌های فصل سرما دارد. یکی دیگر از  خواص شیره انگور اثر ضدالتهابی و نرم کنندگی گلو  است که به افرادی که در زمستان سرفه می‌کنند و دچار التهاب حلق می‌شوند توصیه می‌شود این شیره را با  آب ترکیب و غرغره کنند.

میزان مواد مغذی موجود در شیره انگور، تا حدودی با انگور تازه برابر است از این رو این ماده غذایی یکی از پرکالری‌ترین مواد غذایی محسوب می‌شود و مصرف مقدار اندک آن انرژی از دست رفته را جبران می‌کند. شیره انگور غنی از ویتامین‌های A, B, C. است و آهن، منیزیم، فسفر و مقداری کلسیم مواد معدنی موجود در این ماده غذایی می‌باشند. با وجود همه‌ این مواد مغذی، شیره انگور یکی از مقوی‌ترین و سالم‌ترین مواد غذایی به شمار می‌آید. با این حال مصرف شیره انگور برای تمام افراد توصیه نمی‌شود و ممکن است مصرف آن برای برخی از افراد مضر باشد.

منبع: بهداشت نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    0 0
    افرین درسته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس