کد خبر 1287371
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱
دستگیری سارقان جواهرات در پوشش گرفتن آزمایش تست کرونا در گیلان

این دزد بی رحم که در همه صحنه های سرقت یک نخ سیگار بر لب داشت تاکنون به ۱۲۰ فقره گوشی قاپی در مشهد اعتراف کرده است.

به گزارش مشرق، موتورسوار سابقه داری که در مناطق مختلف مشهد گوشی‌قاپی می کرد و به «افعی سیگاری» مشهور شده بود در حالی با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی به چنگ قانون افتاد که در پرونده‌های دیگری نیز تحت تعقیب بود.

ماجرای سرقت‌های وحشتناک «افعی سیگاری» از زنان و دختران مشهدی هنگامی فاش شد که مال باختگان با مراجعه به مراکز انتظامی، از یک گوشی قاپ موتورسوار شکایت کردند. آن ها در اظهارات خود از دزدی سخن گفتند که تصویر یک افعی روی تی شرت سیاه رنگش خودنمایی می کرد. 

شاکیان همچنین مدعی بودند که گوشی قاپ موتورسوار، سیگاری بر لب داشت و خیلی خونسرد از صحنه جرم می گریخت. با افزایش پرونده های کیف و گوشی قاپی توسط موتورسوار تک رو، ماجرا اهمیت ویژه ای پیدا کرد و احساس امنیت در شهروندان به مخاطره افتاد. به همین دلیل، با صدور فرمانی خاص از سوی سرتیپ محمد کاظم تقوی (فرمانده انتظامی خراسان رضوی) رسیدگی ویژه به پرونده های گوشی قاپی به کارآگاهان پلیس آگاهی سپرده شد و بدین ترتیب گروهی تخصصی از کارآگاهان دایره مبارزه با جرایم خشن، حوادث گوشی قاپی های اخیر از بانوان را زیر ذره بین تحقیقات پلیسی بردند. 

کارآگاهان که فعالیت های اطلاعاتی را زیرنظر مستقیم سرهنگ کارآگاه جواد شفیع زاده (رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی) ادامه می دادند، ابتدا به بررسی دقیق پرونده های تشکیل شده در مراکز انتظامی پرداختند و به سرنخ هایی رسیدند که  نشان می داد سارق کیف و گوشی قاپ از دزدان حرفه ای و سابقه دار است چرا که شگردهای ارتکاب جرم و خونسردی وی در صحنه های سرقت حکایت از آن داشت که او بدون نقاب و حتی ماسک به گونه ای دست به سرقت می زند که گویی بارها این اعمال را تکرار کرده است.

به همین دلیل تصاویر فرضی از متهم ترسیم شد و با مشخصاتی که مال باختگان به پلیس ارائه می دادند جست وجوها در بانک اطلاعاتی مجرمان ادامه یافت تا این که تصویری واقعی از یک جوان سابقه دار ۲۴ ساله به دست آمد که اکنون در میان مال باختگان و شاکیان به «افعی سیگاری» مشهور شده بود. 

با جمع آوری این اطلاعات ، تحقیقات غیرمحسوس گروه ویژه کارآگاهان به سرپرستی سرهنگ «جواد میش مست» (رئیس دایره مبارزه با جرایم خشن پلیس آگاهی) برای شناسایی مخفیگاه این دزد بی رحم آغاز شد و در مدت کوتاهی منزل قدیمی محل سکونت وی در منطقه خواجه ربیع مشهد در حالی به محاصره درآمد که تصاویری از صحنه های گوشی قاپی او در فضای مجازی نیز منتشر شده بود. براساس این گزارش، کارآگاهان پس از حدود ۲ ساعت عملیات تعقیب و مراقبت و کسب مجوزهای قضایی وارد عمل شدند و این دزد سابقه دار را دستگیر کردند. در بازرسی از  مخفیگاه وی یکی از تی شرت های سیاه با نماد افعی نیز کشف شد که در صحنه های گوشی قاپی به تن داشت و در تصاویر دوربین های مدار بسته نمایان بود. با انتقال متهم به پلیس آگاهی ،  بازجویی های تخصصی از وی در حالی آغاز شد که ۳۷ تن از مال باختگان با مراجعه به پلیس آگاهی او را شناسایی کردند.

«افعی سیگاری» در ادامه بازجویی ها تاکنون به ارتکاب ۱۲۰ فقره کیف و گوشی قاپی در بولوارهای خیام، سجاد، پیروزی، وحدت، مجد، شفا، آبکوه، فکوری و ... اعتراف کرده است که در همه صحنه های سرقت یک نخ سیگار بر لب دارد.

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی روز گذشته با تایید خبر دستگیری «افعی سیگاری» و در مصاحبه ای اختصاصی گفت: بررسی های پلیس نشان داد که این جوان ۲۴ ساله معتاد ۳ سال سابقه کیفری به جرم سرقت دارد که فروردین امسال نیز دستگیر و مرداد گذشته از زندان آزاد شده است.

سرهنگ کارآگاه جواد شفیع زاده افزود: این سارق حرفه ای از سوی بازپرس شعبه ۶۰۲ نیز تحت تعقیب بود و پرونده ای مفتوح هم در شعبه ۱۱۹ دادگاه کیفری ۲ مشهد داشت.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به این که متهم مذکور در همه صحنه های سرقت سیگار بر لب دارد، خاطرنشان کرد: او برای گمراه کردن شهروندان و به دلیل این که هنگام ارتکاب جرم جلب توجه نکند، روی موتورسیکلت با خونسردی سیگار می کشید تا شهروندان به او مشکوک نشوند!

وی تصریح کرد: کنکاش های پلیس در گذشته این سارق معروف به «افعی سیگاری» نشان داد که او فرزند طلاق است و از ۶ سالگی به دلیل جدایی پدر و مادرش از یکدیگر با ناپدری زندگی کرده است. اما از حدود ۱۶ سالگی از آن ها جدا شده و مسیر خلاف را در پیش گرفته است.

تحقیقات کارآگاهان با نظارت سرهنگ مرادی (رئیس اداره مبارزه با سرقت آگاهی) درباره جرایم احتمالی دیگر این متهم در حالی ادامه دارد که او مالخران گوشی های سرقتی را نیز به پلیس معرفی کرده و ادعا دارد هرگوشی سرقتی را حدود ۲ میلیون تومان به خریداران اموال سرقتی فروخته است.

افعی سیگاری شکار شد +عکس متهم

افعی سیگاری شکار شد +عکس متهم

منبع: روزنامه خراسان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    2 8
    چنین انگل هایی حق حیات ندارند و جز وارد کردن خسارت و آسیب روانی و مالی و جانی به افراد جامعه نفعی ندارند . همانطور که از قدیم الایام هم گفته اند ترحم بر پلنگ تیز دندان ستمکاری بود .
    • IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
      2 0
      120 فقره سرقت یعنی ناامنیو شکست پلیس. افتخاری واس پلیس نمیمونه
  • IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    2 3
    خاک بر سر این نحس و کثیف
  • IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    0 3
    بفرستید تو معدن کار کنه تا جانش در بیاد
  • IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    9 2
    والا انقدرپرونده های سرقت خواندم که دیگه واقعا ادم نمیدونه چی بگه وچی بنویسه!؟بنده وتمام دوستان میدونیم که دزدی خلاف عرف وخلاف شرع وقانون است وشکی نداریم وباید به آشدمجازات برسند..ولی ازجناب ریس جمهورعزیز سیدبزرگوار عاجزانه درخواست داریم دردوره ی مبارکشان خدمت به هم وطنان عزیزرسیدگی به اشتغال جوانان ومسکن را دردستور کاری شان به امید خدا قراربدهند..هرچندکه همه میدونیم حاج اقا بارسنگینی را ازکم کاری های دولت قبلی وبی مسولیتی مسولان را به دوش می کشند وبرهیچ کس پوشیده نیست وهمه میدانیم..
  • IT ۰۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    0 0
    chaahaar maahe dige aazad misheh. pas az oun cheh taghyiri rokh khaahad daad, az mavaad keshy paak shodeh? vazeiyate jaameeh fargh kardeh va baa peydaa kardane kaare monaasebi zendegiye jadidy raa shoroo khahad kard? yaa dar zendaan ostaadtar shodeh va rofaghaei beh dast khaahad aavard?tarbiyat az khaneh va madreseh paayeh gozaari mishavand keh har do felmataland.
  • HASSAN IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    2 0
    چرا آمار سرقت این فرد به این حد باید برسه تا آگاهی وارد عمل بشه یعنی با همان نوبت های اولیه نمیشد پیگیر بشن؟؟؟و این که چرا پلیس پیش گیری این افراد سابقه دار رو بعد از آزادی از زندان زیر ذره بین نمی بره؟؟؟... حتی شده دستگاه جی پی اس همراهشون کنن... تدابیری با دوربین ها و غیره
  • صادق IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    0 0
    این‌عزیزان‌نیروی‌انتظامی‌بابخطر‌انداختن‌جان‌خودوخانوادهایشان‌این‌انگل‌های‌جامعه‌را‌دستگیر‌میکنندوتحویل‌قانون‌‌میدهندوازان‌طرف‌یک‌عده‌وکیل‌ازخدابی‌خبر‌دانشگاه‌ازادی‌‌با‌حمایت‌قاضی‌ها‌باعث‌رهایی‌انها‌میشوندوزحمات‌‌نیروهای‌انتظامی‌را‌بر‌باد‌میدهند.تکرار‌جنایات.
  • DE ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    0 0
    با چه تنفری به دوربین نگاه میکنه انگار طلبکار هم هست. کاش لااقل یک دستبند بهش میزدن شیطان صفت.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس