کد خبر 1287239
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۹
بهترین روش‌های جلوگیری از سرطان پروستات

سرطان پروستات، مانند سرطان‌های دیگر، رشد نامتناسب سلول‌ها در غده پروستات است.

به گزارش مشرق، به طور دقیق راه‌های پیشگیری از سرطان پروستات و دیگر سرطان‌ها مشخص نیست. اما با تغییراتی در سبک زندگی می‌توان خطر ابتلا به این بیماری را کاهش داد. از جمله:

رژیم غذایی سالم را انتخاب کنید. رژیم شما باید سرشار از میوه و سبزیجات باشد. انواع میوه‌ها، سبزیجات و غلات کامل را بخورید. این مواد حاوی ویتامین‌ها و مواد مغذی دیگر هستند و می‌توانند به سلامت بدن کمک کنند.

غذاهای سالم را جایگزین مکمل‌ها کنید. هیچ مطالعه و تحقیقاتی نشان نداده است که مکمل‌ها در کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات نقش دارند. بهتر است به جای آن غذاهای غنی از ویتامین‌ها و مواد معدنی را انتخاب کنید تا سطح ویتامین‌های سالم را در بدن خود بالا نگه دارید.

بیشتر روزهای هفته ورزش کنید. ورزش سلامت کلی بدن را بهبود می‌بخشد. به شما کمک می‌کند تا وزن خود را حفظ کرده و روحیه خود را بهبود بخشید. سعی کنید، بیشتر روزهای هفته ورزش کنید.

تناسب اندام خود را حفظ کنید. اگر وزن فعلی شما مناسب است، با انتخاب رژِیم غذای سالم و ورزش برای حفظ آن تلاش کنید. اگر نیاز به کاهش وزن دارید، از متخصص تغذیه کمک بگیرید.

با پزشک خود در مورد خطر ابتلا به سرطان پروستات صحبت کنید. اگر خطر ابتلا به این سرطان در شما بالا باشد، پزشک برای کاهش خطر ابتلا از داروها یا درمان‌هایی استفاده می‌کند.

مطالعات نشان می‌دهد که مصرف مهارکننده‌های آلفا ردوکتاز از جمله فیناستراید و دوتاستراید ممکن است خطر ابتلا به این سرطان را کاهش دهند. از این داروها برای کنترل بزرگ شدن غده پروستات و ریزش مو استفاده می‌شود.

منبع: جام جم آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس