کد خبر 1268934
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۴
سلامت

جهان پزشکی آنقدر پیشرفت کرده که اکنون ادعای درمان سریع یکی از رایج ترین سرطان ها مطرح شده است.

به گزارش مشرق به نقل از دیلی میل، مردان مبتلا به سرطان پروستات به زودی در کمتر از دو هفته به لطف یک روش پرتودرمانی پرسرعت جدید،که نصف زمان درمان استاندارد را کاهش می دهد ، می توانند درمان شوند.

محققانی از بنیادهای پزشکی «رویال مارسدون تراست» و «انستیتوی سرطان» در انگلیس دریافتند که میزان معمول اشعه برای درمان سرطان پروستات می تواند در پنج دوز بزرگ و در مدت ۷ تا ۱۴ روز برای بیماران مورد استفاده قرار بگیرد.

در سیستم معمول درمانی برای بیماران سرطانی معمولا دوزهای کوچک اشعه درمانی با حدود ۲۰ جلسه در ماه انجام می شود.

دکتر آلیسون تری ، سرپرست مطالعه و مشاور انکولوژیست بالینی در رویال مارسدن ، گفت که این تکنیک جدید نتایج بسیار امیدوارکننده ای با عوارض جانبی کمی نشان داده است.

وی گفت: «این برای بیماران ایده آل است زیرا آنها زمان کمتری را در بیمارستان می گذرانند و بهبود خود را زودتر آغاز می کنند. همچنین برای پزشکان خوب است زیرا می تواند منابع بیمارستانی را آزاد کرده و به بیماران بیشتری اجازه دهد زودتر درمان شوند.»

تری گفت: «ما می خواستیم اندازه گیری کنیم که آیا این کار می تواند بدون تغییر سطح عوارض جانبی که در پرتودرمانی استاندارد پروستات مشاهده می کنیم انجام شود یا خیر.»

وی افزود: «داده های ما نشان می دهد که پرتودرمانی پروستات به طور بالقوه درمانی می تواند با عوارض جانبی بسیار کمی برای بیماران در عرض چند روز انجام شود.»

سالیانه هزاران نفر در سراسر جهان مبتلا به سرطان پروستات تشخیص داده می شوند.

یک روش درمانی مفید برای بیماران مبتلا به سرطان پروستات عمل جراحی است که البته عوارضی همانند بی اختیاری ادرار دارد.

روش درمانی دیگر رادیوتراپی است که می تواند سلول های سرطانی را از بین ببرد. البته این روش هم عوارضی دارد.

تشعشعات رادیوتراپی می تواند روده و راست روده را که در کنار پروستات قرار دارند ، تحت تأثیر قرار دهد و به اعصاب و ماهیچه هایی که کنترل ادرار را در دست دارند، آسیب برساند. این می تواند باعث بی اختیاری روده شود.

برای کاهش شدت عوارض جانبی ، توصیه می شود که پرتودرمانی حداقل در ۲۰ دوز پخش شود ، در حالی که بسیاری از پزشکان ترجیح می دهند این مقدار را به ۳۲ دوز حتی کوچکتر افزایش دهند.

اما اگر تکنیک جدیدی که رادیوتراپی استریوتاکتیک بدن نامیده می شود به کار گرفته شود ، می تواند به زودی به پنج دوز برسد. این به پزشکان اجازه می دهد تومورها را با دقت "زیر میلی متر" مورد هدف قرار دهند.

نتایج یک مطالعه جهانی دو ساله برای تحقیق در مورد پرتودرمانی استریوتاکتیک بدن نشان داد که ۹۹ درصد از بیمارانی که تحت درمان شدید قرار گرفته اند عاری از عوارض جانبی شدید هستند ، در حالی که ۹۰ درصد فقط علائم جزئی مانند مشکلات هنگام ادرار را تجربه کرده اند. تقریبا ۹۰۰ بیمار برای این کارآزمایی جذب شده بودند که توسط موسسه خیریه سرطان رویال مارسدن تأمین مالی شده بود.

نیمی از آنها با تکنیک جدید تحت درمان قرار گرفتند و بقیه تحت پرتودرمانی استاندارد قرار گرفتند.

سرطان پروستات به یکی از رایج ترین سرطان ها در مردان تبدیل شد است و سالیانه هزاران نفر را درگیر خود می کند.

منبع: جام جم آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۴:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    5 5
    درود بر پزشکی مدرن فریب خورده ها و مدعیان طب خرافاتی حق استفاده از پزشکی مدرن رو ندارن
  • IR ۰۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    0 0
    آیا کسی می داند که در درمان سرطان با پرتو درمانی از چه نوع اشعه ای استفاده می شود؟ اشعه ایکس؟ اشعه آلفا؟ اشعه بتا؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس