کد خبر 1286764
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵
ورزش سنگین شبانه چه عواقبی در پی دارد؟

راه اندازی کمپین حال خوب دسته جمعی بازآفرینی عمیقی از مفهوم ورزش همگانی را در خود دارد که نگرانی‌های رییس جمهور را نیز مبنی بر توسعه ورزش همگانی در بر می‌گیرد.

به گزارش مشرق، در سال های اخیر مقام معظم رهبری تاکید ویژه ای بر توجه مسئولان کشور نسبت به ورزش همگانی داشته اند. ایشان یک بار در این باره فرمودند: «ورزش به عنوان یک واکسن در مقابل بسیاری از بیماری های اجتماعی هنوز آن گونه که شایسته است مورد توجه نیست. یک فدراسیون و حتی وزارت ورزش به تنهایی پاسخگوی نیاز ها نیستند. این امر مهم باید به شکل یک قانون در همه سازمان های دولتی و خصوصی به مرحله اجرا در آید» اما آنچه بروز پیدا کرد مراسمی با شکوه و نمادین بود در روز ملی تربیت بدنی و بر همگان، نبود برنامه ریزی و فراهم سازی زیر ساخت های لازم بر آن را آشکار ساخت.

رهبر انقلاب از ضروریتی واجب بر اجرای این طرح اشاره های مکرر داشتند. ایشان فرمودند «هزینه کردن در مورد ورزش همگانی قبل از آن که یک خرج کردن باشد یک پس انداز است. سلامت روحی و جسمی افراد با پرداختن به ورزش، باعث شادابی و نشاط جامعه می شود و دستاوردهای مهمی در بر دارد که تقریبا همه از مزایای آن با خبریم» و انگار بی خبری در کار بود که ورزش همگانی از حد شعار و پیاده روی های یک بار در سال ، فراتر نرفت. 

ایشان بارها و بارها با زبان و ادبیات مختلف در این باره صحبت کرده اند و حرف آخر به نقل از فرمایش ایشان «بنده بارها توصیه کرده ام، باز هم توصیه می کنم "ورزش همگانی برای همه لازم است»

اینک با تکیه بر رهنمودهای مقام معظم رهبری گام های بلندی در جهت رشد و احیای ورزش همگانی برداشته شده. وقتی بازار صحبت از فوتبال و کشتی و ورزش هایی چنین محبوب، همیشه داغ است و با توجه خاصه عوام روبرو می شود.

دکتر سجادی صحبت از ورزش همگانی به زبان بردند «همه فدراسیون های ورزشی باید در راستای توسعه ورزش همگانی تلاش کنند» و جایی گفتند «رشته های پرطرفدار از خانه ها و محله ها در قالب ورزش همگانی برگزار می شود» این زبان آشنا با ورزش که روزی خود قهرمان بوده و امروز به وزارت ورزش و جوانان رسیده ، خوب می داند موتور محرکه و سلامت اجتماعی کشور نگاه به وزارت خانه ایشان دارند.

راه اندازی کمپینی با نام #حال-خوب-دسته-جمعی توسط شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی، بازآفرینی عمیقی از مفهوم ورزش همگانی را در خود دارد که نگرانی های رییس جمهور محترم را نیز مبنی بر توسعه ورزش همگانی و ترغیب خانواده ها با هدف ارتقا سطح سلامتی و نشاط اجتماعی به ویژه حوزه ورزش بانوان را در بر می گیرد. ایمان داریم فرهنگ سازی راه پیاده سازی و ماندگاری ایده های کلان را هموار می سازد. ایران قوی از دل ایران سلامت ساخته می شود.

منبع:‌ برنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس