«دیوار آهنی» کُره جنوبی مقابل سردار آزمون و مهدی طارمی

مدافع اسبق تیم ملی اظهار داشت: به نظر من اینکه هنوز نتوانستیم ارنج و ترکیب ثابتی را پیدا کنیم خوب نیست و ما در هر بازی یک بازیکن را در سمت دفاع چپ تیم می بینیم.

سرویس ورزش مشرق - جواد منافی در گفتگو با مشرق درخصوص دیدار ایران و کره جنوبی گفت: بازی سنگینی بود و کره احتیاج زیادی به این امتیاز داشت و حتی برای شکست تیم ملی ایران به تهران آمده بود. فرصت خوبی برای ما بود که با برد در این بازی ۹۰ درصد راه صعود را طی کنیم اما ایران بازی را خوب شروع نکرد و نیمه اول شرایط بازی به گونه ای بود که در فاز دفاعی و هجومی برتری با کره جنوبی بود.

وی افزود: در نیمه دوم کره مزد بازی خوبش را گرفت و خیلی زود به گل رسید و تیم ما تازه بعد از گل به خودش آمد و با ارائه یک بازی روان موفق به خلق چند موقعیت خوب و زدن گل تساوی شد، اما بازهم بعد از گل عقب نشستیم و در آخرین دقایق یک خطر بزرگ از بیخ گوشمان رد شد و توانستیم در این بازی سخت و سنگین یک امتیاز بگیریم.

مدافع اسبق تیم ملی به تغییر نفرات در ترکیب اصلی انتقاد دارد و در این خصوص اظهار داشت: به نظر من اینکه هنوز نتوانستیم ارنج و ترکیب ثابتی را پیدا کنیم خوب نیست و ما در هر بازی یک بازیکن را در سمت دفاع چپ تیم می بینیم. چون بازی تدارکاتی نداریم به نظرم این بازی ها می تواند برای هماهنگی بیشتر بازیکنان باشد.

منافی ادامه داد: قطعا دو تیم یکدیگر را به خوبی آنالیز کرده بودند اما در نیمه اول در خط هافبک ابتکار عمل با کره جنوبی بود و آزادانه به هم پاس می دادند و این به خاطر فاصله بین دو هافبک دفاعی ما بود. عزت اللهی چسبیده به خط دفاع بود و نوراللهی جلوتر بازی می کرد. به نظر من نبود یک بازی ساز و یک تغذیه کننده به چشم می آید و سامان قدوس می تواند این خلا را پر کند. با این مهاجمان خوبی که داریم درصورت تغذیه از سوی هافبک ها هر تیمی را می توانیم ببریم. ایران صعودش تقریبا مسجل هست و فکر می کنم باید فراتر از آسیا فکر کنیم. در بازی با کره مشخص شد به تیم گردن کلفتی بخوریم خط دفاع دچار مشکل می شود.

بیشتر بخوانید:

شانس آوردیم کره بعد از گل اولش عقب ننشست/ تیم ملی به یک بازیساز نیاز مبرم دارد

بازی با کره نشان داد باید فراتر از آسیا فکر کنیم/ تغییر ترکیب تیم ملی نقطه ضعف است/ الهلال بیشتر باید نگران پرسپولیس باشد

پیشکسوت فوتبال ایران معتقد است تیم های رقیب باید بهتر آنالیز شوند و گفت: به جز کره بقیه تیم های گروه قدرت سابق را ندارند و باید به عنوان دیدار تدارکاتی خوب از آن ها بهره برد و نقاط قوت و ضعف تیم را شناخت. ما در فاز دفاعی مشکل داریم و در پست چپ هنوز به بازیکن ثابتی نرسیده ایم. وحید امیری بازیکن بسیار خوبی است اما سالهاست در دفاع چپ بازی نکرده و میل به هجومش بیشتر است. این پست یک چپ کلاسیک می خواهد اما اگر قصد اسکوچیچ استفاده از امیری یا نورافکن یا میلاد محمدی در دفاع چپ هست باید همیشه از یک بازیکن در این پست استفاده کند. درخصوص تعویض ها هم به نظرم دیر تعویض می کند و بازیکنان خوبی مثل قدوس و ترابی و قایدی که روی نیمکت هستند برای تاثیرگذاری زمان بیشتری باید در میدان باشند. اما در هر صورت نظر سرمربی تیم بر همه ارجح است و امیدوارم در بازی های آینده شاهد بازی های زیباتری باشیم.

مدافع اسبق پرسپولیس درخصوص دیدار امشب پرسپولیس و الهلال هم به مشرق گفت: مسلما پرسپولیس بازی سختی در پیش دارد و با نداشتن بازی تدارکاتی و رسمی مناسب در خانه الهلال بازی راحتی نخواهد داشت. همیشه دیدارهای این دو تیم سنگین بوده، اما فکر می کنم درصورتی که دو مهاجم و هافبک بازیساز آن ها را از کار بیندازیم می توانیم به خط دفاع آسیب پذیر الهلال ضربه بزنیم. به نظرم الهلال بیشتر باید نگران باشد چون در چند سال اخیر پرسپولیس همیشه تا مراحل پایانی پیش رفته و امیدوارم امسال هم به فینال برسد و قهرمان شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    3 2
    بازی با کره تیم ملی هیچ برنامه ای نداشت دقیقا شبیه استقلال محمود فکری بود.و با چاشنی شانس ۱امتیاز گرفت.احتمالا مقابل لبنان ۱امتیاز هم خواهد پرید
  • IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    0 0
    فعلا چندتا پاس سالم بهم بدن نمی خواد به فراتر از آسیا فکر کنن!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس