کد خبر 1286137
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹
پلیس فتا: هر پیام یا ایمیلی را باز نکنید

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا به کاربران توصیه کرد که روی هر پیام یا ایمیل دریافتی ناشناس کلیک نکنند.

به گزارش مشرق، سرهنگ علی‌محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا با بیان این مطلب که مجرمان سایبری فقط با یک کلیک می توانند به اطلاعات افراد دسترسی غیرمجاز پیدا کنند از کاربران درخواست کرد که هرگز یک فایل ضمیمه ناشناس و مشکوک را باز نکنند.

رئیس مرکز پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا تصریح کرد: مجرمان سایبری با ارائه تبلیغات گسترده در فضای مجازی و معرفی آدرس‌های اینترنتی آلوده، قصد دسترسی غیرمجاز به داده‌های کاربران را دارند.

وی‌گفت: متاسفانه کاربران بی‌توجه با دیدن این پیام ها فریب خورده و با کلیک بر روی لینک آلوده اجازه نصب کدهای مخرب و برنامه های موبایلی آلوده بر روی سیستم را داده و خود را در معرض سرقت اطلاعات بانکی، کدهای فعال‌سازی پیامک شده، پیامک رمز دوم و همچنین دسترسی به تصاویر خصوصی و اجرای باج افزار روی سیستم قرار می‌دهند.

پلیس فتا: هر پیام یا ایمیلی را باز نکنید

سرهنگ رجبی به کاربران توصیه کرد: قبل از باز کردن هر پیام یا ایمیل دریافتی به این موضوع دقت کنند که آیا فرستنده ایمیل یا پیام را می شناسند؛ آیا منتظر دریافت پیامی بوده اند و آیا آدرس ایمیل فرستنده صحیح است؟

وی خاطرنشان کرد: کاربران در هنگام دریافت هر پیامک و ایمیل پیش از باز کردن فایل پیوست باید کمی تأمل کرده و و با توجه به این مطلب که آیا فایل ضمیمه مشکوک نیست از باز کردن فایل های ناشناس خودداری کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • راست و دروغ IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    2 0
    ۱۰ روز پیش با شماره ۹۸۸۹۶۸ این‌پیام رو فرستادن ////عبارت ساده «اسقاط کافه خیارات» همه حق فسخ هایی راکه می تواند در یک معامله وجود داشته باشد، از بین می برد. معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه//// دیروز پیام داد ن /////هموطن عزیز! با ارسال کد ملی خود به سامانه 3000150 میتوانید از تعداد سیم کارتهایی که به نام شما ثبت شده، مطلع شوید و با مراجعه به دفاتر امور مشترکان اپراتورها نسبت به مسدودسازي سیم کارتهایی که با نام شما فعال شده و از آن ها مطلع نیستید، اقدام نمایید. معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه////

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس