چین: آمریکا باید همه تحریم‌های علیه یران را لغو کند

سخنگوی وزارت امور خارجه چین تاکید کرد آمریکا باید سیاست غلط "فشار حداکثری" خود بر ایران را اصلاح کند و همه تحریم ها علیه ایران را لغو کند.

به گزارش مشرق به نقل از تارنمای وزارت خارجه چین، ژائو لی جیان در نشست خبری روز پنجشنبه در واکنش به سخنان اخیر رابرت مالی نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران مبنی بر اینکه واشنگتن آماده است همه گزینه ها در قبال ایران را در دستور کار داشته باشد، با انتقاد از این رویکرد واشنگتن گفت : آمریکا باید از اعمال تحریم های جدید مرتبط با ایران خودداری کند و برجام را به مسیر اصلی بازگرداند.

وی گفت: پکن معتقد است از سرگیری اجرای موثر و کامل برجام تنها راه موثر برای حل مسئله هسته ای ایران است.

این مقام چینی تاکید کرد: بارها و بارها ثابت شده است که تحریم و فشار راه به جایی نمی برد و گفت و گو مذاکره تنها مسیر صحیح است.

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: ایران بارها تعهد خود به برجام و امادگی اش را برای بازگشت به مذاکرات برای ازسرگیری اجرای توافق هسته ای نشان داده است.

وی تاکید کرد: طرف های مذاکرات باید با برداشتن گام های عملی،  به خواسته های منطقی ایران پاسخ بدهند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    1 0
    با آرزو و به این امید ک از این به بعد چین اولین و قدرتمندترین اقتصاد دنیا جایگزین آمریکا شود و نه اینکه فقط این تحریم هارا از ایران برداره ، بلکه خود آمریکا را شامل و احمال تحریم کنه.......الهی آمین
  • IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    2 0
    آمریکا باید تمام تحریم ها را با هر بچسب و به هر بهانه و در هر زمانی که وضع کرده است، برای همیشه و به طور یک جا و در عمل لغو کرده و هزینه ی خسارت هایی را که در این شش سال به دلیل عمل نکردن به تعهداتش داده بپردازد و منتظر راستی آزمایی ایران برای انجام این موارد بماند تا ادب شود.
  • IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    1 1
    خود این چین منافق ما رو کلا بلوکه کرده.
  • IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    1 1
    دم چین گرم گور بابای هرچی یانکیه!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس