کاهش کیفیت هوای پایتخت/وزش باد نسبتاً شدید در بعدازظهر

کیفیت هوای تهران امروز در مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت و با وزش باد نسبتاً شدید در ساعات بعدازظهر احتمال گسیل گردوخاک در مناطق مستعد و کاهش کیفیت هوا وجود دارد.

به گزارش مشرق، براساس پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حاکی از آن است که در صبحگاه امروز (۲۲ مهرماه) در مناطق پرتردد کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از عدم وزش باد مؤثر و انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است.

بیشتر بخوانید:

هوای پایتخت برای گروه‌های حساس ناسالم شد

با رشد تدریجی ناپایداری جوی در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها تسهیل خواهد شد، هرچند با وزش باد نسبتاً شدید در ساعات بعدازظهر احتمال گسیل گرد و خاک در مناطق مستعد و کاهش کیفیت هوا وجود خواهد داشت.

همچنین وزش باد مؤثر تا اواخر وقت امروز (۲۲ مهرماه) برقراری وضعیت قابل قبول را در بیشتر مناطق پایتخت به‌دنبال دارد و با کاهش تردد خودروها در روز تعطیل در صبح روز جمعه (۲۳ مهرماه) برقراری وضعیت قابل قبول در بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

حاکمیت جو نسبتاً آرام در طی روز باعث تجمع آلاینده‌ها خواهد شد همچنین با تداوم این شرایط جوی تا ساعات پایانی جمعه (۲۳ مهرماه) همراه با ترافیک شامگاهی افزایش نسبی غلظت ذرات معلق و به‌تبع آن کاهش کیفیت هوا در پاره‌ای از مناطق پرتردد پیش‌بینی می‌شود.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۱۰۵ بود و کیفیت هوای پایتخت در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۹۹ است و کیفیت هوا در محدوده قابل قبول قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس