کد خبر 1285405
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳
نشست اتحادیه عرب درباره فلسطین برگزار می‌شود

دبیرکل اتحادیه عرب ضمن تاکید بر اهمیت احترام به نتایج انتخابات عراق، خواستار تسریع در روند تشکیل دولت جدید این کشور شد.

به گزارش مشرق، «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب ضمن تاکید بر اهمیت احترام به نتایج فرایند انتخابات در عراق، خواستار تسریع تشکیل دولت جدید طبق‌ زمانبندی‌های مقرر در قانون اساسی  این کشور شد.

بیشتر بخوانید:

مسئولان عراقی: هیچ رأیی ناپدید نشده است

به نوشته «موازین نیوز»، وی پس از دریافت گزارش «سعید ابوعلی» معاون دبیرکل اتحادیه عرب و رئیس هیأت اعزامی این اتحادیه برای نظارت بر انتخابات عراق در خصوص ارزیابی هیأت مذکور از روند انتخابات برگزار شده در دهم اکتبر جاری در عراق، ضمن تبریک به مردم عراق برای برگزاری انتخابات در فضایی امن و بدون مشکل، از دولت عراق برای این دستاورد مهم و پایبندی به تعهداتش در قبال ملت عراق تقدیر کرد.

وی تاکید کرد که احترام به نتایج انتخابات اخیر عراق برای ثبات این کشور بسیار اهمیت دارد و دولت جدید هرچه سریعتر باید طبق زمانبندی مقرر در قانون اساسی  به منظور پیشبرد روند اصلاحات و بازسازی عراق و دستیابی مردم آن به رفاه و توسعه تشکیل شود.

پنجمین دور از انتخابات پارلمانی عراق که نخستین انتخابات زودهنگام در این کشور بود یکشنبه پیش (۱۸ مهر) برگزار شد تا ۳۲۴۳ نامزد انتخاباتی برای کسب ۳۲۹ کرسی پارلمانی رقابت کنند. پس از اعلام نتایج اولیه انتخابات، برخی از گروه‌های سیاسی به نتایج اعلامی اعتراض کردند و خواستار بازشماری دستی آراء در مراکز رأی‌گیری که شکایت از آن‌ها صورت گرفته شدند. کمیساریای عالی انتخابات نیز هنوز در حال بازشماری دستی برخی آراء در برخی شعب اخذ رأی است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    0 0
    چرا برخی در عراق با کردار خودشان . . آب به آسیاب دشمن میریزند . ماندم در چه اندیشه ای و با چه توجیهی . گاهی با سکوت در عین نیاز به عمل و سخن دقیق و وسیع . با توجه به صبغه و سابقه . دخالت های و شرارت های داخلی و خارجی دشمنان وحدت عراق . اجازه ادامه دخالت بیجا که موجب پایمال شدن مجاهدت ها و خون شهدا که خواستار عراقی آزاد و رها بودند . داده . این خلا و بد عملی برخی خیلی خطرناکه . لطفا توجه کنند . مسئولیت قانونی و شرعی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس