هشدار ایران درباره هرگونه محاسبه اشتباه و ماجراجویی احتمالی رژیم صهیونیستی

نماینده ایران در سازمان ملل در نامه‌ای به رئیس دوره‌ای شورای امنیت نوشت: ما نسبت به هرگونه محاسبه اشتباه و ماجراجویی احتمالی نظامی رژیم اسرائیل علیه ایران از جمله برنامه هسته‌ای آن هشدار می‌دهیم.

به گزارش مشرق، مجید تخت‌روانچی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد روز چهارشنبه نامه‌ای خطاب به رئیس دوره‌ای شورای امنیت در پاسخ به تهدیدات اخیر رژیم اسراییل نوشت.

بیشتر بخوانید:

ترس نفتالی بنت از محاصره اسراییل توسط ایران+فیلم

در این نامه آمده است: طی ماه‌های گذشته، تعداد و شدت تهدیدات تحریک‌آمیز و ماجراجویانه رژیم اسرائیل به‌طور مداوم افزایش یافته و به سطح هشداردهنده‌ای رسیده است.

 آخرین مورد آن از سوی رئیس ستاد ارتش این رژیم صورت گرفته که تهدید کرده است "طرح‌های عملیاتی علیه برنامه هسته‌ای  ایران در حال گسترش است" و "عملیات برای از بین بردن توانایی‌های ایران در عرصه‌های مختلف و در هر زمان ادامه خواهد یافت."

اعتراضات ما به تهدیدهای قبلی این رژیم در سال ۲۰۲۱ طی نامه‌های ۱ فوریه، ۱۲ آوریل، ۲۷ اوت و ۱۴ سپتامبر  به شورای امنیت سازمان ملل منعکس شده است.

چنین تهدیدهای سیستماتیک صریح و آشکار رژیم اسرائیل علیه یکی از اعضای مؤسس سازمان ملل متحد، نقض فاحش حقوق بین‌الملل، به‌ویژه ماده ۲ (۴) منشور ملل متحد است.

این واقعیت که رژیم اسرائیل  به تداوم "از بین بردن قابلیت‌های ایران" ادامه می‌دهد، بدون هیچ شک و شبهه‌ای ثابت می‌کند که این رژیم مسئول حملات تروریستی علیه برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز ما در گذشته بوده است.

با توجه به سابقه شوم شیوه‌های بی‌ثبات‌کننده رژیم اسرائیل در منطقه و همچنین عملیات مخفیانه ضد برنامه هسته‌ای ایران، بایستی با این رژیم برای توقف همه تهدیدات و رفتارهای اخلالگرانه آن برخورد شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پیروزه IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    0 0
    به نظرت سازمان ملل بر خورد می کند بهیچ وجه .در این خانه را کسی نخواهد زد الا خود خواهی .پس در صور ت تکرار اشتباهات اسراییل نیاز است یک درس خوبی به انها داده شود .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس