کروکی الکترونیکی تصادفات جهت تسهیل و تکریم ارباب رجوع شکل گرفته است

رییس پلیس راهور نیروی انتظامی گفت:‌ کروکی الکترونیکی تصادفات جهت تسهیل در ارائه خدمات، تکریم ارباب رجوع و تعامل بین پلیس و شرکت های بیمه‌ها شکل گرفته است.

به گزارش مشرق، سردار سیدکمال  هادیانفر چهارشنبه در جمع خبرنگاران در مراسم برترین های  کروکی های الکترونیکی و دستی  اظهار کرد: الکترونیکی شدن کروکی  بدون خطا و با یک ضریب اطمینان بالا  صورت می گیرد ودر جهت تسهیل در ارائه خدمات، تکریم ارباب رجوع و تعامل بین پلیس و شرکت های بیمه‌ها شکل گرفته است.

 وی افزود:‌ کروکی الکترونیک در سال ۹۸ برای اولین بار مطرح شد و در سال ۹۹ این کار شکل گرفت.
 
هادیانفر گفت : وقتی که کروکی الکترونیکی در همان زمان و در کمترین مدت کشیده می شود ، ‌ یک پیامک برای فرد متخلف یا مقصر در تصادف و یک پیامک برای فرد غیر مقصر ارسال می‌شود. همینطور یک داده الکترونیکی نیز برای بیمه مربوطه ارسال می‌شود.

وی درباره قابلیت چاپ کروکی الکترونیکی افزود: چیزی به جز متن پیامک در اختیار فرد مقصر یا غیر مقصر قرار نمی‌گیرد و تنها در آن پیامک عنوان میشود شما مقصر هستید یا خیر. اما اصل داده به صورت الکترونیک برای بیمه مربوطه ارسال می‌گردد.

ارتباط بیمه با پلیس از گذشته ارتباطی تنگاتنگ  بوده

رئیس کل و رئیس شورای عالی بیمه مرکزی چهارشنبه در آئین تجلیل از کروکی‌های برتر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ارتباط بیمه با پلیس از گذشته ارتباطی تنگاتنگ  بوده اظهار کرد: از زمانی که ما می‌خواهیم بیمه نامه را صادر کنیم تا زمانی که بخواهیم خسارت به یک بیمه شده پرداخت کنیم به اطلاعات پلیس و آن فرد نیاز داریم.

غلامرضا سلیمانی افزود: در دنیای امروز دیگر روش‌هایی سنتی و دستی گذشته انجام نمی گیرد و در روش های جدید و سیستم جدید امکان تخلف و تقلب در آن زیاد است.

وی ادامه داد: در سیستم جدید زمانی که تصادف رخ می‌دهد تا زمانی که خسارت پرداخت می‌شود، لزومی ندارد که فرد به بیمه مراجعه کند و کروکی بگیرد؛ همچنین دیگر لزومی ندارد که خودروی خود را برای بررسی و تعیین خسارت به شرکت بیمه بیاورند، بلکه تمام این فرایند به صورت سیستمی انجام می‌شود.

غلامرضا سلیمانی امیری گفت :‌ ۲۰ درصد از پرداخت خسارت‌ها متاسفانه به دلیل سوانح ساختگی و تقلبی است؛ در سال ۱۳۹۹،   مبلغ ۲۵هزار میلیارد خسارت بابت بیمه شخص ثالث پرداخت شده است.

رئیس کل و رئیس شورای عالی بیمه مرکزی خاطر نشان کرد :‌ کروکی الکترونیکی میزان حق بیمه دریافتی را کاهش می‌دهد؛ ۵ درصد از تصادفات که زیر ۱۶ میلیون تومان ارزیابی می شود به دلیل سازش دو طرف نیازی به کروکی نیست و در صورتی که طرفین در بیمه نامه توافق کنند، می‌توانند به بیمه شخص مقصر رجوع کنند و بدون کروکی خدمات آن را دریافت کنند.

هفته نیروی انتظامی از ۱۷ مهرماه با شعار پلیس مقتدر، قانونمدار و امین مردم آغاز و ۲۳ مهر ماه با شعار پلیس، ولایتمداری، حفظ ارزش‌ها و جامعه ایمانی به پایان می‌رسد.

براساس روزشمار هفته نیروی انتظامی، ۱۸ مهر ماه با عنوان پلیس هوشمند، مشارکت عمومی، انضباط اجتماعی و ۱۹ مهر ماه با عنوان پلیس خدمتگذار، سرباز فداکار و امنیت پایدار نامگذاری شده است.

 ۲۰ مهر ماه نیز با عنوان پلیس، امنیت اقتصادی، پشتیبانی تولید و مانع زدایی و ۲۱ مهر ماه نیز با عنوان پلیس، پیشگیری اجتماعی، آموزش همگانی و امنیت اجتماعی نامگذاری شده است.

روزهای ۲۲ و ۲۳ مهرماه نیز به ترتیب با عنوان پلیس، تلاش جهادی، ایثار و شهادت و پلیس، ولایت مداری، حفظ ارزش ها و جامعه ایمانی نامگذاری شده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس