کد خبر 1284801
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۷
خرید و فروش امتیاز مسکن ملی ممنوع

یک مقام مسئول تاکید کرد: خرید و فروش امتیاز طرح اقدام ملی مسکن و سایر طرح‌های حمایتی ممنوع است.

به گزارش مشرق، معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: خرید و فروش امتیاز طرح اقدام ملی مسکن و سایر طرح‌های حمایتی ممنوع است بنابراین مبادرت به این اقدام، فاقد وجاهت قانونی است.

امیر زاغیان با بیان اینکه برخی افراد به صورت وکالتی اقدام به خرید و فروش امتیاز مسکن ملی می کنند، اظهار کرد: مبادرت به خرید و فروش واحدهای مسکن ملی به استناد برگه تاییدیه سامانه طرح اقدام ملی مسکن فاقد وجاهت قانونی است.

وی تصریح کرد: این اقدام علاوه بر لغو امتیاز متقاضی، برخورد قانونی از طریق مراجع قضایی با دفاتر ثبت اسناد و مشاورین املاک که در این فعالیت مشارکت دارند را به همراه دارد.

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان تاکید کرد: اقدام به خرید و فروش غیرقانونی امتیاز طرح اقدام ملی مسکن، با توجه به ناآگاهی برخی خریداران امتیازها و نیز عدم انجام فرآیند انتخاب واحد و انعقاد قرارداد واگذاری، منجر به سوء استفاده و تضییع حقوق خریداران امتیازها و در نهایت درگیری پروژه‌ها با پرونده‌های حقوقی و قضایی ناشی از این تخلفات و جرایم خواهد شد.

وی گفت: مطابق با اطلاعیه معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، هرگونه خرید و فروش امتیاز طرح اقدام ملی مسکن و سایر طرح‌های حمایتی تامین مسکن وزارت راه و شهرسازی از طریق ثبت‌نام کنندگان در طرح‌ها، مشاورین املاک، افراد و طرق مختلف ممنوع بوده و می‌تواند منجر به ابطال ثبت‌نام اولیه و حذف از طرح‌ها و پروژه‌ها شود.

زاغیان تصریح کرد: بنابر این اطلاعیه، وزارت راه و شهرسازی هیچگونه مسئولیت و پاسخگویی در برابر فروشندگان و خریداران امتیازها ندارد.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف اجرای طرح اقدام ملی مسکن، بسترسازی و فراهم آوردن زمینه رونق تولید در حوزه مسکن و ساختمان و تعادل در عرضه و تقاضای مسکن بوده است، تاکید کرد: این طرح پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری و در جهت کاهش معضلات تامین مسکن برای اقشار متوسط و کم درآمد جامعه و متقاضیان واقعی با در اختیار گذاشتن زمین ارزان قیمت اقساطی برای واحدها اجرایی شده است، بنابراین مردم نباید اجازه دهند که فرصت طلبان با خرید و فروش امتیاز در این طرح اخلال ایجاد کنند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    0 0
    آره ، خرید فروش خودروهای قرعه کشی هم ممنوع بود ولی متاسفانه اکثر افرادی که برنده میشن یا خود خودرو یا امتیازش رو می فروشن در نتیجه سر مصرف کننده وافعی بی کلاه میمونه و باید با قیمت بالا از بازار تهیه کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس