کد خبر 1284775
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۹
قتل نمایه

مرد جوان که در نزاعی شبانه، دوست پدرش را به‌قتل رسانده بود با تلاش واحد صلح و سازش دادسرای جنایی تهران موفق به جلب رضایت اولیای دم شد.

به‌گزارش مشرق، رسیدگی به این پرونده از ۱۳ اردیبهشت سال ۹۴ به‌دنبال گزارش مرگ مرد میانسالی در یکی از بیمارستان‌های پایتخت به بازپرس کشیک قتل آغاز شد. بررسی‌ها نشان می‌داد مرد میانسال بر اثر اصابت چاقو مجروح اما با گذشت ۱۶ روز به‌علت شدت جراحت تسلیم مرگ شده است.

در تحقیقات اولیه همسر مقتول به تیم جنایی گفت: شوهرم در موتورسازی کار و گاهی اوقات هم با موتور مسافرکشی می‌کرد. شب حادثه یکی از دوستان همسرم به سراغش آمد و از او خواست موتورش را تعمیر کند. آنها با هم از خانه خارج شدند و دیگر شوهرم برنگشت تا اینکه با تماس پلیس متوجه شدم که همسرم چاقو خورده و به بیمارستان منتقل شده است.

در ادامه تحقیقات کارآگاهان دریافتند که جنایت در مقابل خانه دوست مقتول به‌نام هوشنگ رخ داده و عامل قتل نیز پسر هوشنگ به‌نام شایان است. بدین ترتیب به دستور بازپرس جنایی، شایان بازداشت شد و به قتل اعتراف کرد.

او درخصوص جنایت گفت: مقتول دوست پدرم بود، ۴ ماه قبل از جنایت در میدان شوش باهم آشنا شده بودند. شب حادثه برای تعمیر موتور پدرم به خانه ما آمد. حدود ۳ بامداد بود که خانه ما را ترک کرد اما سر موضوعی با هم دعوایمان شد و چاقو کشید و شروع به فحاشی کرد، من هم سعی کردم چاقو را از دستش بگیرم که ناگهان او را هل دادم و چاقو به شکم‌اش خورد.با اعتراف متهم به جنایت، او به بازسازی صحنه قتل پرداخت و با تکمیل تحقیقات پرونده برای صدور حکم به دادگاه کیفری رفت.

متهم در دادگاه به دفاع از خود پرداخت و باتوجه به درخواست اولیای دم قضات او را به قصاص محکوم کردند.

با گذشت ۶ سال از این جنایت در حالی که اولیای دم همچنان خواهان قصاص بودند اما با تشکیل جلسات صلح و سازش و تلاش حمیدرضا کیاستی نیا، دادیار شعبه دوم اجرای احکام دادسرای امور جنایی پایتخت، سرانجام اولیای دم برای رضای خدا از قصاص گذشت کردند.

با گذشت اولیای دم، متهم بزودی در دادگاه کیفری پای میز محاکمه می‌رود تا از جنبه عمومی جرم محاکمه شود.

منبع: روزنامه ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس