کد خبر 1304178
تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۲
دستگیری

مرد میانسالی که به خاطر پرداخت نکردن پول قبض برق مرد همسایه را با شلیک گلوله به قتل رسانده بود، با حکم قضایی به قصاص محکوم شد.

به گزارش مشرق،  رسیدگی به پرونده از یکسال و نیم قبل با گزارش درگیری بین دو مرد همسایه در پیشوای ورامین آغاز شد. وقتی مأموران پلیس در محل حادثه حاضر شدند با جسد مرد جوانی به نام شهروز روبه‌رو شدند که با شلیک گلوله کشته شده‌بود. جسد با دستور قضایی به پزشکی قانونی فرستاده شد و عامل قتل که همسایه مقتول به نام سیاوش بود با فرار از محل حادثه تحت تعقیب قرار گرفت.

تلاش برای دستگیری متهم ادامه داشت تا اینکه وی چند ساعت بعد از حادثه شناسایی و بازداشت شد.

متهم به پلیس‌آگاهی منتقل شد و تحت بازجویی قرار گرفت. او به قتل اعتراف کرد و گفت: «شهروز همسایه مان بود. برق منزل مسکونی او با ملکی که من و برادرم داشتیم مشترک بود، اما او هرگز قبض پولی که می‌آمد را پرداخت نمی‌کرد و هر بار قبض برق می‌آمد آنرا پرداخت می‌کردیم. در این باره چند بار به او تذکر دادیم و صحبت کردیم، اما بی فایده‌بود. این شد که بار آخر برای اینکه او را بترسانم که شاید راضی شود و پول قبض را این بار بپردازد با اسلحه مقابل خانه‌اش رفتم و یک تیر به او شلیک کردم. آن شلیک بی‌هدف بود، اما به سر او برخورد کرد و باعث مرگش شد.»

مرد میانسال بعد از بازسازی صحنه جرم راهی زندان شد و پرونده برای محاکمه متهم به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

پرونده با تعیین شعبه در وقت رسیدگی مقابل هیئت قضایی شعبه یازدهم دادگاه قرار گرفت. ابتدای جلسه اولیای‌دم درخواست قصاص را مطرح کردند. در ادامه متهم در جایگاه ایستاد و با اقرار به جرمش در شرح ماجرا گفت: «من و برادرم صاحب ملکی در پیشوای ورامین بودیم. شهروز سال‌ها در همسایگی ما زندگی می‌کرد و او را می‌شناختیم. مدت‌ها قبل او از برق ملک ما استفاده می‌کرد، اما هر بار قبض برق می‌آمد او پولی پرداخت نمی‌کرد. همین باعث اختلاف ما بود تا اینکه آخرین بار قبض برق با مبلغ خیلی زیاد آمد. این شد که قبض را برداشتم و مقابل خانه شهروز رفتم. آنرا نشان دادم و خواستم او هم سهم خودش را بپردازد. شهروز قبول نکرد و گفت او سهم کمی استفاده می‌کند به همین دلیل نیازی نیست پولی بپردازد. سر همین موضوع با هم درگیری لفظی پیدا کردیم بعد از آن به خانه برگشتم.»

متهم ادامه داد: «در این باره با برادرم صحبت کردم و قرار شد کابل‌های برق را قطع کنیم تا او دیگر از برق مشترک استفاده نکند. این موضوع را به خود شهروز هم گفتیم، اما او بعد از شنیدن این حرف ناراحت شد و کار به درگیری کشید. این گذشت تا اینکه یک هفته قبل از حادثه مرد میانسالی در حالی‌که کلاهی سیاه روی صورتش کشیده بود، مقابل ملک ما آمد و با اسلحه به طرف من و برادرم شلیک کرد. در آن تیراندازی گلوله‌ای به ما برخورد نکرد و به طور معجزه آسا زنده ماندیم. مطمئن بودم آن مرد که صورتش را پوشانده‌بود خود شهروز بود که می‌خواست انتقام بگیرد و من و برادرم را بکشد.»

متهم در خصوص قتل گفت: «رفتار شهروز خیلی ما را عصبانی کرده بود و باعث کینه شد. به همین دلیل یک هفته بعد از حادثه تیراندازی اسلحه ساچمه‌ای راکه در خانه داشتم برداشتم و برای ترساندن شهروز مقابل خانه‌اش رفتم. شهروز وقتی مقابل در آمد فقط یک تیر به طرف او شلیک کردم، اما گلوله ناخواسته به سر او برخورد کرد و موجب مرگش شد.»

متهم در آخر گفت: «باور کنید قصد کشتن مرد همسایه را نداشتم و می‌خواستم او را بترسانم تا مشکلمان حل شود. پشیمانم و قبول دارم رفتار اشتباهی کرده‌ام. از دادگاه و اولیای‌دم درخواست گذشت دارم.»

در پایان هیئت قضایی جهت صدور رأی وارد شور شد سپس با توجه به مدارک موجود در پرونده متهم را به قصاص محکوم کرد.

به این ترتیب متهم بعد از تأیید این حکم در دیوانعالی کشور در صورتی‌که نتواند رضایت اولیای‌دم را جلب کند در آستانه مرگ قرار خواهد گرفت.

منبع: روزنامه جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • بنده خدا IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    11 2
    چرا خشم خودتون رو کنترل نمیکنید؟؟؟؟ آخه اسلحه پر شوخی داره؟؟؟؟ اول به خودم میگم خواهشا تو منازعات بر خودمون مسلط باشیم که با زندگی و سرنوشت خودمون و چند نفر دیگه بازی نکنیم
    • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      1 0
      چه قتلهای احمقانه ای! لااقل یه ذره با کلاس طرف را بکشید
    • دیدگا IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      0 0
      خب یه کنتور داخلی نصب میکردید تا معلوم بشه چقدر سهم برقش میشه!! اینهمه دعوا و اسلحه کشی نداره که!!!
  • IR ۰۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    4 2
    سلاح چه سرد چه گرم شوخی نداره . خشمتون کنترل کنین تا به این روز نیفتین . میتونستن قانونی اقدام کنن تمام
  • IR ۰۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    5 2
    چه نادون هایی پیدا میشن
  • IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    4 2
    مشگل اینه که وقتی ادم چکش دستشه همه چی رو شکل میخ میبینه اینم یه اسلحه داشته هی دنبال این بوده یه چیزی رو بزنه حالا یه مسئله کوچیکی پیش اومده اونم با اسلحه زده بدبخت رو کشته
    • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      1 0
      ایرانه دیگه این مائل عادیه اروپا و غرب نیست که همه با فرهنگ باشن
  • حسین IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    1 0
    اگر تو ورامین بود انجا همه اصغر و اکبر سعید وحید...لطفا دست از این پاچه خواریتون وردارین عربا همشون یک مشت کثافتن. منهای ائمه اطهار
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    0 0
    خب احمق همون قبض اول که آمد را بهش میدادی تا سهم خودشو پرداخت کنه ودرغیراینصورت برقشو قطع میکردی!!!حالا برو بالای دار تا بفهمی!!!!!!!!!!!!!
  • ناصر IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    0 0
    اگر روند دادرسی در دادسراها کوتاه تر شود مردم عوض این کار ها به قانون پناه میبرن
  • سعید IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    0 0
    مهارت کنترل و مدیریت خشم یکی از نیازهای اساسی زندگی اجتماعی است که باعث جلوگیری از فجایع و اتفاقات زیادی درجامعه میشه
  • رسول IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    0 0
    داستان قشنگی بود .کاملا از داستانی که تعریف کردین نشون دادین چه ادم بی منطق و به خیال خودتون کله خری هستین.اگر اون اول دست به اسلحه برده جرا شکایت نکردین ؟چرا نرفتین اداره برق شکایت کنید؟؟امیدوارم که به پول رازی نشن و اعدامت کنن
  • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    0 0
    در حدیث هست نزدیک ترین حالت شیطان به انسان، در زمان عصبانیت است. و برای همین پیامبر ص فرموده در هنگام عصبانیت تصمیم نگیر
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    4 0
    موارد اینچنی رو باید زنگ زد شرکت برق تا قطع کنند. اون آدمی هم که سهم برقشو نداده اون دنیا پاش گیره که موجب گرفتاری این مرد با چنین رفتاری اشتباه شده است. آقا حق الناسه. رعایت کن حق الناس مثل حق الله نیست و بخشیده نمیشه.حتی بعد این داستان، مکافات هر خانواده ایی به حساب نوشته میشه.
  • IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    0 0
    آدم باشید و به حقوق بقیه احترام بزارید تا مردم جوش نیارن
  • مهدی LV ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    0 0
    دمت گرم .درسته که خودتم به فنارفتی ولی حق اون شارلاتان گذاشتی کف دستش،به یه ورش که مرده.....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس