پرچم اسراییل

در میان متحدان منطقه‌ای ایالات متحده، اسرائیل بالاترین حساسیت را نسبت به مذاکرات هسته‌ای ایران دارد.

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی اندیشکده راهبردی تبیین نوشت: با تکاپوی ایالات متحده برای آغاز مذاکرات هسته ای با ایران بازیگران منطقه‌ای متحد آمریکا از مدت‌ها قبل اقدام به تغییراتی در سمت‌ و سوی سیاست‌های خود کرده‌اند. تمایل عربستان به مذاکره با ایران و حل و فصل موارد اختلافی یک نمونه از این موارد محسوب می‌شود. 

در میان متحدان منطقه‌ای ایالات متحده، اسرائیل بالاترین حساسیت را نسبت به مذاکرات هسته‌ای ایران دارد. در زمان نخست‌وزیری بنیامین نتانیاهو این رژیم تمام تلاش خود را برای اخلال در فرایند مذاکرات بکار بسته بود تا جایی که با تحریکات خود توانست بخش مهمی از انگیزه دولت دونالد ترامپ برای خروج از برجام و بازاعمال تحریم‌های ضدایرانی را تأمین کند.

 اما با تغییر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و روی کار آمدن نفتالی بنت به نظر می‌رسد تغییراتی در موضع راهکنشی این رژیم نسبت به مذاکرات هسته‌ای با ایران ایجاد شده باشد. تغییری که نسبت به گذشته سازگاری کافی با سیاست ایالات متحده را برای اسرائیل فراهم می‌کند.

به نظر می‌رسد که در برهه کنونی اسرائیل تصمیم گرفته است از مخالفت جدی و آشکار با مذاکرات هسته‌ای ایران و تکاپوی آمریکا برای آغاز هرچه سریعتر این مذاکرات دست بردارد. در عین حال انتظار دارد که ایالات متحده دست این رژیم را برای انجام اقدامات خرابکارانه در ایران به ویژه در تأسیسات هسته‌ای باز گذارد.

راهکنش جدید رژیم صهیونیستی را می توان یک مسیر میانه تلقی کرد که هم از بروز تعارض بین این رژیم و دولت جو بایدن جلوگیری می‌کند و هم مسیر اقدامات خرابکارانه علیه ایران را حفظ می‌کند. به ویژه اینکه اصولاً اقدامات اسرائیل علیه تأسیسات هسته‌ای ایران، در ظاهر امر به تقویت موقعیت طرف غربی در مذاکرات هسته‌ای کمک می‌کند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    4 0
    یعنی ایران باز دنبال مذاکرات است و میخواهد برجام را حفظ کند انهم پس از شهادت سردار دلها؟؟؟!!! الان که دولت لیبرال نیست و انقلابی است برجام چه مفهومی دارد؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس